Moottoreista kokemuksia?

HÄMÄLÄINEN BRITA 28.03.2007 18:09

Olisin kiinnostunut,miten ovat toimineet uudet Fiat 2,3 ja Fård 2,2 ( 130 hp ) moottorit ? Sekä myös, minkälaisia kokemuksia on ollut uusista Hobby-autoista? Vielä mietityttää !

LAURILA KARI J 28.03.2007 18:51

Olisin minäkin kiinnostunut vähän samoista asioista,etenkin Hobby Fordin koneella kommentit kiinnoistasi.

MANNINEN ESA 28.03.2007 21:25

Ford-moottorista on ikävä kokemus, jonka julkiselta keskustelulta vieläkin pidättäydyn, mutta avannen sanaisen arkkuni mitä ilmeisemmin, koska Oy Ford Ab/Suomi ja autoni myyjä eivät ole päässeet minua tyydyttävään oikeudenmukaiseen ja rehtiin loppuratkaisuun. Asiaa on vatvottu viime syyskuulta saakka.

LAURILA KARI J 28.03.2007 22:23

Esa hyvä voisitko vähän raottaa arkun kantta, olis kiva tietää mitä vikaa on kyseisessä moottorissa.Onkohan muilla ollut har- mia Fordista,kommentit kiinnostais.

MANNINEN ESA 28.03.2007 22:58

Voin vastata yskien. Osta Ford. On ensiluokkainen auto. Et tarvitse jäähdytinvettä etkä öljyä Ford Transit autossasi. Jos lämmöt sattuu nousemaan moottorissa (+120), ei hätää. Ainutlaatuinen moottorin sammutusjärjestelmä pitää huolen, ettei moottoriisi tule mitään vahinkoa. - Näin tässä vaiheessa moottorifriikeille miettimistä, eikä ole aprillijuttu.

PITKÄAHO JUKKA H 29.03.2007 19:33

kyllä minun Foorti tarttee molempia ja matkalle lähdettäessä asiat takastetaan.Foortilla olen ajellut kymppitonnin viime elokuusta ja hyvin on pelittänyt koppi on Hobbyn tekemä puoli-intekroitu.Asiasta kolmanteen,yritin repiä maantiivistimen Hondan moottoria käyntiin talven jäljiltä,eipä ilman eetteriä lähtenyt.No lähtihän se lopulta ja käyttelin konetta puolisen tuntia ja seuraavana aamuna töihin kas pirua taas repiminen alkoi ilman tulosta.Mitäpä muuta kuin tankki tyhjäksi kaasaria myöden ja uutta bensaa tankkiin niin ekalla nykäsyllä käyntiin,niin se bensa laimistuu talvessa.Sitä minä että kohta alkaa se ruohon lyhentäminen.

VIRTA URPO 29.03.2007 21:23

Kuen Esajoskus keskusteltiin sähköisesti, niin kyllä ne mittarit autossa on sitä varten,että niitä on pakko joskus seurata. En ikinä luottaisi siihen vaikka mitä suójauksia moottorin / autonvalmistaja meille yrittäisikin laittaa. Miksi ne näitä laittaa herää kysymys olemmeko jo niin "tumpeloita" autoilijoita , että kaikenlaisia valmistajat joutuu yrittään tekeen jotta vähänkin pysyisimme tiellä ja pelit käynnissä. Tarkoitan myös noita kaikenlaisia yleensä kolme kirjaimisia lyhenteitä jotka kirjoitetaan ISOLLA . Yleensä niistä ei seuraa kuin kaikenlaista pikkuharmia jos ei takuuaikana niin varmasti sen jälkeen. Niitä prosessoreja siellä ohjaa jo parhaissa 30-40 kpl "black boxeissa" . Harmittaa itseäkin joskus kun alkaa unohtaa nuo vanhat viisaudet ja taidot, eli ennen reissua auto ympäri ja ainaskin parin kolmen tankin jälkeen olis syytä katsoa tuonne konehuoneeseen vaikka ei mitään muuta ymmärrä kuin nesteet ja öljytikku. Kyllä itsellä ei ole Fordista mitään pahaa sanottavaa. Kaikki hoitunut toistaiseksi hyvin. Yksittäisiä "epäonnisia ja kaltoin kohdeltuja" aina löytyy. Uskon, että joka automerkin takana löytyy varmasti halu saada asiat kauniiseen kaikkia tyydyttävään päätökseen. Eri asia on mitä kukakin omalta kohdaltaan taas tulkitsee / vaatii tai edellyttää. Toinen tyytyy eri tasoon kuin toinen samasta asiasta.

