Tarkeneekko talvella Fiat Sharkyssä?
LINNAMÄKI LEA
19.07.2007 00:18
Mahtaakohan miten vilu tulla talavella?
Ohjaamo ainakin lämpiää hitaasti. Menee varmaan pian 10 km, ennenko ohjaamo lämpiää, mut lämpö menee tietty sinne asunto-osaan. Meneekkö ikkunat miten jäähän / huuruun?
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 10:08
Eikös se ole näitä samoja Italialaisia halpatuotantovehkeitä kuin meikäläisen Autorolleri.Elikkä,aika vilu tulee edessä ja takana,ikkunat jäätyy, samoin jätevedet.
Ei sovellu talvikäyttöön,kolmen vuodenajan autona ihan hyvä.
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 11:42
Tuosta näet missä verstaassa autot tehdään:http://www.sea-camper.com/en/index.wbl
LINNAMÄKI LEA
19.07.2007 11:54
Pitää varmasti laittaa lisälämmitystä. Siinä voisitte sitten syksyä kohen mua viisata, minkälaista olis viisasta laittaa.
Ja miulle kun tää on ainoo kulkupeli, voipi varpaat olla kovilla ko ainoaamutossuissa kulen. Jos pakkanen 25:ssä asteessa, ei taija piironki ehtii ees sulaakkaan. Onneksi Länsi-Suomessa ja Etelä-Suomessa ei talvesta paljoo mitään tidetä. On lähinnä loskaa ja pakkaset hyvin lyhyinä jaksoina.
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 12:12
Kai sillä pärjää jos halua riittää.Eikä se olekkaan Rollerille sukua kuten luulin.Italiassa tehdään niin montaa merkkiä,tuossa on Rollerin sukulaiset:http://www.rollerteam.it/
Lisäksi vielä: Elliot, Riviera,Mizor,Kyros ja Carioca
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 12:27
Jäin oikein miettimään,noista tulee 18 erimerkkistä autoa?
WILHELMSSON LEIF
19.07.2007 13:17
Kun on kovin kylmä niin voihan sitä käyttää Truumaa ja pitääkin muuten vessa jäätyy ja muut putket eihän se ohjaamon lämpö niihin ylety.
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 15:02
Onko tämä samanlainen kuin Sharky? http://www.brinkmann-caravan.de/html/english.html Kaivelin SEA Groupin sivuilta Sharkyn saksalaisia diilereitä ja löysin tuon.Englannissa halvin malli maksoi n.30 000£ Menee se aika lomalaiselta näinkin.
LINNAMÄKI LEA
19.07.2007 15:48
Tälläänen on mulla, pieni ja sievä.
http://www.magicamper.com/immagini%20usato/sharkyL37est.jpg
KUJANPÄÄ MARKKU J
19.07.2007 16:28
Nättihän se on ja kyllä sillä viileilläkin pärjää. Tarviiko sitä hirveillä pakkasilla lähtee autoonsa asumaan, jos tarvii tietää sen sitten jo kalustoa hankkiessaan. Eihän noi veneilijätkään tammikuussa vehkeissänsä keittele.
LINNAMÄKI LEA
19.07.2007 18:23
Joo, kyl tää on hankittu käyttö- ja työpeliksi et liikenteessä kyl ollaan vuodenajat ympäriinsä. Ja ku ekakertaa on vehettä ostamassa, ei niistä vielä voi tietää mitekään kaikkea.
Mul oli numero ykkönen, kaikkein oleellisin se automaattivaihteisuus sekä sängyn sijainti. Näillä riivatun syöpyneillä luilla ja nivelillä ei minneen "parville" kiipeillä, ja varsinkin levon jälkeen on niin kipee, ettei monasti jakapohjia kärsi maahan laittaa, niin on tällaisia tekijöitä, jotka on kans oleellisen merkittäviä ottaa huomioon valintoja tehtäessä.
Niin ja myös autoon nousu. Kun on kädet vähän töhkänä, eipä onnistukkaan niinkuin teiltä muilta. Kyl oli aika lailla eroja eri autojen välillä, millaista oli autoon nousu.
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 20:17
Katsokaas hintaeroa:http://www.netticaravan.fi/hakuri/?merkki=sharky Brinkmannin sama auto n.32,600,paljon varusteita mukana.
HAAPANEN TIMO S
19.07.2007 20:41
Sori vaan, Lea! Rupesin omiani katselamaan tässä sun jutussas.
Kyllä automaatti on kätevä peli,ja nätti sopusuhtainen Sharky.
LINNAMÄKI LEA
19.07.2007 22:33
Niin paljonkohan hintaa tulee lisää automaattivaihtesena?
HELPPI MIKA
20.07.2007 19:20
Tosta lämmityksestä itse käytämme talvella ulkopuolista ikkuna peitettä ja hytin ja makuusalin välissä ns.talvipeittoa ja hytissä öljypatteria pienellä lämmöllä (edellyttäen sähkönsaantia)nain ei hohda hytistä
viileä ilma sisälle ja tietysti auton sisäilma kierto päälle niin ei tule räppänöistä ulkoilmaa sisään näin olemme tarkeneet talvella noin -30c trumatik 3kw puhaltajan kanssa
auto lmc 630
T.Mikki
HYTÖNEN RAIMO
22.07.2007 22:43
Ei se lämpimyys ole niinkään ongelma, vaan pikemminkin kaikkien vimpaimien pysyminen toimintakykyisinä. Kun suojaat ohjaamon ikkunat ulkopuolisella peitteellä ja eristät sen vielä väliverholla asuintiloista, niin kyllä Truma pukkaa lämpöä riittävästi (kaasua tosin kuluu). Sen sijaan jätevesi- ja joskus koko vesijärjestelmänkin toimivuus voi olla kyseenalaista näissä halvemman hintaluokan vehkeissä. Järjestelmän osittaisenkin toimivuuden vähimmäisvaatimuksena on se, että sisätilat pidetään koko pakkaskauden lämpiminä.
Toki auton alla olevat jätevesiputket ja -säiliön voi eristää ja varustaa (sähköisellä) lämmityksellä, muttä se vaatii yleensä täysipainoisesti toimiakseen verkkovirtaan tai polttomoottorigeneraattoriin l. aggregaattiin tukeutumista(ja maksaa rahnaa).
Ja Trumaahan voi pitää päällä ajonkin aikana, jolloin lämpö ainakin riittää.
PALIN MATTI
23.07.2007 00:27
Kyllä ne jätejärjestelmän lämmittimet normaaleissa piirongeissa toimivat akkusähvölä. Ei kai olis mittään järkeä niitä alakaa verkkovirrala lämmittämmään. Leirialueela roikan nokasa tai akrekarilla sähköistettynä pelais, mutta sitte kotimatkala paukahtas vehkeet jäähän! Kyllä niiten lämmittimien pittä semmosela aina saatavisa olevala sähvölä toimia!