Hobby 560 KMFE millä vedätte? Miten kulkee?
NYGÅRD JARI
23.09.2006 20:09
Hei laittakaa viestejä millä vedätte tätä yhtä suosituinta mallia. Maasturi vai henkilöauto?
Mitenkäs Freelander olisko siitä veturiksi 2.0 td:nä?
JORVA OLLI
24.09.2006 20:24
Vaunusi kokonaispaino, siis kuormattuna, lienee siellä 1500 kg:n paikkeilla?
Käsittääkseni tämä kuorma kulkee vaivatta vetoautolla, jossa hevosia on n.150 ja vääntö, se tärkeä, luokkaa 300nm min.
Land Rover Freelander tuottaa n. 100 hv ja td 4:n vääntömomentti on 260 nm. Eli jaksaa, mutta vähän niukin naukin on !
Jos liikut paljon, kannattaa hankkia voimakkaampi veturi.
Tehdas ilmoittaa Freelanderin (TD4)maksimivetokyvyksi jopa 2000 kg, joka käsittääkseni on yläkantissa.
Ja viellä, jos päätät hankkia Freelanderin, hanki automaatti!
Muuten neliveto on hyvä asia vaunun kanssa kuljettaessa, ei tuulet, eikä rekat ilmamassaallaan heiluttele kun neljä pyörää vetää. Varsinkin jos vaunuilet talvisin, valitse neliveto - eikä tarvitse kesäisinkään miettiä mihin vaunun vetää.
MÄENPÄÄ URPO H A
25.09.2006 18:41
OLemme pärjänneet Ford Calaxy 2.3 litran bensakoneella
Tietysti keskieuroopan pitkissä nuosuissa malttavaista mieltä.
RANTAESKOLA JANNE
28.09.2006 20:13
Vedetään Volvo V70 2.4 (170 pollea). Välillä kyllä tuntuu, että lisää vain saisi olla, mutta taitaa se olotila olla omassa päässä vain kun perhe tuumaa että pidän turhankin kiirettä lähdöissä.
RÄSÄNEN MARKKU
29.09.2006 13:01
Meillä hyundai tucson 2.0 crdi manuaali, vetää yllättävän hyvin vaikka 85kw tietysti jyrkemmissä ylämäissä vauhti hieman putoo,mutta ei tarvii 3:sta kuitenkaan tarjota 4:sen välitys melko hyvä ja jos kulutus kiinnostaa niin 12-13 vaunun kanssa, mutta kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa, niin monta mieltä kuin miestäkin kun tahtoo olla.:)
VAPPULA TEEMU
01.10.2006 22:31
Itse vedän 850:llä farmari Volvolla. 140 heppaa, ihan mukavasti tulee perässä joskin joskun mäissä toivoisi enemmänkin puhtia löytyvän.
PULLI JANNE
08.10.2006 10:51
Morjens,
Meidän yhdistelmä BMW 525 TDS touring + Hobby 560 KMFE ja kulutus vaunun vedossa n.13l sadalla kilometrillä ja tulee vakionopeus säätimen kanssa perässä kuin "hai laivan perässä". Tuotan ajon helppoutta kuvaa myöskin se, että rattia ei tarvitse puristaa nyrkit valkoisena, kuten aikaisemmin Opelilla vedettäessä. Nyt styyraus onnistuu herkällä sormiotteella ratin kehästä.
Olis Bemu myynnissä jos vetoautoa kaipaat yhdistelmällesi. Itse olen ottamassa työnantajan tarjoamaa ajoneuvoa.
BMW 525 TDS -98, aj 200tkm. manuaali ja herkut; autom.ilmastointi, vakio nop.säädin, nahka verhoilu ja tietenkin se vetokoukku. HP 15500€. Soita jos vaikka tehdään kaupat.
t:janne
p. 0400 285712
TIKKANEN MIRJA
12.10.2006 14:58
Asiahan nyt ei varsinaisesti tähän liity mutta mikäs on vanhin 560 kmfe malli mitä on? Ois ihan kauhea vaunukuume mutta ei viittis talorempan jälkeen ihan hirveitä summia sijoittaa vaunuun...
LINDEMAN HENRY
13.10.2006 09:25
Hei Mirja! Sivuun menee minunkin asia, mutta jotain asiaakin.
Vaunumme on CD-640, samaa kokoa kuin esim. Hobby 560. Koripituus 640 cm ja kok. mitta 760 cm. Kokonaispaino 1500kg.
