Truma 6002:säädöistä
VISURI TIMO
04.11.2007 21:21
Tuli tuossa kesällä ostettua asuntoauto jossa on otsikossa
mainuttu tohotin sähkö patruunalla varustettuna.
Miten muilla onko kanssa veljillä ja sisarilla niin että
jos haluaa sisä lämmöksi n.22-23 astetta niin lämpö tilan
säädin täytyy olla seitsemän ja kahdeksan välissä eli melkein
tapissa.
Kun asetukset on sähkö+kaasu eikä lämminvesivaraaja päällä.
Muutenkin kokemuksia kyseisestä myllystä, kun itsellä
ollut tähän asti nuita neste kiertosia.
JARI PULKKINEN
06.11.2007 15:56
JUU, OIKEA HAVAINTO, MUTTA LÄMMIN RIITTÄÄ KYLLÄ. PELKÄLLÄ VEDEN LÄMMITYKSELLÄ SAATTAA ANTAA AIKA VOIMAKASTA HAJUA, MUTTA KUN LÄMMITTIMEN PUHALLIN ON PÄÄLLÄ NIIN EI HAISE.
PALIN MATTI
06.11.2007 18:51
Joo, hyvin kuuluu. Tuli niin kovalla tuo sun kommenttis, että meinas tukka oieta päässä. Siis jos semmonen olis siinä ollu.. :)
SIIRILÄ KARI
07.11.2007 10:55
Varmaan sinunkin autossasi Truman lämpöanturi, peukalonpään kokoinen musta nuppi, on oven yläpuolella sähköpaneelissa.
Ulkoa hohkaa kylmää anturiin ja siksi Truman asteikon joutuu laittamaan isolle. Tämä korostuu erityisesti, jos päivän ja yön lämpötila ero on suuri. Anturi pitäisi olla mahdollisimman keskellä autoa, silloin lämpötila pysyy tasaisempana. Minä siirsin anturin jääkaapin sivussa olevaan listaan.Muita kokemuksia: kovameteli, epätasainen lämpö, joskus käryää, pelkällä sähköllä toimii parhaiten ja on nopea.
PALIN MATTI
07.11.2007 12:03
Kirjoitit: "Ulkoa hohkaa kylmää anturiin ja siksi Truman asteikon joutuu laittamaan isolle.#
Oisko tuo Kari just toisin päin?
Luulis näin yhtäkkiä, että sitä säätönupin asentoa pitäs pienentää, eikä suurentaa. Trumahan käsittää, että se anturi on siinä tilasa, minkä lämpötillaa pitäs sääjellä. Nyt, jos anturi onki kylymemmäsä, ni se Truma pukkaa vaan lissää lämpöä sinne piironkiin yrittäessään nostaa sen kylymemmän tilan lämmön siihen asetusarvoon.
Ajatteleppa, että veisit sen tuntoanturin vaikkapa ihan ulos pakkasseen, ni sillohan se Truma luulis, että sen pittää lämmittää koko pohojonen pallonpuolisko vaikkapa +20 asteesseen. Uskosin, että aikas kuuma olis jo piirongisa sisälä!
Vai miten se sitte mennee?
SIIRILÄ KARI
07.11.2007 15:56
Kyllä, hyvä huomio. Elikkä. Päivällä aurinko lämmittää seinää ja auton lämpö on säädetty sopivaksi, mutta yöllä kun ulkoilma viilenee on autossa liian kuuma. Anturiin hohkaa ulkoa kylmää ilmaa ja Truma tietenkin yrittää lämmittää sitä.
PUUMALA RAIMO
07.11.2007 17:16
kyllä mun autossa on tasainen lämpö, täysintegroitu dethlefs kun lämpömittari nöyttä 21 c niin kaikssa istumapaikoissa mittart näyttä 18c. autossa 8 suutinta puhaltavar keskelle lattia ja ilmarakoja ymperi koko auton. mutta kun turbo lyö pälle niin kyllä meteli riittä. terveisin pumski
SMULOVITZ LEEVI
08.11.2007 08:11
Trumatic 6002 ilman sähkövastusta vuosimalli 2004. Ensimmäinen vuosi meni normaalisti +20 asetuksilla 3-4. toisen vuoden aikana säädintä joutui kiertämään 5-6-7 jotta sama lämpö olisi pysynyt päällä.Huollossa tarkistettiin piirikortin juotoksia. lämmitin toimi taas. Puolenvuoden kuluttua alkoi sama sirkus, sekälämmitin alkoi sammua itsekseen eikä lähtenyt toimimaan ennenkuin katkaisin virrat. Huollossa tehtiin jotakin,vaihdettiin termmostaatti? Toimi jonkinaikaa normaalisti. Aloin epäillä termostaatin toimintaa, hankin uuden termostaatin ja mittasin sähköiset arvot jotka olivat erilaiset. Uuden termostaatin kanssa on toimittu puolivuotta lämmitin toimii normaalisti.
SIIRILÄ KARI
08.11.2007 11:25
Olenkin sanonut,että Truma on kesämökin lämpökamina ja Alde on uuden omakotitalon lämmitysjärjestelmä.
JUUTINEN ANTTI
08.11.2007 12:55
Totta.Trumaticilla on kuitenkin joitakin etuja myös. Erityisesti pienessä autossa se on ihan toimiva peli, mutta isommassa autossa/vaunussa Alden edut tulevat paremmin esiin. Pelkästään jo sen vuoksi, että pattereiden sijoittelu on helpompaa. Lisäksi, jos on vielä kaksoispohja, niin alkaa jo kaikki "toimia kuin kotona".