Kaben laatu ei enä niin hyvä !
ÅVALL STIG-OLOF
08.02.2007 15:14
Minulle toimitettu Kabe Briljant KS 2007 asuntovaunu vuodenvaihtessa ja sinä on lukusia virheitä.
kaapit on kaikki vähän niin ja näin
esim. takapäädyn kaappiryhmä pitäisi siirtää 18 mm.
että sen saisi paikoileen (kuvan voin lähettää
pyydäettäessä)
kattolampuussa hilseili maali
Etu ryhmän kattovalossa oikosulku.
ja tässä mainittu vain isomat viat
Minusta tuntuu että lähettävät sudet Suomeen ja
Adria-Kabe laaduntarkastaja vain vähettele vikoja
Että tarkana jos päätytte Kaben
LIIMATAINEN HANNU
08.02.2007 17:08
Ja minulla ei vian vikaa, Kabe Royal 720 -05. Kaikki toimii ja kunnossa! Kabe laatuvaunu, ja lämmin. Kahta en vaihda, Kabea ja ... hmm, mikäs se toinen nyt olikaan? Ai niin, vaimoa en vaihda!
KALLELA PENTTI
08.02.2007 17:45
...... öööö ..... siis kenen vaimoa????..... :-)
ÅVALL STIG-OLOF
08.02.2007 18:08
Niin minulla oli Kabe briljant 2000 ja Kabe KS briljant 2005
ja nämä olivat kunnossa, mutta ole tarkanna jos vielä vaihdat
Kaben
JORVA OLLI
08.02.2007 18:52
Kaben laatuhan on ollut käsite, työ on tehty huolella, kuten mainonta antaa ymmärtää.
Ruotsissa tehty työ on totuttu kokemaan hyvänä ja huolellisena ja tehtävä työ perustuu huolelliseen ja asiantuntevaan etukäteissuunnitteluun ja innovaatioihin.
Kokonaisuutena näin on varmaan nykyisinkin, niin vaunujen kuin autojenkin tuotannossa.
Mutta, kun menekki kasvaa, tulee paineita tuotantolijajalle ja pyritään saamaan yhä enemmän tavaraa ulos markkinoille, niin kas kummaa, "teempä tämän ja tämän nyt vähän äkkiä, saan osaltani tuotteen eteenpäin"- ajattelu saattaa iskeä linjalla ja sitten on kierre valmis!
Mielestäni tähän on vain yksi tehokas keino meillä ostajilla vastata ja se on ehdoton palaute niin maahantuojille kuin myös suoraan TEHTAALLE!
t.HHVVCM
ÅVALL STIG-OLOF
08.02.2007 20:21
Olen täysin sama mieltä.
Vuoden alussa ostin udden Volvo awd, ja ihan moiiteeton,
myyjä vielä teidusteli jälkeenpäin onko kaikki nyt ihan
hyvin.
Niin erilaiset ovat kauppatavat myös täällä Suomessa
Kaben myyjä kertoi että tämä ei kuulu enää hänelle van
se on nyt takuosaston asia
JORVA OLLI
08.02.2007 20:27
Stigu, ei muuta kuin firman johdon puheille, se yleensä tehoaa, ja kerro ihmeessä kommentit johdolle , mitä myynnissä sanottiin.
Anna palaute myös suoraan tehtaalle.
Tsemppiä!
RAUTIAINEN KARI
08.02.2007 22:23
Kaben toimitusjohtaja ruåtsissa on Alf Ekström.
Pari vuotta jaksoin sen kanssa riidellä mutta ei vaan homma toiminut. Lopulta etsin sen kotinumeron että saan soittaa aina perjantai yönä kotiinpäin vaunulta jota ei saanut lämpöseksi. Kerroin sille että tulen soittamaan jokakerta kun noin käy koskapa tottakai valmistajatehtaan tj haluaa tietää millaista tuotetta tekevät. Alf syytteli Sverker Svenssonia (Alde), ja Sverker oli sitä mieltä etten ole hänen sopimuskumppaninsa kun hän myy pannut Kabelle jne... jne...
