Truma S 3002 K ongelmat
MARKKU ROSNELL
23.01.2007 09:45
As. auto on vm. -06. Lämmittimen sytytin toimii ajoittain. Jos lämmitin on päällä ajon aikana ja sammuu (melkein aina), niin sytytin ei anna kipinää yleensä kuin tuntien kuluttua. Usein, kun auto on seissyt pitkään, sytytin toimii kerran, mutta ei enää toista kertaa.
Punainen merkkivalo vasemmalla alhaalle ei pala missään tilanteessa.
Olen avannut lämppärin kannen ja tutkinut tuota boxia, jossa merkkivalo on. En löydä siitä paristoa tai akkua.
Ilmeisesti vika ei ole kärjille menevässä kaapelissa, koska vika ei ole aina päällä?
Onko tuossa mallissa akku tai paristo jossain?
Olen haeskellut vanhoista keskusteluista vastaavia ongelmia, mutta ei löydy.
Hyviä neuvoja, kiitos.
TERVO JARI
23.01.2007 17:14
Jos on, vie takuu huoltoon, ja muutoinkin taitaa tarvita "ammattiauttajaa" . . .
Jari
LIUKKONEN HANNU
23.01.2007 23:15
Veikkaus:paristo tai kaksi,olikohan kaminan vasemmalla laidalla alhaalla pienessä luukussa.
terv.HL
PIETILÄ JUKKA S
24.01.2007 06:32
Moi.
Entisessä vaunussamme oli kaksi sormiparistoa (AA), jotka sai vaihdettua lämmittimen alareunasta vetämällä paristokotelo ulos. Meillä oli ongelmana se, että sytytys oli aina päällä, elikkä paristokotelo pois syttymisen jälkeen. Ei tullut koskaan korjattua vikaa.
Nykyisessä autossa näyttäis tulevan virta asunto-osan akulta.
Oliskohan liitoksissa vikaa.
WILHELMSSON LEIF
24.01.2007 08:24
Edellisessä autossa jouduin vaihtamaan koko laatikon se jossa paristot, on myös sytytys elekrtoniikka.
TIKKANEN ANTTI
24.01.2007 14:41
Minulla on samanlainen lämmitin ja siihen tulee sytytysvirta suoraan auton akulta, olen laittanut auton alle tuuli suojan truman ilmanotto aukon etupuolelle ja piippuun jatkoa niin ei sammuile ajon aikana.
LEHTOMÄKI SIMO
25.01.2007 13:59
Sama juttu kuin Antilla. Eli samanlainen lämmitin ja sytytysvirta tulee suoraan auton akulta. Ei siis paristoja ollenkaan.
KUISMA OSMO
02.02.2007 21:04
Minun Truma SL 3002 on sama vaiva kuin jukan kamiinassa eli sytytin nakuttaa jatkuvasti. Ensiapuna toimii paristokotelon irrottaminen, mutta mistähän vika johtuu ja miten sen voisi korjata?
SIPPOLA JARMO
07.02.2007 10:39
autossani samoja vaivoja vaikka lämppäri onkin vanhempaa mallia
syynä on pietzosytyttimen johdon poikki palaminen elikkä joskus saattaa toimia joskus ei.ajon aikana sammuilemista olen koittanut vaihtaa piipunhatun ja alapuolelle suojapeltejä eipä tunnu olevan mitään apua
JUVONEN ERKKI
15.02.2007 10:34
Mistähän ne vanhat jutut löytyy ? Veikkaisimpa sytytinkaapelin palaneen oikosulkuun. Minun piti laittaa auton alle suojapelti ja savupiipun hattuosaan suoja, joka on leikattu auki n. 40 % eli tällä tavalla tehdään pieni alipaine ajossa. Kierrätin sytinkaa- pelin palopesän ulkopuolelle.
Vanhasta sähköuunista saat ns. siliconijohdinta, joka kestää korkeampia lämpötiloja. Sytytinpäähän johdin kiinni kovajuotteel- la.
Peltiseppän liikkeessä osaavat tehdä. Aja auto ko. firmaan. Tekevät ilmastointiinkin kaiken näköistä ja osaavat varmaan funtsia tän sun kierto-ongelmas.
HYTÖNEN RAIMO
15.02.2007 16:40
Samoin kuin Antilla edellä. Toimii tuulisuojan ja piippuhatun asentamisen jälkeen ajettaessakin kuin junan vessa, sitä ennen tuppasi sammahtelemaan.
KUISMA OSMO
16.02.2007 22:04
En nyt oikein pysty seuraamaan, kuka vastaa kenellekin. Minun Trumassani tuskin on johto palanut, koska vika ilmaantui juuri sen jälkeen, kun olin vaihtanut uuden johdon päälystesukan murenemisen takia. Ja jos johto olisi oikosulussa, niin miten kärki voisi iskeä kipinää taukoamatta muuten kuin patterit poistamalla.
TERVO JARI
17.02.2007 20:20
Vika on
kipinäpoksilta lähtevässä johdossa ( ru ) joka menee lämmönsäätö ja
sytytyspainike kytkimelle. Sen johdon pitää maadoittua pannun runkoon
kunnolla ( palopesän alla ) ja jos ei maadoitus toimi niin ei tunnista
liekkiä ja sen takia kipinöinti jatkuu.
Tämän tiedon sain sähköpostitse asiantuntialta joka hallitsee "asiat".
Jari
KUISMA OSMO
17.02.2007 21:37
KETTULA MIKKO
09.04.2012 20:22
itselläni on tuo trumatic 3002 k lämppäri. siellä edessa vasemmalla alhalla missä on se sytytyspoksi missä palaa punainen valo. onko siinä edessä patterikoteloa vai tuleeko virta suoraa akulta ja mitä tuo uusi sytytyspoksi mahtaisi maksaa?
HIETALA PEKKA
10.04.2012 13:03
Moro.Jos kysymyksessä tuo 3002 K eikä pelkkä 3002 on siinä sytytysboxi kytketty 12V järjestelmään eikä siinä ole paristoja eikä akkua.Yleisin ongelma on sytytyskaapelin poikki palaminen sieltä lämppärin alta .Silloin ei boxi reakoi mitenkää .Ei naksuta eikä merkkivalo välky.Kannattaa tarkistaa ensin ennenkuin ryhtyy sen boxin uusintaan.Boxin hinta arvio n.ehkä 150€ ja huomioitavaa että 3002K ja 3002 lämmittimissä on erilainen sytytys yksikkö.
Pekka