Nissan Pathfinder 2.5 dCi 4x4 automaatti
KOSKINEN RAIMO
14.10.2013 06:21
Tervehdys:
Onko kokemuksia kellään kyseisellä autolla vaunun vetämisestä sekä tuosta automaatista kestääkö laatikko pitkänpäälle.?? On nimittäin autonvaihto edessä ja maasturin tapaista etsimässä. Vaununa mulla on Hobby 560 1600kg. Edellinen auto oli vw grafter pakettiauto ja sillä vaunua kiskoin ympäri suomea ja hienosti meni ei puhti loppunut eikä tavarankuljetus tilat mutta nyt vw tiensä päässä sivullisen onnistuneen kylkeen osuman johdosta. Asun maalla lähestulkoon hevonpersiissä ja maasturi tulisi tarpeeseen muunkin ajon takia esim: tyttären harrastuksen vuoksi (hevostrailerin vetämisen vuoksi) ja sitten oma caravan harrastus.
HALMEENMÄKI JUHANI
14.10.2013 19:04
Pistäpä lehden nettiversion hakuun Pathfinder niin löytyy koeajoni. Auton ongelmahan oli se, että uutena hinta ei ollut enää mikään ihan pieni, katumaastureiden ollessa suositumpia kuin nämä isot järeämmät rungolliset maasturit. Eli auto kilpailee esimerkiksi Pajeron ja Landcruiserin kanssa samassa luokassa. Ainoa mitä tuosta on kuulunut niin moottoripuolella on ollut joitain ongelmia, mutta nekin alkuvaiheessa jos oikein muistan.
HALINEN HARRI
14.10.2013 19:35
Eikös lohkona ole Renaultin lohko?
Siitähän ei nykyisin ole paljoa pahaa kuulunut.
HALMEENMÄKI JUHANI
15.10.2013 18:02
Ei ole vaan Nissanin 2,2-litraisen oman dieselin suurennettu painos:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_YD_engine#YD25DDTi_High_Power
HALINEN HARRI
15.10.2013 20:31
Katselin joskus leikkauskuvaa mutta sitten se taisi olla jonkun muun 2,5 litraiden Nissanin kone kun kuva oli pääosin sama kuin Rellun piirros.
VÄLIAHDE JUSSI
15.10.2013 20:43
Mulla kaverilla on tuo 3.0D Laureli automaatisena on ollu jo monta vuotta vaununvedossa eikä,siinä mitään laatikkovikaa ole ollut .
HALMEENMÄKI JUHANI
15.10.2013 21:00
Eipä ole Laurelia kolmen litran dieselinä. Se diesel oli 2,8-litrainen rivikuutonen, mutta bensaa oli veekuus 3,0 sitten.
"Vastaanottaja KOSKINEN RAIMO ei ole sallinut yksityisviestien lähettämistä"
Olisin vastannut muttei onnistu...
Ei Pathfinder siis ole katumaasturi, vaan oikea rungollinen, siinä missä Pajerokin.
VALTONEN MARTTI
15.10.2013 21:17
Niin ja eikös tuo ole periaatteessa sama auto kiun Navarra? Ilman lavaa....
Käyttäjän lisäys viestiin 15.10.2013 klo 21:17:26
Kuin eikä kiun..
HALMEENMÄKI JUHANI
20.10.2013 18:28
Ja sivistyneempi taka-akselin tuenta.
KERÄNEN MATTI
23.10.2013 11:02
Ja tuon ylläolevan asian vuoksi myös nopeasti kuluva ja kallis korjata. Kuullut reilusti yli 3t€ remonttilaskuista 100tkm ajetun auton taka-akseliston osalta. Tukivarsiin ei saa Nissanilta niveliä, pitää vaihtaa kokonaan.
Ja tuo 2.5-l diesel on tunnettu ongelmistaan, en tosin tiedä koskeeko enää Pathfinderiä tai Navaraa vaikka tuon saman moottorin johdannainen on näissäkin: http://keskustelu.plaza.fi/moottori/autot/yleista-autoilusta-ja-liikenteesta/1728101/nissan-king-cab-03-varokaa/
KOSKINEN RAIMO
26.10.2013 06:44
Olin kovasti nisanin kannalla, mutta viimeisimmät viestit hieman jaruutti intoa. Kävinkin katsomassa -06 , 106000 km ajettua autoa. Kovasti rupesi myyjän niska punoittamaan ja yskittämään kun tenttasin moottoriongelmista. Hieman alkoi myös ihmetyttämään kun sen jälkeen grafterin 218000km ajetun hinta vaihtoautona alkoi parantumaan ja muutekin kauppa käymään minulle suotuisimmaksi. No jätin nissanin vielä liikkeeseen ja palasin kotiin vanhalla autolla, antaa hautua jospa se oikia vielä löytyy....
MILLASKANGAS JARI
18.12.2013 19:46
Pathfinder on väkevä vetoauto. Omaa painoa on 2,3 tonnia ja tuo 2.5dci on kokonsa huomoiden todella alhaalta vääntävä moottori. Maantiellä 80-85kmh nopeudessa 2-tonnin vaunu perässä kierroksia on noin 1550-1600rpm.
