Minkä vuotinen auto ?
Kari Rautiainen
14.03.2023 08:39
Mulla tuo sunlight, ja rekisteröity 3/2019. Valmistunut capronin tehtaalta 11/2017, ja fiiattiosa valmistunut ja lähtenyt capronille 3/2017.
Jos nyt meen vaihtamaan sen niin liike katsoo sen olevan 2017, ja kun ne sitten myy sen niin se on 2019. Hinnassa tuo ero on merkittävä.
Minkä ikäisellä vehkeellä sinä ajat?
Siis tarkoitan että minkä ikäinen autosi oli ennen rekisteröintiä/ käyttöönottoa.
muokattu: 16.3.2023 10:41
Lauri Niittynen
14.03.2023 09:22
Rekisteriotteen käyttöönottopäivä 22.02.2013 ja myytiin 2013-merkinnällä. Mistä nuo muut päiväykset voisi tarkistaa omasta autosta?
Lauri Niittynen
14.03.2023 09:26
Kari RautiainenMulla tuo sunlight, ja rekisteröity 3/2019. Valmistunut capronin tehtaalta 11/2017, ja fiiattiosa valmistunut ja lähtenyt capronille 3/2017.
Jos nyt meen vaihtamaan sen niin liike katsoo sen olevan 2017, ja kun ne sitten myy sen niin se on 2019. Hinnassa tuo ero on merkittävä.
Minkä ikäisellä vehkeellä sinä ajat?
Noin suurilla heitoilla liike varmaankin myy 2017-mallisena, 2019-rekisteröitynä, ettei jää kiinni suorasta huijauksesta. Omaa myydessä saa päätää mitä liikkeeltä siitä haluaa, joskus vanhempi on kalliimpi.
Kari Rautiainen
14.03.2023 09:53
Jostain luin tämän auton tietoja että valmistunut 2017. Käyttöönotto 2019 tietysti kun sen sillon ostin ja rekisteröitiin. Tarkempaa tietoa en löytänyt ennenkun motonetissä hain varaosia. Nepä näki tiedot suoraan, ja pitääkin nähdä jotta tulee oikeat osat. Esim tuo voisi mennä pieleen vaikkapa jarrupalojen suhteen kun fiiatissa palat vaihtui 6/2017 erilaisiksi kun aiemmin. (tai siis niitten asennussarja). Jos olisin ostanut palat sen mukaan miten vehje on valmistunut capronilta niin pieleen olis menny.
Btw, tuli vaan mieleen, nokkahihna on siis kaksi vuotta vanhempi kun käyttöönotto...
muokattu: 14.3.2023 09:57
Timo Haapanen
14.03.2023 10:30
Laurin auto voi olla valmistunut 2011, kori 2012 ja kun myynti on mennyt 2013 puolelle niin malliksi on tullut 2013
Mulla sama, käyttöönotto 3/2015 Mutta koska se on jo vinolamppuinen ja eikös ne tulleet 2014 niin malli on 2014. Tiedä sitten koska on rakennettu.
@timppa
Mun auton punnitustodistus on päivätty 29.01.2015. Silloin se on putkahtanut ulos LMC:n tehtaalta.
Luultavasti auto on tehty 2014 alkuvuonna. Jakohihna oli siis 8 vuotias kun sen viime kesänä vaihdoin.
muokattu: 14.3.2023 10:36
Kari Rautiainen
14.03.2023 11:35
Timo HaapanenLaurin auto voi olla valmistunut 2011, kori 2012 ja kun myynti on mennyt 2013 puolelle niin malliksi on tullut 2013
Mulla sama, käyttöönotto 3/2015 Mutta koska se on jo vinolamppuinen ja eikös ne tulleet 2014 niin malli on 2014. Tiedä sitten koska on rakennettu.
@timppa
Jep. Minusta oli ihan mielenkiintoista koska fiiatti on valmistunut ja lähtenyt capronille jotta rakentavat siihen asunto-osan. Eli mullakin siinä auto on lähtenyt fiatin tehtaalta 8kk ennenkun se on valmistunut capronin tehtaalta.
Kari Rautiainen
14.03.2023 11:49
Lauri NiittynenNoin suurilla heitoilla liike varmaankin myy 2017-mallisena, 2019-rekisteröitynä, ettei jää kiinni suorasta huijauksesta. Omaa myydessä saa päätää mitä liikkeeltä siitä haluaa, joskus vanhempi on kalliimpi.
Liike ostaa sen 2017 mallisena ja myy sen 2019 käyttöönotettuna.
Ei mullekaan myytäessä puhuttu mitään siitä koska se on valmistunut. Uusi kaks vuotta vanha auto.
Lauri Niittynen
14.03.2023 12:00
Timo HaapanenLaurin auto voi olla valmistunut 2011, kori 2012 ja kun myynti on mennyt 2013 puolelle niin malliksi on tullut 2013
Mulla sama, käyttöönotto 3/2015 Mutta koska se on jo vinolamppuinen ja eikös ne tulleet 2014 niin malli on 2014. Tiedä sitten koska on rakennettu.
