- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Matkailuautot »
- Miten yhden auton takuukorjaus voi olla näin vaikeeta?
Miten yhden auton takuukorjaus voi olla näin vaikeeta?
Kellä teillä on takuukorjauksia, miten ne ovat sujuneet?
No niin, nyt nämä sähköt piti tulla tänään korjattua Kempelessä. Niinpa lähdin ajelemaan, kunnes sitten parkkeeraannuin yöasemiin.
Ja niinpä kone päälle että saa pankkiasiat hoideltuu. Outs.... missä virta?
Voi ei.... vain auton toisella laidalla olevat virtalähteet on korjattu, mutta toinen reuna, jossa on sänky ja pöytä, täällä töpselissä ei ole edelleenkään virtaa. Ja taas ala virittelemään johtoja uudelleen.
Onneksi oon vielä huomennha maisemissa, joten pitää kait villuuttaa päätä vaikka vesisaavissa, enneko menee tiskille hyppimään.
Miten kummassa yhen auton takuukorjaukset ja kuntoon saaminen on kaiken aikaa näin ongelmallista ja vaikeeta?
No vitsi vitsinä, mutta totta toinenpuoli . . .
Ei muutako "käyräkorkeella" huomenissa valittaan huollon surkeutta sinne missä kävit huollattamassa . . .Joskos sitte onnais . . .
Jari
Ps. Itte vaunun ja Detskun omistajana ei oo moitteen sijaa Detskun huollosta . . . eikä Detskun laadusta . . . ( Mulle sattunu vissiin se "hyvä" kappale . . . )
Niin, en kait minä ole harvakaan, joka tään on ostannu, mutta miten lie toisten Fiat Sharkyjen takuuhuollot lie sujuneet. Naureskelivat, ettei tää oo enää maanantaikappale, vaan maanantain maanantain maanantai kappale. Liekkä tätä kyhätty juovuspäissä, vai mitä mömmöjä lie suonessa virrannu, kun tätä on kasattu.
Tost kattovalosta, et kun on polttannu kattoon ruskeen läikän, niin sanovat huollossa, et on ollu huono valaisin viallinen alunperin. Kait siihen on uskominen.
Vai onko kyse siitä, et ku sattuu tämmönen, mis ei huollot oikeen onnistu, ja koko ajan kremppaa, niin toiset ei kehtaa sitä ääneen sanoo. Vai käytänkö mä liikaa tätä? Eikös useimmilla seiso suurimman osan vuotta tämmönen matkantekovehje?
.. eikä koristeiksi. Mulla ei ole Sharky vaan Challenger, on ajossa lähes jatkuvasti (n. 4000 km/kk) ja varsinaisia käytöstä aiheutuvia vikoja ei ole kohtuuttomasti ollut. Ruuvit tietysti vähän löystyy tärinässä, mutta kun ottaa tavaksi kiristää ne autosta samalla kun omasta päästäkin, niin ei pääse kummastakaan tippumaan.
Pidä vain tiukasti oikeuksistasi kiinni: myyjän vastuu ei lopu mahdollisen takuuajan päättymiseen.
Sinäkin Lea saat kantapäänkautta tuta, kuinka paljon näissä vekottimissa on vikoja ja kuinka vaikeaa näiden vekottimien takuu korjaukset ovat. Reissunpäällä, kun keskustelee Karavaanareiden kanssa, niin kyllä kuulee jos jonkinlaista tapausta. Tosin on muidenkin laitteiden takuuasiat vaikeita esim tietokoneet ja digipoksit ja varsinkin uudet henkilöautot. Näille meidän sivuille täytyisi laittaa vikalista, johon jokainen voisi listata autossaan olleita vikoja, olisi varmaan mielenkiintoinen lista. Kaikesta huolimatta. Rauhallista Joulua !
Taisi Variksen Vesa olla oikeassa. Muistatko?
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuautot/?x26555=7827932
Ei Sharky merkkinä sen huonompi ole kuin muutkaan italialaiset. Katsokaapa näitä Sea-Groupin autoja,aika monella näitä on: http://www.sea-camper.com/en/corporate/group.wbl
Mun autoni on tuossa rivissä: http://www.rollerteam.it/index.cfm Samaa edullista perusautomassaa.
Auto Solifer-Hyner 5500-90 2.0 Bensa.
Vajaan 2 vuodenaikana, käyttössä ympäri vuoden. Ajettu n.30 000km sinä aikana.
-Kaasuvaijeri poikki (vanhuus), vaihdettu uusi sisus. Kulu 1,50e uusi polkupyörän vaihdevaijerista.
-Joku napukka, kaapin oveen n.3e
-Tuulilasin pyyhkijänmoottori, aikaa meni selvittäessa pari päivää sopivan löytämiseen. Oli otettu loppujen lopuksi cromasta (integroitu auto). Vanha oli hienoa hiekkaa täynnä. Löytyi lopulta boschilaisena romikselta 45e kuluineen. Uusi magneti marelli n.100e Auto-azzurro.
-Tänä kesänä valoi Bensiiniä pumpusta. Kalvo rikki, oli purettavapumppu, tehty uusi kalvo kumista. Kulu 2 e.
Tämän lisäksi vaihdettu tulpat kerran, öljyt 2 krt, myös laatikkoon. Ilmansuodatin vaihtuu ens keväänä.
Enpä viiti hirveesti moittia. Katsastanut olen 2 kertaa, ilman mitään remonttia. Auton kokonaiskilometrin auki 140 th.
