MB Sprinter alustaiseen matkailuautoon ilmajouset

Jukka Virta 27.06.2019 16:13

Onko kenellä kokemusta Sprinter alustaiseen autoon asennetuista ilmajousista? Nyt takana kierrejouset. Lehtijousellisiinn löytyy ilmatyynyjä mutta löytyykö kierrejousellisiin? Kokemuksia, ja kuka toimittaa?

Kai Nova 29.06.2019 10:03

Kysy Vallilan Takomolta ne tietää, jos saa niin ne tekee kyllä tarjouksen mielellään.

Timo Haapanen 29.06.2019 16:29

Miksi ilmajouset? Mitä ominaisuutta tahdot muuttaa?

@timppa

Seppo Suomi 01.07.2019 08:42

Tuskin alottajakaan tarkoitti varsinaisia ilmajousia vaan ilma lisäjousia kuorman kannon takia ja vähentääkseen auton heijaamista ajon aikana.
@seppo

Matti Meikäläinen 01.07.2019 09:57

Täältä ilmajouset, ovat otsikon mukaiset.

Tosin samalta valmistajalta löytyy kyllä sitten myös noita apujousia kierrejousiin.

https://www.vbairsuspension.com/en/

Sieltä vaan etsimään.
Tosin jos spirnteristä hyvän haluaa on vaihdttava iskunvaimentimet, kallistuksenvakaajat myös.
Tai alustan numeroa isommaksi 300 sarjasta, vähintäin 400 sarjaan, mutta mielummin 500.

T : Masi

Timo Haapanen 01.07.2019 20:55
Matti Meikäläinen

Täältä ilmajouset, ovat otsikon mukaiset.

Tosin samalta valmistajalta löytyy kyllä sitten myös noita apujousia kierrejousiin.

https://www.vbairsuspension.com/en/

Sieltä vaan etsimään.
Tosin jos spirnteristä hyvän haluaa on vaihdttava iskunvaimentimet, kallistuksenvakaajat myös.
Tai alustan numeroa isommaksi 300 sarjasta, vähintäin 400 sarjaan, mutta mielummin 500.

T : Masi

Juuri kallistuksenvaimenninta ajattelin minäkin, siksi kysyin asian pihvistä.

@timppa

Jukka Virta 02.07.2019 08:21

Niin se syy miksi kyselin Sprinterin ilmajousista on se että auton perä on liian alhaalla ja heijaa myös kurveissa. Asian voi tietenkin korjata jäykemmillä jousilla ja iskunvaimentamilla. Kartoitan tässä eri vaihtoehtoja ja jos jollakin on jo kokemusta asiasta.

Timo Haapanen 02.07.2019 09:20

Jäykemmät kallistuksenvaimentimet ovat ratkaisu heijaamiseen:
https://www.goldschmitt.de/stabilisatoren/

@timppa


Jäykempi kallistuksenvaimennin myös nostaa perää aavistuksen verran koska harvoin on kuormitus aivan tasan molempien takapyörien kesken ja kallistuksenvaimentimen ollessa jäykkä toisen pyörän asento vaikuttaa selvemmin myös toiseen.
muokattu: 2.7.2019 09:26
Kaj Nyyssönen 02.07.2019 18:12

No empä viitsi kertoa paljoa omasta joka on täys ilmajuositettu. varustettu kolmella korkeus sensorilla jotka pitävät auton aina suorassa ja samalla korkeudella. Ei tarvita ajovalojen korkeuden säätönuppia lainkaan.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.