@timppa
Perätilan kilvessä ei päiväystä ole, varmaan jostain papereista päiväyksiä löytyisi. Mutta enpä tiedä onko noilla vuosilla tullut mitään tarpeellisia parannuksia. 2014 taisi olla se etupään muutosvuosi ainakin valojen osalta, saisi lailliset ledit.
Henkilöautossa ei tarvitse ihmetellä, suunnilleen joka osassa/kokonaisuudessa on tarra, jossa on päiväys. Ne vastaavat auton valmistumista ja Suomeen toimittamista.
Kari Rautiainen
14.03.2023 12:53
Lauri NiittynenPerätilan kilvessä ei päiväystä ole, varmaan jostain papereista päiväyksiä löytyisi. Mutta enpä tiedä onko noilla vuosilla tullut mitään tarpeellisia parannuksia. 2014 taisi olla se etupään muutosvuosi ainakin valojen osalta, saisi lailliset ledit.
Henkilöautossa ei tarvitse ihmetellä, suunnilleen joka osassa/kokonaisuudessa on tarra, jossa on päiväys. Ne vastaavat auton valmistumista ja Suomeen toimittamista.
Autoissa tapahtuu kokoajan kehitystyötä. Ilman että mallimerkintää muutetaan. Esim nyt nuo jarrukapulat olis tullu ostettua väärät jos olis luottanut siihen että auto on 2019, tai capronilta valmistumis ajankohtana 11/2017, kun se fiiatti on valmistunut 3/2017. Palikoissa muutos fiiatin päässä tapahtui 6/2017. Auton, siis fiiatin, valmistenumerolla löytyi motonetissä tiedot. Nimittäin menin ostamaan 11/2017 valmistuneeseen autoon osia mutta myyjä sanoi että katotaanpas pikkasen...
Kari Rautiainen
14.03.2023 15:34
Koetappa Timo tuota. Otteesta valmistenumero tuohon...
https://www.vindecoderz.com/EN/Fiat/DUCATO
Saattaa näyttää oikein. Mulle näytti vuotta 2014 eli pieleen meni mutta...
muokattu: 14.3.2023 15:39
Lauri Niittynen
14.03.2023 15:54
Oma olisi syyskuulta 2012. On siis hyvinkin 2013-mallinen eikä takapäätä ole kauaa rakennettu.
Kari Rautiainen
14.03.2023 16:05
Lauri NiittynenOma olisi syyskuulta 2012. On siis hyvinkin 2013-mallinen eikä takapäätä ole kauaa rakennettu.
Mulla se näytti väärin, mutta hyvä noin.
Kalle Korpela
14.03.2023 16:26
Rungon vuosimalli ja korin vuosimalli on kaks eri asiaa. Runko voi olla vaikka kolme vuotta seissyt varastossa odottamassa koppia ja kun siihen naitetaan koppi päälle siitä tulee kokonainen ja se saa viimeisimmän vuosimallinsa joka yleensä perustuu kopan varusteisiin ei rungon vuosimalliin. Rungon omasta tyyppikilvestä pystyy selvittämään mitä vuosimallia runko on. Ja korissa tottakai on omansa koska ne on kaksi eri asiaa
Kari Rautiainen
14.03.2023 17:28
Kalle KorpelaRungon vuosimalli ja korin vuosimalli on kaks eri asiaa. Runko voi olla vaikka kolme vuotta seissyt varastossa odottamassa koppia ja kun siihen naitetaan koppi päälle siitä tulee kokonainen ja se saa viimeisimmän vuosimallinsa joka yleensä perustuu kopan varusteisiin ei rungon vuosimalliin. Rungon omasta tyyppikilvestä pystyy selvittämään mitä vuosimallia runko on. Ja korissa tottakai on omansa koska ne on kaksi eri asiaa
Tuo on hyvä lisä tähän soppaan.
Eli pitäs tietää koska on tehty runko, koska fiiatti siihen rakennellu auton, ja koska on capron tehny asunto-osan.
muokattu: 14.3.2023 17:30
Kari Rautiainen
14.03.2023 17:37
Kalle KorpelaRungon vuosimalli ja korin vuosimalli on kaks eri asiaa. Runko voi olla vaikka kolme vuotta seissyt varastossa odottamassa koppia ja kun siihen naitetaan koppi päälle siitä tulee kokonainen ja se saa viimeisimmän vuosimallinsa joka yleensä perustuu kopan varusteisiin ei rungon vuosimalliin. Rungon omasta tyyppikilvestä pystyy selvittämään mitä vuosimallia runko on. Ja korissa tottakai on omansa koska ne on kaksi eri asiaa
Onko tietoa saako runko numeronsa kun runko valmistuu, vai vasta sitten kun aletaan kasata auto-osaa siihen.
Noin logistisesti ajateltuna joku tunnistehan sillä pitää olla rungolla heti kun se on valmistunut se runko.
Petteri Haverinen
14.03.2023 19:00
Kyllä Suomessa ensireksteröinti hetki määrittää vuosimallin. Katselin Hyvinkäällä yhtä uutena myytävää, mutta todellisuudessa yli 2 vuotta sitten valmistettua, ei kiitos.