Homma ei koskaan selvinnyt lopullisesti, mutta Cabby on ollut loistava senjälkeen kun pääsin Kabesta eroon.
Nyt vaan tuo loistava Cabby on myynnissä, sirryn vuokrakantaan.
RUONALA ILKKA
09.02.2007 10:43
Tsemppiä tuonkin asian hoitoon!
Ihmettelen myyjän suhtautumista ja tuuppaamista "takuusysteemiin"
Itsellä kokemus uudesta Solivieteristä joulukuu-06, oli selvä korjattava ongelma, myyjäliike pani heti rattaat pyörimään ja maahantuoja kans. Eli meillä myyjä otti asian tosissaan ja maahantuoja kans - saatiin jopa hyvitystä tapahtuneesta vahingosta! =)
Selvästi näyttäis että siellä länsinaapurissa muidenkin merkkien osalta saattaa "valikointia" finlandiaan lähteviin olla..... kun oon noita naapurimaan vaunuja käynyt nyt "konttaamassa" ja tarkemmin tutkimassa työn laadun suhteen niin LUVATTOMAN PALJON LAATUVAIHTELUA ON esim sähkötöissä, viimeistelylistoituksessa, tiivisteissä jne
Ilkka
LAHTI ANTTI
09.02.2007 16:43
Milloinka se Kaben laatu on ollut hyvä? Joskus kun kävin Kaben tehtaalla tutustumiskäynnillä, niin ihmettelin esim. eristeiden laittoa seiniin. Sinne kun jäi useiden senttien raot kun laitettava eriste ei riittänyt rimasta rimaan. Kysyessäni syytä moiseen menettelyyn todettiin vain, ettei sitä sieltä näy kun pelti tulee päälle.
Että se siitä laadusta.☺☻
SALOMAA TIMO
10.02.2007 15:28
Terve
Vaihdoin Kaben Polariin kun osui sopiva malli vastaan. Vähän käytetty Polar oli huollettu Kabe myyjällä ja tiiveystakuu ei merkkiliikkeen mukaan enää ollut voimassa. Laitoin asiasta viestin Polarin takuuedustajalle ja kysyin, että eikö takuu ole voimassa vain siksi, että huollettu kilpailijan liikkeessä - vaunuhan on tiivis ja ehjä, joten riskiä ei pitäisi oleman?
Sain Polarin edustajalta vastauksen muutaman päivän päästä, että asia ok ja takuu voimassa!
ÅVALL STIG-OLOF
12.02.2007 09:52
Kiitos neuvosta!
Pistin sähköpostin Kaben johtajalle Alf Ekström, Launtaina ja vastaus tuli välittömästi,uusi vaunu tulee ilman mitään mutinoita !
KONOLA KYÖSTI K
12.02.2007 19:27
Kukahan teistä tietää vaunumerkin, jossa ei jossakin yksilössä olisi ollut vikoja. Minulla on viides vaunu menossa ( kahta merkkiä)ja olen ollut erittäin tyytyväinen kaikkiin. Viimeisin Kabe Ametist -98 on ollut erinomainen vaunu, olen kokeilun vuoksi asunut siinä erään talven pitäen sitä pääasuntona. Hyvin onnistu ja tarkenin täällä pohjoisessakin. Kulkiessani ympäri Suomen monenlaisia tarinoita kuullen, olen huomannut, että Kaben virheistä kuulee hyvin harvoin, liekö se sitten niin vähän myyty vaunu.
Hyvää kevään jatkoa toivottaen ja kaikille terveisiä sotakoira Levanterilta
RAUTIAINEN KARI
12.02.2007 19:49
Aivan, kaikilla merkeillä on myös hyviä vaunuja. Kun kerroin Kabesta, en haukkunut kabea yleisesti, vaan se mikä mulla oli, oli aivan susi.