pössl,adria.la strada,casa car-retkiautoa ostamassa.

KOMU TIMO 10.08.2006 20:32

Onkohan noiden merkkien välillä mitään mullistavia eroja.Materiaaleissa,sisustuksessa,tilan käytössä tai jotain muuta. Hyvin samanoloisia ovat kaikki,ainakin esitteissä.

KOMU TIMO 15.08.2006 12:31

Kiitokset tiedoista ja kokemuksistanne.Yhdistetty auton osto ja miniloma saksaankin on ollut mielessä.Mitähän alv,vero ym. kustannuksia tulee esim mobile.de hintojen päälle?

HÄLVÄ TEUVO 15.08.2006 13:16

Käytetystä autosta ei kai muuta kuin katsastus/ rekisteröinti ja kuljetuskustannukset. Uudesta 22% ALV lisäksi. TeeHoo

OLLIKAINEN PEKKA 15.08.2006 15:38

Jos "retkeilyautoa" olet hakemassa, niin muistathan vähimmäissisäkorkuuden 190 cm. Ei toteudu "peruskorkeissa" Fiat/Peugeot/Sitikka korisissa autoissa..... eli vaatii korotuspalankatolle, jonka hankkiminen/asentaminen maksaa.

Pekka

HÄLVÄ TEUVO 15.08.2006 15:52

Pekka on oikeassa. Ton mä unohdin. Käytännössä mikään Saksassa myytävistä teräskoriautoista ei täytä lain vaatimusta. Jos semmoisen tuot se on henkilöauto ja s-tanan kova vero. Ainoat, jotka täyttää vaatimukset semmoisenaan ovat ne korkeat autot, joissa vuode lasketaan katosta. Esim La Strada Regent ja Nova sekä jotkut muut. Korotus on tehtävä joko täällä tai siellä. La Strada tekee sen tehtaalla. Hiton hankalaa ja hintavaa, mutta minkäs teet. Veikkaan, että homma tulee maksamaan saman kuin täällä. Saat valinnan ilon. Valinnan varaa siellä on.

TeeHoo

VESTERINEN KARI 17.08.2006 11:11

Tuo "peltikuoristen" sisäkorkeus on varsin oleellinen asia tuotaessa autoa Suomeen.Itse tutkin vaihtoehtoja aika kauan ja kun katostalaskettava sänky ei tuntunut sopivalta (meille)(sisäkorkeus sängyn alla),vaihtoehtoja oli tosi vähän! Valinnaksi sattui La Strada Mars, joka on Regenttiä aikaisempi malli.Toinen asia, jota vierastin oli tuo Webesto-lämmitys, koska reiteillemme ei aina satu sähkötolppaa, ja sähkön kulutus on x2 verrattuna Trumaan.(Vertailu joskus ProMobilissa) Kalusteet ovat varsin tukevia, ja viimmeistely hyvä, mutta esim lämpökanavaa ei kuskinpuolelle oltu katsottu tarpeelliseksi rakentaa, eristyskin paikoin niin ja näin, mutta kun peukalo ei ole keskellä kämmentä, on siihenkin pikkuhiljalleen tullut parannusta.Elikkä kuten tuolla toisessa ketjussa todettiin,ihan hyvä "pohja" toimivalle retkiautolle! Retkiauto on harvoin 4 vuodenajan lomailuväline (ei tämäkään) jos kylmää alkaa olla yli -30c, ainakaan omilla varusteillaan. Hyviä loppukesän kelejä t Kari v

KOIVULA TOMMI 20.08.2006 11:28

Itse olen vähän suunnitellut Volkkarin California Exclusiven hakua Saksasta. Esim tällainen: http://www.car-copy.de/carcopy/show2.php?CSI=6344dcfde41e60bf6fe6e553e7d4afcd¶m=N2EyYzMzNTQxMzU3MTMxMT1saWF0ZWQ7MD1zb3A7az1zcnA7NzgzMDE9cm9mIzk=

Tuollaisia ei kovin monta Suomessa liene, ei ainakaan ole usein tullut tiellä vastaan... Onkos porukalla täällä kokemuksia noista ja niiden rekisteröinnistä Suomeen?

KOCH HANS 20.08.2006 18:38

2 WIN http://www.matkailuauto.info/dokumentit/2005%20herbst/sloop/sloop%201.html

käteishinta vain 33.800

terv Hasse

HÄLVÄ TEUVO 21.08.2006 08:13

Omaani mainostan. Omaa saa kehua niin paljon kuin sielu sietää kunhan ei mollaa toisen vehkeitä. En ole autokauppias vaan tavallinen karavaanari,joka koettaa ajaa niin hyvillä vehkeillä kun mielestään saa hankittua eläkeläisen tuloilla. Nykyinen autoni on neljäs matkailuauto ja 23. auto kaikkiaan vuodesta 1968, jolloin hankin ensimmäisen oman auton. Aina on ollut vehkeet kunnossa. Ja uutta autoa olen taas ajatellut. La Strada Avanti L, Citroen Jumper ja mieluiten 3.0 litran moottorilla. Sekä herkut. Hansilla ei taida olla myynnissä semmoista? Entinen samanlainen v.2005/6 mallia myydään jos ostaja löydetään. Ei halpa, mutta varusteltu ja hyvä.