Saksan mobilen ilmoituksissa on myös valmistusaika, ensi rekisteröinnin lisäksi.
Itsellä on alusta valmistunut 2/2021 ja ensi rekisteröinti 6/2021.
Ketjun aloittajalla on myös 2 vuotta vanhat akut, uutena myyty…sitten ihmetellään, kun akut eivät pitkään kestä…
Markku Hämäläinen
14.03.2023 19:01
Kari RautiainenOnko tietoa saako runko numeronsa kun runko valmistuu, vai vasta sitten kun aletaan kasata auto-osaa siihen.
Noin logistisesti ajateltuna joku tunnistehan sillä pitää olla rungolla heti kun se on valmistunut se runko.
Kyllä se alustan valmistaja käsittääkseni numeroi alustan heti sen valmistuttua.
Meillä on 2006 Hymer jonka alustan Fiat on tehnyt 2005
Onneksi Saksan saastetarran saa rekisteröinnin mukaan joten meillä on vihreä tarra jonka saa 2006 alun jälkeen rekisteröidyt dieselautot.
Alustan valmistusajan sai selville alustanumerolla.
Kopan valmistusvuosi on tarkka, koska sitä mallia tehtiin vain 2006. Auto on ollut meillä 16 vuotta eikä vaihtoa ole näkyvissä
muokattu: 14.3.2023 19:08
Kari Rautiainen
14.03.2023 19:17
Petteri HaverinenKyllä Suomessa ensireksteröinti hetki määrittää vuosimallin. Katselin Hyvinkäällä yhtä uutena myytävää, mutta todellisuudessa yli 2 vuotta sitten valmistettua, ei kiitos.
Saksan mobilen ilmoituksissa on myös valmistusaika, ensi rekisteröinnin lisäksi.
Itsellä on alusta valmistunut 2/2021 ja ensi rekisteröinti 6/2021.
Ketjun aloittajalla on myös 2 vuotta vanhat akut, uutena myyty…sitten ihmetellään, kun akut eivät pitkään kestä…
Kun vempain oli seissy talven, oli akut syvätyhjät, ne vaihtoivat uudet kun en niitä huolinut. Sitä oli talvella esitelty ja matot ja suihkulattian puuritilä vaihdettiin myös kun olivat paskaset.
En mä tätä ole vaihtamassa, hiton hyvä vehjes tämä on. Vaimo haluais vähä isomman vessan mutta panna siihen tarpeeseen 30 - 50 tuhatta, ei kiitos.
muokattu: 14.3.2023 19:20
Eero Bruun
14.03.2023 19:46
Minun retkirapido on otettu rekisteriotteen mukaan käyttöön 2.5.2013. Fiatin tehtaalta se putkahtanut ulos tuon sivun mukaan 16.9.2011. Siellä oli myös teksti "special radiator grille". Tarkoittanee, että muista Ducatoista poikkeava Rapidon keula on tehty jo Fiatin tehtaalla.
Petteri Haverinen
14.03.2023 20:05
Kari RautiainenKun vempain oli seissy talven, oli akut syvätyhjät, ne vaihtoivat uudet kun en niitä huolinut. Sitä oli talvella esitelty ja matot ja suihkulattian puuritilä vaihdettiin myös kun olivat paskaset.
Meillä nyt tässä kolmannessa autossa, Detsku Pulse saarekevuoteella, kyllä mukavan tilava wc ja suihku sekä saa tehtyä erillisen ”kylpyhuoneen”, mut turha liukuseinä meille.
Kari Rautiainen
14.03.2023 20:30
Eero BruunMinun retkirapido on otettu rekisteriotteen mukaan käyttöön 2.5.2013. Fiatin tehtaalta se putkahtanut ulos tuon sivun mukaan 16.9.2011. Siellä oli myös teksti "special radiator grille". Tarkoittanee, että muista Ducatoista poikkeava Rapidon keula on tehty jo Fiatin tehtaalla.
Saattaa pitääkin paikkaansa. On nää aika mielenkiintosia.
Martti Bragge
15.03.2023 22:31
Meillä oli aikanaan Fiat Detfless, puoli-integroitu 2007 malli, jonka hain kesäkuussa.
Siinä oli esim. etuistuimien alla tarroja alkukevään 2007 tiedoilla. Muoviosissa myös, valuleimoissa.
Sanoinkin että saimme oikeasti uunituoreen auton. Uunilämmin.
Tuo FIAT naama malli oli keskieuroopassa jo julkaistu -06 lopulla.
Takuiden kanssa ei ollut mitään murheita tehtaallepäin.
Markus Hyry
16.03.2023 10:41
Meillä Roadcar retkis, auto 2019 ulos Fiatin tehtaalta ja me ostettiin elokuussa 2020, rekkarissa vm 2020. Tämä oikea valmistusaika tuli ilmi kun otin selvää päästöasioista ja päästöveroista, sain maahantuojalta tehtaalta valmistustodistuksen, jossa määritellään mm. tekniset tiedon ja päästöt. Samalla maahantuojalta tuli myös tieto, että yleensä matkailuautoihin valikoituu ylivuotiset tai 2v vanhat aihiot.