Onko kokemusta/tietoa

Petri Heinonen 08.07.2019 22:40

terve

Onko jollain tietoa 2009 rekisteröidyn matka-auton sielusta,,onko ketju vain remmikone?
Ominaisuuksia ym. Auton kupeessa merkit Z 480 nokassa lukee 100multijet ja ducato.

En löytänyt kuukkelomalla ko pirssistä mitään tietoa,,

Timo Haapanen 08.07.2019 23:13

Taitaa autossa olla se onneton Fordin 2,2 litrainen ongelmapesä. Vuosina 2006-2011 tätä mallia tehtiin

https://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato

https://www.excelengineservices.com/fiat-ducato-engines-146-c.asp

Tuo Z480 on S.E.A:n yhden merkin Joint korinvalmistajan malli. Italialainen halpamerkki.

@timppa


http://www.jointcampingcar.com/distibuidores/distri-italia.shtml
muokattu: 8.7.2019 23:14
Ari Kuusisto 09.07.2019 19:48

Pikaisella otoksella nettiautossa myynnissä pakettiautot/bussit alle 10t euroa Transit 2,2 yli400t km 7kpl, yli500t 3kpl yli 600t 5 ,yli 700t 1kpl. Ei sisällä Transit 2,4 jotka huhun mukaan parempia.

Ducato alle 10t € sisältäen kaikki myös 2,8 moottorit yli 400t km 7kpl
Ajomääristä päätellen uskaltaisin väittää ettei kannata jännittää ketjukoneisen (Transitmoottorisen) Ducaton ostamista.
Ainakin niitä Transuja on kannattanut korjata.

Ei ole Transitia eikä Fiatia

Citroen 2,0 , hiukkasloukulla olevista olisin kiinnostunut kuulemaan,tietysti niitä on vähemmän ja lyhyen aikaa vasta ollut, on aika tehokaskin.

Timo Haapanen 10.07.2019 10:46

Suuttimien pulttien korkaaminen tai venyminen taitaa olla suurin perusvika tässä moottorissa. Jos suuttimien juuret vuotavat näkyy se voimakkaanna huohotuksena öljykorkia avatessa.

@timppa


öljykorkkia
muokattu: 10.7.2019 10:47
Ari Kuusisto 10.07.2019 12:12

Uskon että tiedät että suureen osaan on korjattu vahvemmilla umpirauta tukipalalla suuttimen tukeminen ensin ollut peltistä taivutettu.Meillä oli tällainen paku 2007,johon oli operaatio tehty,ajomäärä oli meillä n.230-280t.Öljykorkki siinä pysyi paikallaan.

Timo Haapanen 10.07.2019 14:06

Kyllä minä tiedän että korjataan ja nyt tietää aloittajakin. Ne Transitmiehet keillä ongelmia on ollut eivät tietenkään tähän kirjoita mitään. Siitä vaan ei mihinkään pääse että se 2,2 litrainen oli tavallista huonompi moottori.

@timppa

Ari Kuusisto 10.07.2019 15:38

Perusmoottorilla kyllä ajaa rutkasti ei siitäkään mihinkään pääse.Apulaitehihnat siihenkin kiristimineen kannatti vaihtaa ohjelman mukaan.Oli merkkiosilla merkkiliikkeessä 300 paremmalla puolella kaikkine kiristimineen rullineen.
No sehän tauti meillä monella on ettei ikävät asiat ajoneuvoista oikein tule ulos.
Kyllä tietojen vaihto ilman hysteriaa jalostaisi harrastajien tietoutta mitä korjauksia kannattaisi tehdä ennen isoa katastrofia.

Timo Haapanen 10.07.2019 17:24

''Kyllä tietojen vaihto ilman hysteriaa jalostaisi harrastajien tietoutta mitä korjauksia kannattaisi tehdä ennen isoa katastrofia.''

Kyllä, juuri näin on asia.

Jatketaan tuolla korinvalmistajalla. Uskoisin että Jointillä pärjää kyllä kunhan saa sen käsiinsä kuivana. Rakenne on melkoisella varmuudella puurima/styroksi eikä se vettä kestä. Kuivan korin saa itse varmisteltua tiiviiksi.

Korin varaosat,esim. ikkunat ja kylppärin elementit ovat hakusessa.

Italialaisten kalusteissa ei mitään vikaa ole ja laitteet ovat tietty samat kuin muissakin.

Itsellä oli kahdeksan vuotta Rolleri mistä luovuin 15 vuotisena. Ylläoleva kirjotus kuvaa sen omistuskaarta.

@timppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.