CD on "vain" 230 leveä, mutta n. 25cm korkeampi (takaosastaan) kuin muut vaunut. Tuota KMFE mallia on 90-luvun lopulta. Mutta jos etsit siistiä ja tilavaa PERHEVAUNUA, käy katsomassa vaihtoehdoksi Hobbylle CD:tä os. www.nettiauto.com ja siellä id:898597. Ja jää vielä rahaa vaikka matkailuun!! Veturina muuten Chrysler Voyager 2.4 automaatti tai MB 260. Molemmat veturit bensa-koneella.
TIKKANEN MIRJA
14.10.2006 11:20
Terve, vaunu vaikuttaa ihan kivalta mutta tarkoituksena on kuiteskin laittaa uudempi vaunu kun nykyinenkin vaunu on vm -90. Houkuttelisi kyllä hakea itse Saksasta vaunu mutta eipä tuota ole saatu aikaiseksi...Luulis että tuo sun vaunu menis nopeasti kaupaksi kun onhan tossa noita vuodepaikkojakin ihan kivasti!
LINDEMAN HENRY
17.10.2006 09:00
Moi ja kiitosta vaan! Juu, kyllä "ysikymppisellä" jo ikää on, vaikka jotkut vaunut vanhenevat erilailla kuin toiset. Ei vain ole kaupaksi mennyt, vaikka systeemit on OK ja vaunu on todellakin ehjä. Hintapyyntiäkin laskin 600€:a! Nyt se on jo halpa. Sitä kun ei passaa verrata esim. solkkuihin.
Zemppiä, malttia ja ripaus onneakin Saksan hakuun. Valikoimaa on rutkasti. Vaunut tosin poikkeaa hieman täällä myydyistä vastaavista ja itsetuoduilla vaunuilla sama kohtalo kuin autoillakin = nuiva kohtelu jälleenmyynnissä. Niistä kun ei hyvitetä samanlailla, kuin täällä uutena myydyistä, niin typerää kuin kaksoishinnoittelu onkin!!
TIKKANEN MIRJA
17.10.2006 09:36
Suoraansanottuna, meidän vaunu on tosi siisti ikäisekseen ja oikeastaan pitäisi mennä itseeni kun uusi on hakusessa.( Olenko ronkeli) Hyvin on tuolla reissattu mutta se Hobbyn sisätilaratkaisu houkuttelee. Olisi lapsillekin ihan omat nurkkauksensa.
Meillä on ollut Saksan auto ja nyt on Italian auto ja ukko heittikin jo että kotimaista ei osteta ennenkuin niissä on kunnon varusteet. Samoilla varusteilla olevia autoja oli pahimmillaan yli 5000 euroa kalliimmalla liikkeessä..Eikä niissä ollut edes telkkaria...hehee Mutta kukin taaplaa tyylillään. Me oltiin meidän kaveripiiristä eka pariskunta joka laittoi tuontiauton, muut uskalsi sitten perässä kun näki ettei meillä autoa kummosempi auto ollut. Tämä uusin auto ostettiin liikkeestä ja saatiin vanhasta autosta ihan käypä hinta. Mielenkiinnolla minäkin odotan miten tuon tuontikehityksen käy kun tuntuu että niitä tuontiautoja on jo ihan älyttömästi.
Tsemppiä vaununmyyntiin, kyllä sen joku ostaa. Mekin ostettiin tuo Knaus joulukuussa =)
VIRTANEN PERTTI
19.10.2006 07:18
Terve. Olen vetänyt tuota vaunua kahdella autolla. Ensin Ford Mondeo 2.5 V6 farkulla (180 hv). Hyvin kulki ja Mondeo on erittäin hyvä vetoauto takapään jousituksen kannalta. Nyt on alla Subaru Forster 2.5 XT (220 hv) ja joudun asennuttamaan jäykemmät jouset, jotta meno tulisi tukevammaksi. Taho riittää, mutta jousitus ei. Terveisin Pertti V.
KÄLKÄJÄ UNTO
30.01.2007 20:52
Morjens. Olen vetänyt Nissan Maximalla 3l v6, ja muuten ei paina vaunu siellä perässä ollenkaan. Maximaan piti kuitenkin laittaa lisäjouset taakse, ja olo senkuin parani vaan. Tahtoohan se olla syöppö 17l/100km, mutta rauhoittaahan se menoa.