Soon moro

TeeHoo

IISALO HANNU 21.08.2006 09:57

Minäkin vähän kommentoin , nyt reilun puolivuotta retkeillyt Adria Winillä ja olen oikein tyytyväinen kilometrejä 7000. Kyllähän näilläkin retkeilyautoilla tarkenee , mutta ei se ole mielyttävää asumista talvella . Pannu pauhaa täysillä ja ilma on kuivaa ja kuumaa. Casa Car on kai parhaiten eristetty . Mutta minä luovuin siitä petin lyhyydentakia. Autoissa joissa on peti poikittain kannattaa yli 180 cm pituisen kokeilla sitä ettei tarvi nukkua jalat kippurassa ja pää seinässä kiinni , se rupeaa vaivaamaan pitemmän päälle .

TOIVONEN MARTTI 21.08.2006 11:02

Tämä on ehdottomasti otettava huomioon. Lyhyt peti käy ajan mittaan hermoon, uni ei ole kunnollista jos ei pääse välillä oikaisemaan itseään oikein kunnolla. Mulla on auton sisäleveys n. 183 ja itse olen 186. Ei hyvä.

Olen pitkään miettinyt "alkovin" tekoa ja kun karavanmessuilla näin että muutkin on semmoisen tehnyt niin innostuin uudestaan minäkin. Jossain saksalaisessa autossa oli "pahka" ikkunan kohdalla.

Ratkaisuna on että kun auton koria saa leventää kait 10 senttiä niin tehdään jonkinlainen levennys. Mulla oli vaihtoehtoina joko hieman ulos avautuva luukku ("slideout") tai kiinteä ikkuna. Nyt on retkiautoon tekeillä sängyn päädyn kohdalle ikkuna jonka kehys on hieman koholla auton ulkopinnasta. Antaa runsaan seinän paksuuden verran lisätilaa. Kehyksen paksuus (mulla 30 milliä) menee ikkunan sisäpuolelle tulevaan lämpöeristykseen. Ikkuna on siis vain valeikkuna josta ei näy läpi. Sen kehyksen kohdalle tein sisäpuolelle 35 millin neliöprofiilista teräksisen tukikehyksen ettei ainakaan tule heikompi kuin ennen.

Tämmöisiä voi tehdä kun on vanha retkiauto. mot

WILHELMSSON LEIF 21.08.2006 12:19

Tietääkö kukaan nämä uudet korit Fiat mm. kuinka on sisäkorkeus, onko tullut ne puutuvat 2-3 cm. että ei tavitsis tehdä korotusta. T:Leif

KOCH HANS 23.08.2006 03:26

Terve TEEHOO Kyllä se on niin, että kun minä tällä palstalla jotakin kirjoitan, niin jäsenenä sen kylläkin teen. Omaani minäkin mainostan.

MUTTA tarkenna vielä mitä olet hakemassa, ehkäpä voisin auttaa asiassa. Tai ainakin tehdä jonkun hölmön tarjouksen, lainkaan väheksymättä sitä, että itsekin varmaan löydät haluamasi.

e-mail hans.koch@matkailuauto.info

terv HOOKOO

eli Hasse

HÄLVÄ TEUVO 23.08.2006 08:51

Toimitusjohtaja Hans Koch, Turku: Kun autokauppias pistää näille palstoille linkiksi koko myytävän kalustonsa ja vakuutusmainokset jne, se ei mielestäni ole enää"tavallista" karavaanarikeskustelua. Kun hän lisäksi otsikoi kirjoituksensa "Kun kerran TeeHoo saa, niin minäkin" se on kyllä vyön alle vetämistä. Mistä h-tistä tarvitsen luvan kirjoittaa. Kauppiaitten mainoksista kyllä mielestäni pitäisi ottaa maksu. En hanki autojani jobbareilta. Maksan mieluummin kunnon hinnan kunnon vehkeistä. Slovenialaiset laatutuotteet jätän väliin.

Tervehtien Teuvo Hälvä (SFC 80347) Espoo

HÄNNINEN JUKKA 27.09.2006 21:34

Tämän vuoden Pössl Roadmastereissa (Renault ja Ford alustat) on sisäkorkeus yli tuon 190 cm.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.