pössl,adria.la strada,casa car-retkiautoa ostamassa.
KOMU TIMO
10.08.2006 20:32
Onkohan noiden merkkien välillä mitään mullistavia eroja.Materiaaleissa,sisustuksessa,tilan käytössä tai jotain
muuta. Hyvin samanoloisia ovat kaikki,ainakin esitteissä.
KOMU TIMO
15.08.2006 12:31
Kiitokset tiedoista ja kokemuksistanne.Yhdistetty auton osto ja miniloma saksaankin on ollut mielessä.Mitähän alv,vero ym.
kustannuksia tulee esim mobile.de hintojen päälle?
HÄLVÄ TEUVO
15.08.2006 13:16
Käytetystä autosta ei kai muuta kuin katsastus/ rekisteröinti ja kuljetuskustannukset. Uudesta 22% ALV lisäksi.
TeeHoo
OLLIKAINEN PEKKA
15.08.2006 15:38
Jos "retkeilyautoa" olet hakemassa, niin muistathan vähimmäissisäkorkuuden 190 cm.
Ei toteudu "peruskorkeissa" Fiat/Peugeot/Sitikka korisissa autoissa..... eli vaatii korotuspalankatolle, jonka hankkiminen/asentaminen maksaa.
Pekka
HÄLVÄ TEUVO
15.08.2006 15:52
Pekka on oikeassa. Ton mä unohdin. Käytännössä mikään Saksassa myytävistä teräskoriautoista ei täytä lain vaatimusta. Jos semmoisen tuot se on henkilöauto ja s-tanan kova vero. Ainoat, jotka täyttää vaatimukset semmoisenaan ovat ne korkeat autot, joissa vuode lasketaan katosta. Esim La Strada Regent ja Nova sekä jotkut muut. Korotus on tehtävä joko täällä tai siellä.
La Strada tekee sen tehtaalla. Hiton hankalaa ja hintavaa, mutta minkäs teet. Veikkaan, että homma tulee maksamaan saman kuin täällä. Saat valinnan ilon. Valinnan varaa siellä on.
TeeHoo
VESTERINEN KARI
17.08.2006 11:11
Tuo "peltikuoristen" sisäkorkeus on varsin oleellinen asia
tuotaessa autoa Suomeen.Itse tutkin vaihtoehtoja aika kauan
ja kun katostalaskettava sänky ei tuntunut sopivalta (meille)(sisäkorkeus sängyn alla),vaihtoehtoja oli tosi vähän!
Valinnaksi sattui La Strada Mars, joka on Regenttiä aikaisempi malli.Toinen asia, jota vierastin oli tuo Webesto-lämmitys,
koska reiteillemme ei aina satu sähkötolppaa, ja sähkön kulutus
on x2 verrattuna Trumaan.(Vertailu joskus ProMobilissa)
Kalusteet ovat varsin tukevia, ja viimmeistely hyvä, mutta
esim lämpökanavaa ei kuskinpuolelle oltu katsottu tarpeelliseksi rakentaa, eristyskin paikoin niin ja näin, mutta kun peukalo ei ole keskellä kämmentä, on siihenkin pikkuhiljalleen tullut parannusta.Elikkä kuten tuolla toisessa ketjussa todettiin,ihan hyvä "pohja" toimivalle retkiautolle!
Retkiauto on harvoin 4 vuodenajan lomailuväline (ei tämäkään)
jos kylmää alkaa olla yli -30c, ainakaan omilla varusteillaan.
Hyviä loppukesän kelejä
t Kari v
KOIVULA TOMMI
20.08.2006 11:28
Itse olen vähän suunnitellut Volkkarin California Exclusiven hakua Saksasta. Esim tällainen: http://www.car-copy.de/carcopy/show2.php?CSI=6344dcfde41e60bf6fe6e553e7d4afcd¶m=N2EyYzMzNTQxMzU3MTMxMT1saWF0ZWQ7MD1zb3A7az1zcnA7NzgzMDE9cm9mIzk=
Tuollaisia ei kovin monta Suomessa liene, ei ainakaan ole usein tullut tiellä vastaan... Onkos porukalla täällä kokemuksia noista ja niiden rekisteröinnistä Suomeen?
KOCH HANS
20.08.2006 18:38
2 WIN
http://www.matkailuauto.info/dokumentit/2005%20herbst/sloop/sloop%201.html
käteishinta vain 33.800
terv
Hasse
HÄLVÄ TEUVO
21.08.2006 08:13
Omaani mainostan. Omaa saa kehua niin paljon kuin sielu sietää kunhan ei mollaa toisen vehkeitä. En ole autokauppias vaan tavallinen karavaanari,joka koettaa ajaa niin hyvillä vehkeillä kun mielestään saa hankittua eläkeläisen tuloilla. Nykyinen autoni on neljäs matkailuauto ja 23. auto kaikkiaan vuodesta 1968, jolloin hankin ensimmäisen oman auton. Aina on ollut vehkeet kunnossa. Ja uutta autoa olen taas ajatellut. La Strada Avanti L, Citroen Jumper ja mieluiten 3.0 litran moottorilla. Sekä herkut. Hansilla ei taida olla myynnissä semmoista? Entinen samanlainen v.2005/6 mallia myydään jos ostaja löydetään. Ei halpa, mutta varusteltu ja hyvä.