Nissanin pick-upeissa usein tavatut moottoriongelmat on ratkaistu puolivälissä vuotta 2005 ja netistä löytyy tarvittaessa lohkon numertokin mistä eteenpäin ongelmaa ei ole enää ollut. Kyseessähän oli kiertokangen laakereissa ilmennyt materiaalivika.
Taka-akseliston osalta tarinat ovat myös urbaania legendaa. Toisin kuin väitetään, takatukivarsien pallonivelet ja muut osat on saatavissa erikseen. Juuri vaihdatin katsastukseen yhden yläpallonivelen ja se maksoi 145 euroa töineen. Nykyään myös katsastuksessa sallitaan Pathfindereissa nivelten pystyvälystä, vaikka sille ei ole AKE:lta olemassa poikkeusta. Tämä siksi että se on niin tyypillistä melkein kaikissa isoissa maastureissa.
Syy miksi autoliikkeet haluavat näistä eroon ei ole merkki eikä malli, vaan auton tyyppi. Iso erillisrunkoinen maastoauto ei ole auton ostajille ollut koskaan se kaikkein halutuin kulkupeli ja nykyinen taloustilanne ei varmasti ainakaan helpota kaupankäyntiä.
Ihmiset ostavat mielummin sen puolta halvemman citymaasturin tai tila-auton, ja säästävät käyttökuluissakin sievoisen summan.
JÄRVINEN PEKKA
19.12.2013 08:00
Itselläni ollut k.o auto vm. -07 keppivaihteisena ei ongelmia, Solifer 690 tullut perässä kuin tyhjää vain. Jäykkä taka-akseli tekee siitä hyvän vetoauton. Miinus puolena nelivedon käytös, tuppaa murtamaan jotain pyörää käännöksissä tekniikasta johtuen. Sama ominaisuus monissa muissakin autoissa jossa kytkettävä neliveto. Tämä johtuu varmaan kitkalukosta takapäässä joka aiheuttaa myös sen että talvella ongelmallinen ajettava pelkällä takavedolla johtuen perälukon toiminnasta. Nyt vetäjänä Amarok jossa kytkettävä perän lukko, pärjäilee hyvin talvella pelkällä takavedolla.
VALTONEN MARTTI
19.12.2013 22:01
Mikä siitä Pahtfinderistä niin kustannuksiltaan raskaan tekee? Kulutus ehkä 1.5 L enemmän kuin cittarilla, vakuutukset ehkä huom. isommat. Huoltokulut varmasti yhtä pienet kuin jollain sakucittarilla. Tekniikka käyttövarmaa, ei varaosakuluja paljon mitään?
MÄKELÄ MIKA
20.12.2013 18:21
Pathfinder automaattivaihteisessa on manuaalivaihteista älykkäämpi neliveto. Siinä on 4H ja 2WD asentojen välissä AUTO -asento. Joka on juuri se neliveto ettei pistä käännettäessä vastaan. Tuolla asennolla voi ajaa karrikoiden ympäri vuoden ilman peräkärryä ja peräkärryn kanssa. Auto on neliveto vain silloin kuin vetopito vaatii. Ja tuon kummoisempaa nelivetoa ei tarvi jos ei poikkea autolle tarkoitetulta tieltä. 2WD asento on automaatissa ihan tarpeeton. Kuitenkin voi vaunun kanssa käyttää myös järeämpää 4H asentoa talvikeleillä ja halutessaan alennusvaihteistoakin. Hyvä peli.
MILLASKANGAS JARI
20.12.2013 18:33
Ei varmasti mikään yksittäinen asia ole Pathfinderissa sen kalliimpaa kuin cittareissa, mutta kaikki yhteensä on. Auton ostohinnan lisäksi kulutus on selvästi suurempi kuin cittarissa, ainakin automaattina. Tuollainen 1,5l ero satasella ei kyllä riitä. Siihen päälle renkaat, käyttövoimaverot jne. jne.
Toki kaikki riippuu vertailukohdasta. Sekin kyllä pitää toisaalta paikkansa että lompakkoa ei tarvitse jatkuvasti avata kalliiden varaosien takia.
Parempi lienee kääntää asia niinpäin, että jos ostaja on päätynyt hankkimaan ison maasturin, niin kyseinen Nissan on siinä porukassa hyvinkin varteenotettava vaihtoehto. Ainakin meillä ollaan oltu Nissaniin oikein tyytyväisiä ML Mersun jälkeen. Tämä koskee sekä sisätiloja, luotettavuutta, ulkonäköä ja ennen kaikkea ajo ja veto-ominaisuuksia.
TERÄVÄ VILLE
22.02.2014 09:40
Suosittelen patfinderia vetoautoksi!Itsellä on Navara 2006 ja hyvä vetoauto!Ei ole ongelmia moottorin kanssa!Ne oli siinä edellisessä koripallossa!Ei voi verrata mihinkään Cityn ja asti teihin!Nehän on henkilöautoja isommalla korilla..