Land Rover Freelander
LIIMATAINEN HANNU
01.10.2013 14:55
On myynnissä, älyttömän hyvä veturi ja muutenkin loistava auto ajella. Kaikilla herkuilla, -08 malli, juuri huollettu ja uusia renkaita laitettu. Ei halpa mutta edullinen, joka näistä ymmärtää. 050-5902883
Käyttäjän lisäys viestiin 1.10.2013 klo 14:59:54
Vetokyky 2000kg! 160hv ja 400Nm!
ANTTILA MARKKU
01.10.2013 15:38
Juurihan sinä tuon sait entisen oltua liikaa maastoon pyrkivää mallia?Vaihtuuko vaunu taas autoon vai mikä Freelanderissa alkoi haisemaan?
LIIMATAINEN HANNU
01.10.2013 17:09
Vetokyky kyrsii, ei riitä Fendt'ille, pitäisi olla min. 2400kg! Siksi vaihtoon, uusi jo pihassa, tai siis uusi vanha, Discovery 2, vetokyky 3500kg! Saksan tuonti.
ANTTILA MARKKU
01.10.2013 19:17
Onnea uudelle ja viattomia kilometrejä.
STRÖMMER HEIKKI
01.10.2013 20:19
Otan osaa. Itsellä Disco 3. Onko 2:ssa 5-sylinterinen dieseli, sama kuin Defenderissä?
LIIMATAINEN HANNU
01.10.2013 20:45
Heikki, näin on, 2:ssa on se 5 sylinterinen iso mylly. Itselläni ollut kaksi 3:sta, sähkövikoja vain liikaa 3:sissa. Disco 2 on se 'oikea' Lantikka, sanovat alan miehet. Defenderi on maatalloustyökalu, katettu raktori lähinnä! ;-)))
STRÖMMER HEIKKI
01.10.2013 21:07
Ennen kuin haukut Defeä enenpää, voin kertoa että 2:ssa on sama tekniikka, eri paketissa. Sulla on varmaan ollut joku vanhempi Disco 3. Mulla -07. Siinä ei niinkään sähkövikoja, mutta muuta vikaa kyllä löytyy. Nyt ajettu 130 000. Kaikki levyt ja satulat vaihdettu, etupyörän laakeri toiselle puolen, hammastangon päät, takatukivarret yms. pientä säätöä. Hinta laskenut 4:ssä vuodessa n. 40 000 €. Elikkä jos remonttilasku on vuodessa alle 10 000€, on se halvempaa, kuin ostaa uusi Disco 4, jonka hinta taas laskee sen kymppitonnin vuodessa. Mutta on sillä hyvä ajaa, helvetin hyvä. Ja jaksaa vetää vaunua vähän jyrkempääkin mäkeä.
Käyttäjän lisäys viestiin 1.10.2013 klo 21:15:29
Pienenä lisäyksenä sanoisin että jokaisen kohtaamani Lantikkamiehen, vai pitäisikö sanoa henkilön mielestä juuri se oma Lantikka on se ainoa oikea. 2:n on varmasti sinun mielestäsi tosi hyvä, mut en mä semmoisella kyllä viitsisi ajaa.
LIIMATAINEN HANNU
01.10.2013 21:19
Juuh heikki, kyllä tiedän että sama tekniikka on Disco2:ssa ja Defenderissä. Defenderi vain niin 'pelkistetty' autona. Viimeisin Disco 3 oli mulla jos oikein muistan -07 ja kilometreja n.180000, kompura meni uusiksi ilmajousista ja Webasto myös uusittiin. Ensimmäinen oli -05 HSE ja se olikin hyvä, vaan ajoin juuri sen lunastukseen, kertaryssäyksellä. Itelle ei mitään, jumala varjeli!
Disco 2 on iso, laiska ja kömpelökin, siis juuri kuin olen itsekin eli sopii hyvin minulle. Mutta hyvin kiskoo kuitenkin. Ja automaatti tietenkin. Kyllä Freelanderikin vetää mutta pykälät ei salli. Muuten notkeampi auto käytössä.
Käyttäjän lisäys viestiin 2.10.2013 klo 08:53:49
Lisäyksenä Heikin lisäykseen notta on siinä Disco2:ssa puutteitakin, vaikka on iso niin kuskin paikka on ahdas, ainakin minulle. Freelanderissa on väljempi.
Mutta kun haluan nyt kokeilla minkälainen on Disco2 ajossa, ja onhan se nyt halvempikin hankkia. Lantikat hyvejä autoja, etenkin uudet mutta sikahintaisia!
