Öljynvaihtovalon nollaus Dukato 2,3 130 Multijet
Pekka Jylkkä
05.07.2024 20:19
-Paina kaasua 30sek
-Löysää kaasu ja virrat päälle
-Paina kaasua 30sek
-Paina jarrua 30sek
-Vapauta jarru ja paina jarrua 6kertaa
-Sammuta virta ja vapauta jarru ja kaasu
-Käynnistä auto öljyn vaihtovalo ei pitäis enää palaa.
-Toimi ainakin mulla auto vm-13 tai tullut tehtaalta -12
-Ajat erittäin tarkat vaatii sekuntikellon,ei kannata hermostua jos ensikerralla ei onnistu,aloita alusta.
-Itse vaihdan öljyt 10th välein tai vuosi kumpi ensin tulee täyteen.
-Ei tarvi käydä missään rukoilemassa valon nollausta,monessa korjaamossa ei edes onnistu,käskevät mennä marmorille ja siellä eivät edes nollaa jos eivät ole itse öljyjä vaihtanut.
Timo Haapanen
06.07.2024 08:43
Tuleeko ''service'' näyttöön kilometrit 45 000 seuraavaan huoltoon? Vai käykö niin että huoltovalo vain sammuu.
Pekka Jylkkä
06.07.2024 09:07
Timo Haapanen
06.07.2024 10:09
Pitääpä mennä polkemaan, juuri vaihdoin öljyn. Vaihto oli jo 14. kerta. Auto on mallia 2015.
Nollaus on tehty kylän verstaalla hintaan 10€
Auto ei ole vielä ollut kertaakaan missään korjauksessa tai huollossa täällä Suomessa. Kytkin vaihdettiin Espanjassa pari vuotta sitten. Jakohihnan vaihdoin itse kolme vuotta sitten 80 000 km:n kohdalla, nyt meinasin etten ala pihalla konttaamaan vaan vien korjaamolle ja vaihdatan vain hihnan ja kiristimen. Kilsoja on 140 000.
Lauri Niittynen
06.07.2024 15:35
Muistelisin, että autossani ei tullut noin paljon kilometrejä. Myöhemmin koneella resetoitaessa ei edes oikealla ohjelmalla saatu täyttä huoltoväliä laskuriin, joutuivat ottamaan jonkin toisen version avuksi.
Öljyvalon vilkkuminen oli muuten kiva kokea ensi kertaa Ivalon sivutiellä, kun oli ensin aika pätkän ajanut kuoppaisia hiekkateitä. Olin melko varma, että öljyt olivat tulleet ulos. Myös keskenjääneen jälkipolton hajut olivat kiva kokemus koronaisena talvipakkasella Kalajoen hiihtomajalle yöksi pysähtyessä. Hirvittävä käry eikä missään näkynyt mitään vikaa.