MYLLYRINNE KALERVO 29.03.2007 21:37

Messuilla eräs matkailuautokauppias sanoi 2,2 koneen olevan saman sekä nyky Fordissa että Fiiussa. 2,3 kone olisi sitten eri peruja.

MANNINEN ESA 29.03.2007 23:45

Urpo, Urpo. Minähän VIELÄ kehuin tuota Ford-insinöörien mahtavaa keksintöä. Toistan: Fordilla voi ajaa ilman jäähdytinvettä, koska lämpöjen noustessa, Ford-moottori sammuttaa itse itsensä, eikä mitään vammoja pysty tulemaan moottoriin.(Fordin kirjallinen lausunto) Hienoa, eikö niin. Mikä lie käsitys teillä ihan ikänne autojen kanssa pelanneilla vesittä ajamisesta? Ja kuka teistä ohitustilanteessa uudella autolla tsiikailee mittareita skitsosti, että onko motissa kaikki OK. Ja kuinka moni teistä 100:sen vauhdissa kurkkii konepellin alle ja havaitsee, että ylävesiletku on päässyt irti ja vedet on paenneet. Näin kävi minulle. Siinä haastetta. Pistäkää paremmaksi.

PALIN MATTI 30.03.2007 11:45

Tämä on todella hyvä tapa pitää keskustelun mielenkiinto yllä! Siis tiputtelemalla pikkuhiljaa niitä aiheeseen liittyviä factoja tänne muidenkin ihmeteltäväksi! Ei saa paljastaa kerralla kaikkea. Tarinointi saattaaisi loppua lyhyeenkin.

Alunperi tarinastasi sai käsityksen, että olit todellakin lähtenyt autollasi reissuun ilman jäähdytysvesiä, koska ohjekirjassa kertomasi mukaan ilmoitetaan, että moottorin korkean automaatiotason vuoksi ei jäähdytysnestettä tarvita lainkaan. Onneksi paljastit myöhemmin, että nesteet olivatkin olleet moottorissa, mutta karanneet vesiletkun irtoamisen myötä. Tällä ilmoituksella todellakin "pelatit kasvosi"! Hyvä näin.

HÄMÄLÄINEN BRITA 30.03.2007 16:47

Kiitoksia vaan "vastauksistanne" hyvät herrat!Suoriin kysymyksiin , suorat vastaukset, please.Jotenkin tuntuu, ettei vastausista saa selvää, oletteko puolesta vai vastaan. Miten on moottoreiden takuuajat? Miten ovat uudet Hobbyjen "kopit" kestäneet ja toimineet? Vielä mietityttää osto !

HAAPANEN TIMO S 30.03.2007 18:52

Toihan on ihan normaalia nykyisin aika monessa autossa, samoin käy jos öljyä on liian vähän.Perämoottoritkin vähentävät kierroksia jos öjysäiliössä uhkaa öljy loppua.

PITKÄAHO JUKKA H 30.03.2007 19:30

eipä tuossa kopissa ole muuta kun se on tehty 2 saksalaiselle kaasupullolle, ei mahdu Suomen pulloja kahta koteloon.

HALMEENMÄKI JUHANI 30.03.2007 19:54

Samaa sukuahan ne, PSA sekä Ford kehittelivät yhdessä seuraavan sukupolven dieselit jotka alkavat nyt yleistyä tuotannossa.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 30.03.2007 20:39

Mites Juhani, eikö Fiatilla ollut mitään roolia kehitystyössä, vai ostaako se vain valmista sekundaa Eu:sta? VP.