STRÖMMER HEIKKI
02.10.2013 17:09
Olisin luullut että Disco 2:ssa olis just se kuskinpaikka tilavampi. Defenderissä on nimittäin kuskinpaikka paljon ahtaampi kuin matkustajanpuoli, joka alkuperäisessä versiossa onkin se kuskinpuoli. Kai joku " alan mies" on sulle jo kertonut, mikä on sen 5-pyttyisen koneen ikuisuus ongelma, siis ongelma, jota lopullisesti ei siitä voi poistaa? Elikkä siinä on pumppusuuttimet jotka sijaitsevat venttiilikopan sisällä ja näin ollen kovassa öljysumussa, aina kun kone käy. Jokaisesta suuttimesta lähtee oma sähköjohto moottorinohjausyksikköön. Niihin johtoihin tulee aikojen saatossa ällistyttävä kapillaari ilmiö. Elikkä öljyä alkaa pikkuhiljaa kulkeutua sähköjohtimen ja kuoren välissä kohti moottorinohjausyksikön liitintä, johon kaikki suuttimilta tulevat eri johdot tulevat. Sähköä johtavana öljy oikosulkee niitä johtoja, ja alkaa kone kakoa. No ei mitään, helppo korjata, puhdistat vain sen liittimen ja tökkäät takaisin kiinni, mutta homma on taas jonkun ajan kuluttua taas edessä. Jos vaihdatat uudet johdot, kestää vaan kauemmin, kunnes sama homma on taas edessä. En tiedä sinusta, mutta minua se ilmiö kovasti ärsytti.
LIIMATAINEN HANNU
02.10.2013 18:18
Tuo on mulle uutta tietoa, siis net johtojen uusimistarve. Muutoinhan se kone on 'ikuinen' kunhan laittaa uuden kannentiivisteen tarvittaessa. ja vaihtaa ne öljyt säännöllisesti. Ja automaatti pitää olla, laiska kone manuaaliksi, vaihtamista liikaa.
Mutta autoja tulee ja autoja menee, vielä ei mikään peli ole 'pesää' tehnyt kartanolle. Ei ole varmaan tämäkään viimeinen peli minulla.
STRÖMMER HEIKKI
02.10.2013 19:29
Noh tavallaan niitä ei tarvitse / kannata uusia, koska sama on taas kuitenkin edessä, mutta minua henkilökohtaisesti otti kuitenkin pannuun se että luotettavana, siis hyvin luotettavana pitämäni auto sisältää ominaisuuksia joille ei vaan voi mitään. Mutta kuten jo aiemmin kerroin, ei se mikään iso homma ole. Semmosella jarruosien puhdistukseen tarkoitetulla sprayllä ( brake clean ) lähtee helposti aivan rasvattomaksi. Kyllä sillä sit tuhansia kilometrejä taas ajelee, mut ei kymmeniä tuhansia.
HÄMÄLÄINEN MARKKU
03.10.2013 10:42
LIIMATAINEN HANNU
03.10.2013 13:08
No hyvä on, oukei! Taravatorille siis.
NYYSSÖNEN KAJ
03.10.2013 18:53
kumpikin ;-))
pietään hannu pinnalla ettei huku
STRÖMMER HEIKKI
04.10.2013 17:32
Hämäläisen Markulle. Vaimoni on kieltänyt minua menemästä tavaratorille, ja syyksi mainitsee että " kun me nyt ollaan parisuhteessa, pitäisi kotoa löytyvän tavaran riittää".
HÄMÄLÄINEN MARKKU
04.10.2013 18:20
Heikille: Ainahan siellä omiaan voi kaupata :)
MÄNTYLÄ HEIKKI
15.10.2013 20:54
"Jokaisesta suuttimesta lähtee oma sähköjohto moottorinohjausyksikköön. Niihin johtoihin tulee aikojen saatossa ällistyttävä kapillaari ilmiö. Elikkä öljyä alkaa pikkuhiljaa kulkeutua sähköjohtimen ja kuoren välissä kohti moottorinohjausyksikön liitintä, johon kaikki suuttimilta tulevat eri johdot tulevat. Sähköä johtavana öljy oikosulkee niitä johtoja, ja alkaa kone kakoa. No ei mitään, helppo korjata, puhdistat vain sen liittimen ja tökkäät takaisin kiinni, mutta homma on taas jonkun ajan kuluttua taas edessä. Jos vaihdatat uudet johdot, kestää vaan kauemmin, kunnes sama homma on taas edessä. En tiedä sinusta, mutta minua se ilmiö kovasti ärsytti."
Tuohan on ihan tuttu ilmiö mm Mersun M111 koneesta. Siinä nokka-akselin päässä olevan sodenoidin liittimen kautta moottoriöljyt kulkee johtosarjaan ja lopulta oikosulkee liittimen. Uudessa koneessa öljy pysyy poissa solenoidista, mutta kilsojen karttuessa se löytää tiensä sinne sisälle ja sieltä eteenpäin.