Rekisterivaloista virta hukassa
Hannu Mankisenmaa
02.04.2019 19:22
Autoni on Fiat Ducato Dethleffs 6501b, puoli-integroitu 250 alusta (pitkänaama). Vaihdoin taakse rekisterikilven polttimon, kun toinen oli palanut. Parkit oli päällä operaatiossa (näin ei saisi olla). Poltinta vaihtaessa, yhtäkkiä toinenkin poltin sammu, eli sulake paloi.
Ongelma on siinä, kävin läpi kaikki sulakkeet, virta kynällä ja sulakkeet olivat ehjät ja mikään muu valo tai laite ei ole "mykkänä". Epäilyttää voiko rekisterivaloille olla muka oma sulake jossain piilossa.
Autossa on 3 sulakerasiaa, moottoritilassa, sisällä rattiakselin vasemmalla puolella ja oikealla puolella vänkärin ovipilessä lähellä turvavyötä.
Ohjekirjassa ei mainita lainkaan sulakkeesta, joka kuuluisi rekisterikilven valoille. Helppohan se on haarottaa sivuvalosta virta sinne, mutta se on viimein vaihtoehto.
Kävin läpi johtosarjan perästä keulaan ja kaikki näytti olevan ok.
Onko vinkkejä tai tietoa, mitä meni ja mistä.
Juhani Backman
02.04.2019 20:20
Onko ryöstetty esim. Parkkivalosta ja liitos heikko?
Hannu Mankisenmaa
02.04.2019 20:52
Ei ole ryöstetty, kaikki sähköt on tehdasasennettu. Virta tuli polttimoille, mutta häipy kesken asennuksen. Auto oli paikallaan, ei käynistetty ja parkit oli päällä ja tapahtui, kuin sulake olisi palannut.
Timo Haapanen
02.04.2019 21:02
Huono kontakti jossain, joko maapuolella tai plussassa. Jos kaikki muut valot toimivat on tämä ainoa vaihtoehto koska rekisterin valo ei ole minkään yksittäisen sulakkeen takana.
@timppa
Mauri Laukkanen
03.04.2019 11:22
Saatapi olla näinkin että siinä deflesissä on se perinteinen Ducaton johtosarja ja silloin ne kytkee parkit ja muut valot siihen ns,alkuperäis mattoon.
Siis siellä auton alla on ne jokorasiat,oli ainkin minun deflesissä ja ne on tehty huolimattomasti ,minulla olivat vettä täynnä ,koska olivat halpoja jokorasioita ilman
kunnolista läpivientiä,siis siinä Deflessin laatu näkyi .
Oletan että vika on niissä vedentäyttämissä jakorasioissa,niin oli minulla.
Hannu Mankisenmaa
03.04.2019 19:39
Maurille, tässsä autossa ei ole alla yhtään jakorasiaa 12 v, ei vedellä täytettyjä eikä tyhjiä. Ainoastaan 1 jakorasia joka on 230 virralle ja oli kuiva ja puhdas sisältä. Mutta se kai se oli pääasia, että saa haukkua Dethleffsin laadun ja saa siitä mielihyvää itselle ja oma auto paranee silmissä.
Timpalla asiallinen komentti ja varmaan oikea.
Mauri Laukkanen
03.04.2019 20:34
No minulla on ollut kaksi Defelssiä ja toinen oli juuri tuo 6501 malli,valitettavasti.
Eli jos auto on Fiatin alustalla niin tehtaalla kytketään ne kopin kaikki ulkoiset valot
kiinni aluperäiseen Fiatin johtosarjaan,minulla ne oli kytketty niillä halvoilla jakorasioilla jota olivat vettä täynnä.
Jos tämä on Deflessin haukkumista niin on,se on tosia asia että Deflessin laadussa
on ollut ongelmia aikisemmin ,uusista en osaa sanoa mitään.
Siis kun Fiatin alusta saapuu Deflessin tehtaalle siinä on se Fiatin johtosarja joka pitää soveltaa asuntoauton valoihin ja samalla vedetään tarpeellista kaapelia,esim,
auton latausjärjestelmän jossa minun uudehkossa Deflesissä oli vakava asennusvirhe,auton paksu genaraatorilta tuleva ja EBL 99 keskukselle menevä johto
oli siinä rintapelissä pois läpiviennistä ja makasi terävää peltiä vasten?.