Kuules Lea, syy vaikeuksiin on siinä, että kyseisen myyjäliikkeen korjauksiin liityvä ammattitaito on täysin olematonta. Lisäksi huolto- ja korjaamohenkilökuntaa on tarpeeseen nähden liian vähän. Kiire syö miestä ja tämä puolestaan heikentää työilmapiiriä.
Olen itse samaisen asuntoautonmerkin omistaja. Olen vienyt autoa takuukorjauksiin koko viime kesän ja syksyn esim. samaa vikaa on korjailtu useita eri kertoja. Yritetään korjata, mutta kun korjaamisesta ei yksinkertaisesti tule mitään ja sillä sipuli. On täysin käsittämätöntä, että suuri suomalainen yritys ei saa organisaatiotaan siihen kuntoon, että huomioitaisiin johtajuuden ja koulutuksen merkitys, sekä asiakaslähtöisen toiminnan tärkeys. Edes kuunneltaisiin asiakkaan murheet, mutta kun rahat on lyöty tiskiin, niin anti vikojen olla, kyllä asiakas ne sitten korjaa tai korjauttaa ja kuntoon saattaa sekä kärsii nahoissaan. Tällainen toiminta on törkeää, ihmisarvoa alentavaa ja nöyryyttävää. Mene nyt Lea siihen liikkeeseen, hypi pöydällä ja sano, ellei asiat rupea korjaantumaan, niin viet asian vähän suurempien herrojen ratkaistavaksi. Kyllä toden totta myyjän on huolehdittava velvollisuuksistaan, jos sille kerran rahakin kelpaa.
Toivotan kaikille lajitovereille Hyvää Joulua ja mielyttäviä matkakokemuksia vodelle 2008.
Olen Aimon kanssa täysin samaa mieltä. Olisi vielä hyvä, että Reklamaatiosta ilmoittasi myyjälle kirjallisesti esim sähköpostilla, jäisi itselle dokumentti. Olen myös ilmetellyt, kun tehdään takuukorjaus, niin siitä ei saa mitään kuittia, jälkeenpäin sitä voisi tarvita. Meidän auton vikoja 2v ja 25000 km izola Airback Cruise Radion johdot irti TV-antenni johdot irti Lisäsähkötyöt tehty laittomalla kaapelilla Calorin letkut hankautui melkein puhki Truma käry Tiskialla hana Vesiputkien Klemmarit löysässä Ulko-oven lukitussalpa, jousi poikki Takaluukun sarana Takavalot kostuu sisältä.
Ikävä kyllä huollon heikkous on suhteettoman yleinen tapa alalla. Vastuun pakoilu, valohoito ja jopa suoraneinen osaamattomuus kuuluu luonnollisena osana tähän ketjuun - on meinaan omakohtaista kokemusta enemmän kuin riittävästi.
Neuvoisin Leaa kääntymään asiassa kuluttajavalituslautakunnan puoleen, se on ainoa tapa viedä asiaa järkiperäisesti eteenpäin ja riittävällä arvo- ja vaikutusvallalla. Eli tee luettelo kaikista havaitsemistasi puutteista ja niiden korjausyrityksistä päivämäärineen ja toimita se kuluttajavalituslautakuntaan yhdessä vaatimuksesi kanssa. Vaikka se onkin melko aikaavievä tie, se tuotti ainakin omassa tapauksessani (se surullisen kuuluisi hiivatin vaihdelaatikko) toivotun lopputuloksen. Alan osaamisesta kertonee paljon se, että Fiatin merkkihuolto ei saanut seitsemästä yrityksestä huolimatta laatikkoa kuntoon, yksityinen korjaamo onnistui ensi yrittämällä!
Eli vietä vaan Lea rauhallinen joulu ja pistä sen jälkeen iso remmi päälle, niin kyllä se siitä!!!
Tämäkin päivä siinä tärvääntyi, vaikka koukkukauppaa oli tarkoitus tehdä, niin tämä Caravallille auton takaisin vienti Kempeleessä katkaisi pahasti päivän.
Nyt vaikuttaa kaikki sähköt tällä hetkellä olevan kunnossa. Yksi paha puoli mielestäni on se, että he turaavat omin nokkineen, eikä asiakas pääse paikanpäällä tarkistamaan, tuliko kaikki hommat tehtyä, mitä piti. Jos olisin eilen saanut siellä hallilla tarkistaa itse, että kaikki kateissa olevat sähköt tulevat autoon, se olis kerralla tullu kuntoon.
Mutta kun auto oli pihalla, niin eipä sitä siinä miten tarkista. Sitten kun tulin tähän Tupokselle, ja laitoin auton verkkoon, eipä sähköä tullutkaan joka töpseliin, niinkiuin piti. Ja liike jo kiinni.
Se minua on ihmetyttänyt kaiken aikaa, ettei asiakas saa minkään valtakunna lippua, lappua siitä, mitä autoon on tehty. Se on jopa erittäin outoa ja hyvän tavan vastaistakin.
Laittavatkohan ne sinne omille koneilleenkaan minnekkään ylös. Jahkas tässä ehdin, taidankin pyytää joka pisteessä, missä autoa on yritetty ja korjattu, niin todisteen. Täytyyhän se löytyä sieltä heidän tiedostoista, mitä on tehty.
Kas, olen saanut seuraa tänne Tupokselle, on kolme muuta "piironkia" täs rivissä mun lisäksi.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.