Vaunun jarrun toiminta.

STIRKKINEN MIKKO 13.06.2015 09:35

-12 mallinen Hobby 400, käytetty ehkä 1 000 km kaikenkaikkiaan.

Esim. valoihin pysähdyttäessä, onko normaalia että jarru jää joka kerta päälle (alamäessä ei siis paikallaan auton jarrua tarvitse painaa koska paketti pysyy paikallaan vaunun jarrulla), ja liikkeelle lähtiessä kuuluu paukahdus jolloin jarrut irtoaa ja taas mennään.

Jarrut irtoaa kyllä helposti ilman erityistä nykäyttämistä, kunhan lähtee normaalisti liikkeelle. Vauhdissa jarruttaessa ei ole ko. oireita ja muutenkin jarrut pelaa kuten kuuluu.

Eli onkohan kyse ominaisuudesta, vanhassa Bursnerissa sellaista ei ainakaan ollut...

-Mikko

HAAPANEN TIMO 13.06.2015 10:02

Onko vetopään rasvanippoihin laitettu tavaraa? Siellä taitaa olla akselissakin kaksi nippaa kummallakin puolella.

@timppa

STIRKKINEN MIKKO 13.06.2015 10:14

Nyt kun ollaan reissussa niin ei ole prässiä mukana, mutta näyttää ne siltä että ainakin joskus on laitettu reilusti tavaraa. Ja kun näin on, niin voisi olettaa että sitä on riittävästi, kun ei kerran ole paljoa vedetty eikä vanha.

-Mikko

HYTTILÄ ESKO 13.06.2015 17:35

Vetopään iskari rikki tai vaunun jarrut todella väärissä säädöissa

LAAMANEN OLLI 14.06.2015 20:31

Arvaus että on kitkavetopää.Kitka palat likaiset tai vetokuula likainen.

STRÖMMER HEIKKI 18.06.2015 12:18

Hmm??? Miten kitkavetopää vaikuttaa vaunun jarruihin? Akselin rasvanipat ovat vääntösauvajousituksen laakerointia varten, eikä niillä siis ole jarrujen kanssa mitään tekemistä. Väittäisin kans että jarrut ovat väärin säädetyt, tai vetoaisan iskari jää pohjaan jarrutuksen jälkeen, eli se iskari on risa.

VALTONEN MARTTI 18.06.2015 15:33

Heikillä muuten hyvä diagnoosi mutta kun vauhdissa jarruttessa ei ole mitään oireiluja...pitäishän silloin tökkästä aika pahasti jos vetopään iskari on sökösökösöö.

Käyttäjän lisäys viestiin 18.6.2015 klo 15:34:43 ..muuten aloittajan kuvaama kyllä sopisi tuohon.

HYTTILÄ ESKO 18.06.2015 17:01

Tuossa iskunvaimentimessa on kaksi painekammiota. Toinen sisäänpainaessa , toinen ulosvetäessä. Itselläni oli tuo ulosvetävä ts ulostyöntävä osa kaput. Otin kreikassa viime kesänä jopa iskarin käteen ja kokeilin onko painetta kun sisään painaa. Oli ihan täydet. No kumminkin huollossa kotiin palattuani todettiin juuri toisen kammion paineenpuute. Eli jarruttaessa toimi, taas kun lähti vetämään kolahti. No enpä kreikassa olisi helposti saanutkaan uutta , enää ei kolaa kun www.helsinkicaravan.fi diagnosoi vian vuosihuollon yhteydessä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.