Vessasta.

Toivo Koistinen 29.11.2016 07:22

Hoksin keravaanileheltä jutun vc kasettitilan kaukalon huonosta nesteiden pitämisestä sisällään, jos siihen pääsee sitä.
Kalliiden ja halpojen autojen, ja vaunujen kanssa sama peli, elikkä sinne rakenteisiin menee.
Vuokraaminen sitten onkin juttu, joka oon kallista huonolla tuurilla.
On joskus vihlonut hammasta, että talon hintaisissa vehkeissä olennaiset osiot jäävät rakentajalla hutaisu sinneppäin mallille, mutta kristallikrumeluureihin riittää tarmoa
Toinen pisti silmään siittä renaultin alustaisessa alkoviauton koeajosta. Siinä oli kompressorijääkaappi, joka nyt sitten kai yleistyy.
Koeajaja kehui renaultin konetta, jotta lähtee, ja kulkee kevyesti, että ihan kolmosella oli vahingossa lähtenyt, kun kettu kanatarhasta kolmen tonnin omapainoinen auto.
Onko sitten nissan, renault opel kehittäneeet koneen uusiksi alaväänöltään. Se minua kiinnostaa, ja pitäisi käydä kokeilemassa
Itsellä tuo opelin kone on lähtiissä kyllä enempi alaväännöltä vielä perkeleen kahvimylly osiota.
Toivopoika

Timo Haapanen 29.11.2016 11:46

Se Renu oli takavetoinen 7,2 m:n auto ja viidelle rekisteröity???? Huono yhtälö painon puolesta eli ei onnistu viiden henkilön kanssa millään. Koeajaja ei pienimmälläkään tavalla asiaa maininnut.

@timppa


Niin ja paripyörillä on se Renu. Takaveto paripyörillä tekee helposti 150 kg lisää, kahden henkilön verran.
muokattu: 29.11.2016 11:50
Matti Janhonen 29.11.2016 15:27

Toivo minulla on auto jossa vessakasetti on kaukalossa ja mahdollinen vuotovesi pysyy siinä.
Monikohan vuoto muuten johtuu siitä, että kasetin tiivistetä ei vaihdeta ajoissa ja kasetin tyhjennys tehdään vasta kun pönttö on kukkurapäänä täynnä.
Uusimmissa kaseteissa on muuten hieno oivallus. Putkuputken korkki voidaan tyhjennyksen ajaksi ruuvata kasetin kanteen kiinni.

Tuota kaasulieden levymäärää olen aina ihmetellyt. Vähintään kolme poltinta ja joissain jopa neljä
Kuka semmosta määrää tarvitsee? Kahdella polttimella pärjää ihan hyvin ja kolmas voisi olla hyvillä säädöillä varustettu induktiolevy.

Rellumiehet kehuu rellun alustaa, ja tuskin aiheetta. Romorissakin paripyörät ja takaveto. Tuskin on huono yhdistelmä.

Toivo Koistinen 29.11.2016 15:32

Ajoltaan pitkällä akselivälillä tuo meidänkin on hyvä, ei voi moittia. Ainoa vika mopokone
Mutta tuo vessajuttu kiinnosti yleisellä tasola, ja se miten tärkeät asiat jäävät valmistajilta vähän sivuasiaksi.
Jääkaapistahan on vanhoilla sivuilla puhetta ollutkin aikalailla.
Toivopoika

Matti Janhonen 29.11.2016 15:54

Auton tuKipinnan ala suhteessa tiehen on aika hyvä. Akseliväli 433, paripyörät takana ja kokonaispituus 722.
Kantavuudeksi ilmoittaan 460 kg joka lienee paino ennen auton varustelua.
Kun auto varustellaan normaalilla tavalla, vesitetään ja mukaan lähtee 5 henkilöä tarvittavine vaatteineen ja varusteineen niin saattaapi olla, että puntarin neula heilahtaa yli 3500 kilon.

Itsellä on vain 6 metrin integroitu ja oma on hommansa, että sen kokonaismassan saa kahdella hengellä jäämään Euroopan matkan varustein 3500 kiloon.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.