Lokarit ja roiskeläpät
Seppo Lokasaari
28.11.2022 22:21
Laitettiin tähän nykyiseenkin autoon lokarit eteen, joissa roiskeläpissä pituutta, että ei ehkä tarvitse jatkaa. Tilasin suoraan Lokarilta ja niissä jo valmiina se levike, kun on tarkoitettu puoli-integroituun, että estäisi sen kuran nousemisen asunto-osan nurkkiin etuovien takana.
Taaksen ihan metritavarasta, eli 6mm vahvaa ja kangas sisällä, että kestää ja estää kuran lentämsien puupohjaan. Takaläpät alumiinikulmarautaan 40mmx40mm, jotka ruuveilla puupohjassa kiinni ja läpät pitkillä isokantaisilla popniiteillä alumiinikulmassa.
Toivo Koistinen
29.11.2022 06:19
Se on hyvä, tosin pitkissä roiskeläpissä on se, etä pakittaissa jos on jokin este, tai painuu pyörä, voivat tarttua esteen, je pyörän väliin, ja irrota, mutta kun muistaa, niin ei ongelmaa.
Tosin ei noilla rymytä mettäpoluilla, kuten minä ennen latalla kun parikertaa jäi läppä matkasta
Tp
Eero Kateisto
29.11.2022 10:07
Minulla edelliseen retkiautoon asennettiin ruostesuojauksen yhteydessä lokarit eteen ja taakse. Eteen tuli sen verran pitkät, että jäi kantoon yhdellä reissulla. Nykyisessä autossani on hiukan lyhyemmät ja estää kyllä pahimman kuran leviämistä kylkiin.
Markku Hämäläinen
29.11.2022 10:14
Nuo kangasvahvisteiset läpät ovat hieman ongelmaisia.
Jos läppä jää esim. kiven ja renkaan väliin jotain repeää.
Kaveri laittoi aikoinaan autoonsa eturenkaille kangasvavisteiset roiskeläpät ja kun peruutti jalkakäytävän yli repi läpät molemmat lokasuojat hajalle.
Mielestäni läpät tulee olla pelkkää (paksua) kumia kiinnitettynä niiden repeämisen mahdollistavasti, ilman vaurioita autoon.
Seppo Lokasaari
29.11.2022 12:01
Edellinen auto siirrettiin kerran hinausautolla rengasliikkeen pihaan ja siinä toisen takapyörän roiskeläppä lähti irti, kun jäi renkaan ja asfaltin väliin.