VIRTA URPO 31.03.2007 00:16

Ei ollut Esa tarkoitus mitenkään loukata. Tätä se on kun nuo kaikki koneet ja laitteet kootaan tämän kvartaalitalousmaailman takia mikä missäkin "vinku intiassa tai Espanjan pojan siestan" jälkeen , niin eihän sitä lekuja jaksa kiristellä aina. Kyl ne moottoritkin pitäis tehdä niin,että pystyvät jäjittään kuka ja koska koonnut tai ollut vaikuttamassa kokoavaan koneeseen ja tehnyt ainaskin sen lopputestauksen. Vai onko sekin nyt tulossa niistäkin meille. Tuo hupipuolihan sen on jo vuosia tehnyt ( tarkoitan Gigantin yms. myymät tuotteet ). Pitänee varmaan ottaa tuokin aihe iltarukoukseen mukaan. Kyllä kuten sanoin usein menee pitkät pätkät ,ettei tule seurattua noita mittareita. Päivällä se letkun repeäminen varmasti näkyy ainakin peileistä ja varmaan vähän tuoksahtaakin. Yöllä 100:ssa ja vesisateessa kenties vain tuoksahtaa. uskon glygolin leviävän sen verran laajalle konehuoneessa ,että jostakin pihahtaa sisällekin. Kyllä se merkkivalo on paras huomion herättäjä kuten oli aikoinaan mittarin lisäksi VW autoissa (saattaa olla edelleen ja muistaakseni on myös Mersussa ). Jatkamme Esa keskustelua.

VIRTA URPO 31.03.2007 00:19

Bramea päältä sitä katseltiin, mutta silkkoa s...
päädyttiin oikeaan aitoon rahvaan saksalaiseen eli EM:iin

HALTTUNEN TEUVO 31.03.2007 11:22

Oliskohan tulliliitossa, nimeltä EU, tuotantoyksiköt jo niin suutia ja vähälukuisia sekä tulleilla suojattuja, että kilpailu vähenee ja hinnat nousevat, huonojenkin tuotteiden hinnat?

HALMEENMÄKI JUHANI 31.03.2007 18:33

Fiathan hoitaa sen Sofim-puolen eli 2,3 ja 2,4->3,0 ja kun kyse on yhteistyöautosta niin on kulttuurivaihtoa Italia-Ranska-Saksa akselilla... Sama koskee Jumpy/Scudo/Expert pikkupakua: moottorit PSA'lta. Fiatin nokkamerkillisissä lukee vaan se JTD. Toisaalta Hivatti on päässyt myymään pienempiä dieseleitään GeeäMmälle, eli Opel ja Saab jne. Maailmankirjat on sekaisin autoalalla!

Oliskohan tässä artikkelin paikka?

HÄMÄLÄINEN BRITA 05.04.2007 14:37

Kiitokset kaikille vastaajille ja "vinkkejä" antaneille.Olen tullut vakuuttuneeksi,miten jatkossa toimin.Lopetan tämän palstan tähän,ettei jutut ala "rönsyilemään" enempää.Hyvää matkailukesää. Ps.Kukakohan tietäisi, miten lopetetut ja "pitkään" olleet palstat voisi poistaa sivuilta?

TERVO JARI 05.04.2007 19:18

Ne on luettavissa vielä vuosien päästäkin, kuten tuo "vanhapuoli" on vieläkin "hyvässä vedossa" tosin se poistuu tulevaisuudessa. Linkki: http://shop.karavaanarit.fi/etuteltan_puheet/etuteltan_puheet/

Tietenkin voit ottaa yhteyttä Linkki: sf-caravan@karavaanarit.fi

ja kysästä asiaa, et semmottii . . .

Jari

SIRKIÄ MATTI 05.04.2007 19:33

Nämäkään vastausten tiedot eivät vanhene niin nopeasti, etteikö niistä voisi olla vielä hyötyä tulevaisuudessakin jollekin kysyjälle. Kunhan osaavat hakea tiedon näkyville.

TOIVONEN MARTTI 05.04.2007 19:59

Keskusteluketjun voi aloittaa mutta ei lopettaa eikä aloittajalla ole mitään "vastuuta" siitä mihin juttu rönsyilee. Ja rönsyileehän se! mot

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.