Soon moro
TeeHoo
IISALO HANNU
21.08.2006 09:57
Minäkin vähän kommentoin , nyt reilun puolivuotta retkeillyt Adria Winillä ja olen oikein tyytyväinen kilometrejä 7000. Kyllähän näilläkin retkeilyautoilla tarkenee , mutta ei se ole mielyttävää asumista talvella . Pannu pauhaa täysillä ja ilma on kuivaa ja kuumaa. Casa Car on kai parhaiten eristetty . Mutta minä luovuin siitä petin lyhyydentakia. Autoissa joissa on peti poikittain kannattaa yli 180 cm pituisen kokeilla sitä ettei tarvi nukkua jalat kippurassa ja pää seinässä kiinni , se rupeaa vaivaamaan pitemmän päälle .
TOIVONEN MARTTI
21.08.2006 11:02
Tämä on ehdottomasti otettava huomioon. Lyhyt peti käy ajan mittaan hermoon, uni ei ole kunnollista jos ei pääse välillä oikaisemaan itseään oikein kunnolla. Mulla on auton sisäleveys n. 183 ja itse olen 186. Ei hyvä.
Olen pitkään miettinyt "alkovin" tekoa ja kun karavanmessuilla näin että muutkin on semmoisen tehnyt niin innostuin uudestaan minäkin. Jossain saksalaisessa autossa oli "pahka" ikkunan kohdalla.
Ratkaisuna on että kun auton koria saa leventää kait 10 senttiä niin tehdään jonkinlainen levennys. Mulla oli vaihtoehtoina joko hieman ulos avautuva luukku ("slideout") tai kiinteä ikkuna. Nyt on retkiautoon tekeillä sängyn päädyn kohdalle ikkuna jonka kehys on hieman koholla auton ulkopinnasta. Antaa runsaan seinän paksuuden verran lisätilaa. Kehyksen paksuus (mulla 30 milliä) menee ikkunan sisäpuolelle tulevaan lämpöeristykseen. Ikkuna on siis vain valeikkuna josta ei näy läpi. Sen kehyksen kohdalle tein sisäpuolelle 35 millin neliöprofiilista teräksisen tukikehyksen ettei ainakaan tule heikompi kuin ennen.
Tämmöisiä voi tehdä kun on vanha retkiauto.
mot
WILHELMSSON LEIF
21.08.2006 12:19
Tietääkö kukaan nämä uudet korit Fiat mm. kuinka on sisäkorkeus, onko tullut ne puutuvat 2-3 cm. että ei tavitsis tehdä korotusta.
T:Leif
KOCH HANS
23.08.2006 03:26
Terve TEEHOO
Kyllä se on niin, että kun minä tällä palstalla jotakin kirjoitan, niin jäsenenä sen kylläkin teen.
Omaani minäkin mainostan.
MUTTA tarkenna vielä mitä olet hakemassa, ehkäpä voisin auttaa asiassa.
Tai ainakin tehdä jonkun hölmön tarjouksen, lainkaan väheksymättä sitä, että itsekin varmaan löydät haluamasi.
e-mail hans.koch@matkailuauto.info
terv
HOOKOO
eli Hasse
HÄLVÄ TEUVO
23.08.2006 08:51
Toimitusjohtaja Hans Koch, Turku: Kun autokauppias pistää näille palstoille linkiksi koko myytävän kalustonsa ja vakuutusmainokset jne, se ei mielestäni ole enää"tavallista" karavaanarikeskustelua. Kun hän lisäksi otsikoi kirjoituksensa "Kun kerran TeeHoo saa, niin minäkin" se on kyllä vyön alle vetämistä. Mistä h-tistä tarvitsen luvan kirjoittaa. Kauppiaitten mainoksista kyllä mielestäni pitäisi ottaa maksu. En hanki autojani jobbareilta. Maksan mieluummin kunnon hinnan kunnon vehkeistä. Slovenialaiset laatutuotteet jätän väliin.
Tervehtien
Teuvo Hälvä (SFC 80347) Espoo
HÄNNINEN JUKKA
27.09.2006 21:34
Tämän vuoden Pössl Roadmastereissa (Renault ja Ford alustat) on sisäkorkeus yli tuon 190 cm.