Peugeot 2,2l 165 hv
Jussi Vaskunlahti
31.01.2024 12:05
Onko kellään kokemuksia Peugeotin 2,2l 165hv manuaalivaihteisesta moottorista? Minkälainen se on verrattuna esim. yleisemmin käytössä olevasta Fiatin 2,2l 140hv moottorista? Kestävyydeltään, väännöltään yms. Tietenkin hv on isommat pösön moottorissa, mutta onko joitain tyyppivikoja? Asiallisia vastauksia odotellen.
Jan Makkonen
02.02.2024 09:57
Mulla oli 2020 mallinen puoli-integroitu Weinsberg puolitoista vuotta ennen kuin vaihdoin isompaan puoli-integroituun Fiat Ducato 140hv 2021.Yllätyin lähinnä siitä, että väännössä tai muuten menohaluista en kyllä huomannut eroa. Jotenkin tuntui,että Fiat reagoi kaasuun herkemmin, mutta se saattaa olla pelkkä tunne. En ole varma mutta Peugeot saattaa olla ketjulla kun Fiat on hihnalla.
Ville Säynäjäkangas
02.02.2024 12:53
Ymmärtääkseni Peugeot 2,2 diesel on Fordin moottori, jossa on nykynormaali yksirivinen kevytrakenteinen nokkaketju.
Sakari Lepola
08.02.2024 15:50
Nyt uusissa Ducatoissa, Pösöissä ja Citikoissa on kaikissa sama 2,2 Stellansin konsernikone jossa jakopää on hihnalla.
Jussi Vaskunlahti
08.02.2024 19:31
Eero Bruun
08.02.2024 20:06
Jos on sama yhdessä kehitetty kone niin hyvä olettaisin ja luotettava. Minulla 2,3 litrainen 130 hp vuosimallia 2013. Moottoritie Kölnistä Frankfurtiin on kuusikaistainen ja vilkas ja paljon rekkoja. Ja paljon pitkiä mäkiä. Oli kiire Moselille ja kyllä Rapido kulki tuollakin koneella ihan kiitettävästi. Jostain kojetaulusta kuului välillä piippaus, mitä en tiennyt olevan olemassakaan ja teksti ylinopeudesta (outoa, ilmoitus ajat yli 120km/h ja autobaanalla?). Olisko tullut Zenecistä vai mistä?
Vesa Hakala
08.02.2024 20:25
Nopeusrajoitus piippaus ihan säädettävissä Fiatin valikoista.
Eero Bruun
08.02.2024 20:43
Kiitos, pitääpä tutustua valikoihin.