Talviparkki
RANIN SEPPO
10.11.2007 17:20
autoni seisoo n. 14 pv kerrallaan kadun varressa , mutta pystyisin vetämään sinne sähköt . Mikä olisi näppärin keino hoitaa sinne lämpöä sen verran että ei menis kauheasti pakkasen
puolelle . Nykyisin on mulla 200 W:tinen lämmitin mutta siitä ei
ole oikeastaan mitään apua . Sähkön kulutus ei olisi kauhea ongelma , kaikkihan täytyy maksaa kutenkin , eikös juu
LAHTI ANTTI
10.11.2007 17:48
Onko sulla siinä kulkineessa sähköpatruuna tai muunlainen sähkölämmitin?
Jos, niin kytket sen vain päälle ja valitset haluamasi lämpötilan.
RANIN SEPPO
10.11.2007 18:02
Ei paruunaa. Pelkästään norm. lämmitin kaasulla.
LAHTI ANTTI
10.11.2007 18:21
Sitten voisi olla eräs mahdollisuus käyttää auton sisätilan lämmitintä. Niitähän on eri tehoisia ja ovat hyväksyttyjä laitteita ajoneuvo käyttöön.
Myös niissä on puhallin jolloin ilmankierto on myös hoidettu. Oikein suuntaamalla sen pysyy kulkine kuivana sisältä ja uudelleen matkaan lähdettäessä on määrätty peruslämpö jo sisällä.
KUNNAS TAPANI
10.11.2007 18:38
Tuohon tarkoitukseen voisi varmaan käyttää muutakin lämmitintä kuin ajoneuvokäyttöön tarkoitettua - paikallaan olevassa autossahan ei lämmitin altistu tärinälle, ja jos jätät lämmittimen kotiin kun lähdet autolla liikenteeseen, on se periaatteessa samanlainen tilanne kuin jonkin kiinteän tilan satunnainen lämmitys. Termostaatilla varustettu on lämmittimen hyvä olla ja ylikuumenemissuojat sun muut myös. Noitahan löytyy kaupasta.
Auton sisätilanlämmittimethän osaavat myöskin nykyään säädellä omaa tehoansa, joten semmoinenkin toki on hyvä. Itselläni on n. 600/900 -wattisia 2-teholämmittimiä autossa kolme kappaletta, jotka asettelen sopiviin kohtiin aina leiriytymisen yhteydessä ja saan niillä pidettyä autossa mukavan n. 20 asteen lämpötilan, riittävät ainakin -8 asteen ulkolämpötilassa. No nyt meni jo ohi kysytystä aiheesta.
TERVO JARI
10.11.2007 18:54
ennenkuin vie sellaisen lämppärin kulkineeseen jota ei ole hyväksytty siihen käyttöön, vakuutusyhtiöt voi olla toista mieltä korvauksista mitä itse olet jos kalusto palaa "poroksi" . . .Vaikkakin se olisi käytössä vain kotipihalla . . .
Jari
KUNNAS TAPANI
10.11.2007 19:04
PIIRONEN KARI
10.11.2007 19:08
Itselläni on auto toista talvea taloyhtiön parkkipaikalla, jossa olevasta tolpasta otan virran kahdelle 700w defalle. Aina lämmin auto. Ei kosteusongelmia.
VIRTA URPO
10.11.2007 21:54
Taloyhtiön piikkiin ?????????
KORPPI SEPPO A J
10.11.2007 22:11
"autoni seisoo n. 14 pv kerrallaan kadun varressa , mutta pystyisin vetämään sinne sähköt ."
Miten vedät laillisesti sen sähkön? Kadun varteen?
Ja ilman muuta auton sisätilan lämmitin. Ihan vaan vakuutusyhtiötä varten.
RANIN SEPPO
11.11.2007 10:51
Ei ole muuta kuin Trumatic
RANIN SEPPO
11.11.2007 11:00
Auto ei ole kulkuväylällä vaan omalla tontilla , mutta ongelma pysyy silti
samana . Mikä olisi paras konsti pitää loddu vähinkäänkin nollassa talven ajan !!!!!!
LAHTI ANTTI
11.11.2007 11:23
Onhan tuossa edellä jo tullut noita eri tapoja.
Ts. ajoneuvokäyttöön hyväksytty, termostaatilla varustettu lämmitin. Teholtaan 1200-2000 W.