Tyhjä harmaavesisäiliö luulee olevansa täysi

KUNNAS TAPANI 08.11.2007 17:03

Todellakin. Säiliö on tyhjä (aivan varmasti, sillä jätin tyhjennyshanan auki kun päästin vedet pois pari viikkoa sitten), mutta täyden säiliön merkkivalo rupesi tänään vilkkumaan. Olisiko sohjokelillä (noin +1 asteen lämpötilassa) ajamisella vaikutusta, jos sen takia säiliöön tiivistyy kosteutta ja se sekoittaa anturin pienen mielen? Mistähän päästä tuota pitäisi ruveta korjaamaan? Odottelen kyllä ensin vähän aikaa, että tokeneeko se itsestään.

TERVO JARI 08.11.2007 17:32

dessi vespisaroita anturissa ? ?

Tarkista mimmosilla/mimmosella anturilla säiliö on varustettu, puhdista anturit/anturi, niin eiköhän se siitä "tokene" . . .

Jari

KUNNAS TAPANI 08.11.2007 17:56

Kiitos, sitäpä se voi hyvinkin olla. Jos näin on, niin eiköhän se korjaannu itsestään - kun on alhaalla tyhjennyshana auki ja ylhäällä pesualtaiden viemäriaukot auki, niin kaipa se siinä tuulettuupi.

SILMUNEN HANNU 08.11.2007 18:44

Meillä teki suunnilleen saman kesäkelilläkin. Oli vain anturit niin törkyiset että sähkö meni läpi. Alaluukun kautta putsasin. Hannu

HÄMÄLÄINEN TOIVO 09.11.2007 12:47

Punanen palaa minullakin sadekeliajon jälkeen. Kyllä siitä sitten kuivuu ja sammuu. Mitä väliä, kun tiedät?

HÄMÄLÄINEN TOIVO 09.11.2007 13:02

Muuten löytyykö joukosta(G-miestä ei lueta joukkoon)Fiat 2,3 Autoroller 15:n omistajia. Vertailtas mahdollisia vikoja ja tuumailtas niiden korjaamista. Miten on kestäny jne. Haukuttas sitten Kochia.

VARTIAINEN JOUKO G 09.11.2007 14:15

Kiitos Toivo-Veliseni - mieko meinasin säikähtää jotta pittääkö tuollaseeki asiaa miun puuttuu vaikka oon ennää "naurismaanharventaja" ;)

HAAPANEN TIMO S 09.11.2007 16:50

Löytyy kyllä,mutta pikkukoneella.Haukkumisia ei ole,hyvin pelaa.Minä olen rohkea karavaanari,hankin käytetyn vuokravehkeen, ja vielä halpisrollerin tuolta: http://www.camping-klaus.de/ Edullinen se oli.

TERVO JARI 09.11.2007 17:29

tarkista ettei olis "jotain vakavampaa" kun aina sadekeliajon jälkeen punaista polttaa . . .

Ettei vaan vesi pääsis jonnei aivan väärään paikkaan, sillä anturithan on säiliön sisällä, mutta jos anturin "napoihin" säiliön ulkopuolella pääsee vettä, silloin "ohjausyksikkö" luulee että säiliö on täys ( vesi "oikosulkee" ohjauspiirin "satarosenttisesti", eli sama ilmiö kun säiliö on täys ) . . .

Kummastelen vaan . . . .

Jari

KUNNAS TAPANI 09.11.2007 17:50

Tuskinpa siinä mitään kummempaa, olen sadekelillä ajellut ennenkin, mutta nyt oli tuo lämpötila erilainen. Ja tänään kun käväisin autolla, niin eipä enää valo vilkkunut. Oli varmaan säiliö tuulettunut sen verran.

TERVO JARI 09.11.2007 18:08

Nii tuo miun viesti "kosketti" himpaverran enempi Hämäläisen Toivon "vermettä" . . . Eihän siulla ollu senkummemmin sadekeli ajon aikana "punavalo" onkelmaa ? ? Toivo ainaki kerto et hänen "vermees" olis . . . .

Jari

KUNNAS TAPANI 09.11.2007 21:09

Joo totta. Mun punavalo oli semmoisella sohjo/sadekelillä. Mutta tää viestien kirjottaminen on niin kivaa että mielellään vastaa sellaisiinkin mihin ei välttämättä tarttis... :)

TERVO JARI 09.11.2007 21:24

Juu ja toi "viesti puu" kasvaa kuin vaivaiskoivu, "suoraan kohden taivasta", nii jos tottapuhutaan mänöö mutkille kuin "juosten kustu". . . . .

Niin selvitä siitä sitten jos ei ole kummemmin "korvamerkitty", kelle viesti on osoitettu . . . .

Jari

VIRTA URPO 09.11.2007 22:22

Ne kun tehdään halvalla nuo anturit. Eli ruuvataan muutama ruuvi läpi säiliön säiliötilaan. Ulkopuolella jos ei ole eristetty tai suojausta niin kastuuhan se sateessa ja sohjossa ulkopuolelta ja tulos on varma. Tankki saattaa näyttää täydeltä. Ei se raukka mitari sitä tiedä onkos se vesi sisä vai ulkopuolella. Ei kannata hätiä, kyl se siitä häviää kun kesä tulee. Mutta kesällä ilman vesi jos palaa sitten kannattaa huolestua.

HÄMÄLÄINEN TOIVO 10.11.2007 11:12

Joo, huolestun sitten, jos ei sammu. En minä sitä oikosulkupaikkaa löytäisi kuitenkaan.

HÄMÄLÄINEN TOIVO 10.11.2007 12:42

Tarkoitin Jouko, että ei VIELÄ lueta joukkoon. M-autyhdistyksen napamiehen vieraillessa luonasi lupailit "ehkä" liittyä joukkoomme. Tervehdimme ilolla sitä päivää, jolloin lunastat lupauksesi. Siispä ensi kesäksi naurismaa kesannolle, haet m-biilin Kochilta ja tapaamme vaikka Panorama du Pylan leirintäalueella. Katsellaan dyynejä ja puhutaan palturia.

TERVO JARI 10.11.2007 18:49

Onko säiliö ulkopuolella ? ? Ei välipohjassa tahi muutoin sisällä ? ?

Jos se on sisätiloissa huolestuisin itse kovin . . . . ja himpanverran vaikka olisikin ulkosalla . . . .

Jari

HÄMÄLÄINEN TOIVO 11.11.2007 11:47

Jos minun autoani tarkoitit, niin harmaavesitankki on takana alla. Tarkistan vielä panelin mallin ohjekirjasta ja mitä kukin valo meriteeraa. Palaan asiaan.

HÄMÄLÄINEN TOIVO 11.11.2007 12:54

Näyttöpaneli on minulla mallia Ne101. Testi-näppylää eka kerran painettaessa näyttää raikasvesisäiliön tilan eli punaista, koska säiliö on nyt tyhjä (jos vettä sisällä niin vihreä 1/3, 2/3 tai 3/3 riippuen veden määrästä). Samalla se näyttää toisilla valoilla asunto-osan akun varauksen määrän. Punainen (akku tyhjä) tai vihreä 1/3, 2/3 riippuen taas varauksen määrästä. Toisen kerran painettaessa testi-nappulaa valot näyttävät harmaavesisäiliön tilaa, punainen tai vihreä 1/, 2/3 tai 3/3. Samalla näkyy myös auton oman akun varustila kuten edellä. Veden määrän näytön yläpuolella on vielä valo, joka näyttää punaista, jos harmaavesisäiliö (recycle tank) on täynnä. Tämä on se valo josta puhuin tuossa aikaisemmin, joka on renannut joskus sateella ajettaessa. En ole pitänyt asiaa tarkemman tutkimisen arvoisena. Pitäisikö?

TERVO JARI 11.11.2007 14:50

ei.

----niin harmaavesitankki on takana alla.---

Tuossa kopio tekstistäsi, tuosta nyt ei selviä tarkalleen että onko se ulkopuolella alla vai "välipohjassa" alla, ( Meikäläisen "pilikun-nussintaa ) mutta jos ulkopuolella alla, silloin tuo ei ole probleema ja sen voi koettaa korjata esin puhdistamalla anturin juuret ja pyyhkäistä vaseliiniä niihin antureihin.

Vaseliini estää suoran vesikontaktin ( vesi johtaa sähköö, josta johtuu toi sadekelin "hälyytykset" ) ja suojaa liitoksia hapettumisilta ynnämuilta murheilta . . .

Jari

HAAPANEN TIMO S 11.11.2007 16:25

Eikös vesitilanne etene niin, että silloin kun raikasvesi loppuu on harmaavesi täynnä.Ei sitä merkkivaloa paljon tarvita.

LAHTI ANTTI 11.11.2007 17:25

Ei välttämättä. Mulla vaunussa on 40 l.raikasvesisäiliö ja 30 l. harmaavesisäiliö. Toki on huomioitava, että sitä vettä ei kaikkea lasketa sinne säiliöön. Kahvinkeittoon, ruoanvalmistukseen, totivedet jne.

HÄMÄLÄINEN TOIVO 11.11.2007 17:41

Näin olen pähkäillytkin. Siis alla on tankki sadeveden roiskeiden armoilla.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.