Kytkin nykii liikkeelle lähdettäessä.
Jouni Kyrö
16.05.2019 17:39
Onko kenelläkään kokemuksia Ducaton (vm. 1014) kytkinremontista, mitä mahtaa maksaa? Minulla on sellainen ongelma, kun kytkimen nostaa, niin se lähtee turhan äkäisesti liikkeelle. Välillä se vähän täristää tai ennemminkin nykii kun lähtee liikkeelle. Kytkin kyllä ottaa sopivassa kohdassa kiinni, ei liian ylhäällä eikä alhaalla, mutta liian töksähtämällä lähtee liikkeelle vaikka yrittää varovasti nostaa kytkimen.
Timo Haapanen
16.05.2019 19:19
Työtä menee varmaankin jopa 10 tuntia. Loput riippuu siitä mitä sinne laitetaan. Kaksoismassa vauhtipyörä n. 600. Kytkinpaketti n. 200. Vaikea saada kuntoon alle 1500 euron, työn hinta ratkaisee paljon.
@timppa
Mikko Tamminen
16.05.2019 21:58
Monasti talviseisonnan jälkeen tekee tuota,häviää itsekseen kesän kuluessa!
Heimo Turunen
17.05.2019 20:44
Turhaa pelottelua kaksimassavauhtipyörän vaihdosta. Sen mennessä epäkuntoon niin kyllä se kuuluu ihan hyvin. Jos saa kytkimen vaihtoon menemään 10 tuntia niin siinä istuttu kahvilla puolet ajasta. Voi olla kuten edellä mainitun talvella tullutta hapettumaa tai kytkin takertelee kytkinakselilla.
Jouni Kyrö
18.05.2019 09:23
Mikähän siinä mahtaa olla se itse mekaaninen vika, kun se lähtee nykimällä liikkeelle? Se on ollut koko ajan käytössä, ei siis ole ollut talviseisonnassa, ja on ajettu vasta 53000km.
Väinö Lehtinen
18.05.2019 10:17
Heimo TurunenTurhaa pelottelua kaksimassavauhtipyörän vaihdosta. Sen mennessä epäkuntoon niin kyllä se kuuluu ihan hyvin. Jos saa kytkimen vaihtoon menemään 10 tuntia niin siinä istuttu kahvilla puolet ajasta. Voi olla kuten edellä mainitun talvella tullutta hapettumaa tai kytkin takertelee kytkinakselilla.
Saksan Leverkusenin Fiat korjaamolla kytkimen vaihto , aamulla klo:8.00 aloittivat klo: 16.50 lähdettiin korjaamolta pois , pitivät vielä kahvi ja ruoka tauot maksoi 1.485€.
Toivo Koistinen
18.05.2019 11:26
Mikäli ollut käytössä, eikä seisonssa, nin mekaaninen vikahan se, ja arvelu sen mallista on turhaa, koska ainoa konsti lienee korjaamo.
Tp
Timo Haapanen
18.05.2019 21:10
Heimo sitten sai sen alle 1500 euron jota vaikeaksi ajattelin. @timppa
Timo Haapanen
18.05.2019 21:11
Timo HaapanenHeimo sitten sai sen alle 1500 euron jota vaikeaksi ajattelin. @timppa
Anteeksi! Väinö sai sen alle 1500
Timo Haapanen
19.05.2019 13:59
Heimo TurunenTurhaa pelottelua kaksimassavauhtipyörän vaihdosta. Sen mennessä epäkuntoon niin kyllä se kuuluu ihan hyvin. Jos saa kytkimen vaihtoon menemään 10 tuntia niin siinä istuttu kahvilla puolet ajasta. Voi olla kuten edellä mainitun talvella tullutta hapettumaa tai kytkin takertelee kytkinakselilla.
Yhtään kytkimen vaihtotyötä -07 nuorempiin Ducatoihin en Autojerryn tilastosta läytänyt alle 1200 euron. Yksi oli 1700 mutta siinä oli vauhtipyörä mukana.
@timppa
Toivo Koistinen
19.05.2019 16:19
Toisaalta kun saa kuntoon, on se kai tärkeintä. Elämä maksaa.
Tp
Seppo Suomi
19.05.2019 19:21
Fiatin kaksimassavauhtipyöräkytkin on sieltä todella syvältä. Itsellä oli Ducatossa uudesta asti sellainen vika ja sillä palautui muisti mäkilähtöön ajokorttia ajettaessa. Oli todella kauhea, vaikka oli kokemusta kytkimistä enemmän kuin pienessä kylässä on autoja. Onneksi sain sen taisteltua uudeksi takuuseen kun työsylinteri heitti mahlat kytkimeen viikkoa ennen kuin takuu loppui. Eli vauhtipyörä myös uusiksi muiden hilppeiden lisäksi. Mieti myös työsylinterin vaihtoa nesteineen koska se on myös suunittelun kukkanen.
@seppo
Jouni Kyrö
25.05.2019 13:45
Nyt olisi eräs tarjous joka sisältää kytkinpaketin, painelaakerin, kytkinnesteet, vaihteistoöljyt ja työt
kaikki yhteensä 1390eur.
Kyseessä olisi Luk kytkin, minkähän laatuinen se on...?
Veijo Peltola
25.05.2019 14:15
Hei.
Mikäli olet joutunut "luistattamaan" kytkintä normaalista poikkeavasti ,niin levyyn on jäänyt kuumuudesta johtunut pinta joka aiheuttaa k.o ilmiön. Aja jonkin aikaa, että pinta uusiutuu, niin voi olla, että ongelma poistuu. Minulla oli joskus aikanaan samanlainen ongelma. Hyvien neuvojen johdosta en vienyt autoa heti kytkinremonttiin. Ongelma katosi sitten itsestään. Luistata kytkintä aina hieman normaalia enemmän, että levyn pinta uusiutuu.
t. Veijo Peltola
Jouni Kyrö
25.05.2019 14:29
Hei. En ole joutunut luistattamaan sillä tavalla kytkintä, mutta olen kyllä koettanut "korjata" tämän vian pienellä luistattamisella, mutta siitä ei ole ollut apua. Se on ollut aina vähän turhan äkäinen lähtemään liikkeelle, ja nyt se on tosin alkanut vielä nykimään kun lähtee. Kytkin tuntuu irroittavan hyvin lyhyellä matkalla, noin puolessa välissä kun nostaa poljinta. Kun siinä kohtaa onnistuu vähän luistattamaan, niin silloin se ei nytkähtele.
Seppo Suomi
25.05.2019 16:58
Kysäseppä vielä paljonko lisähintaa tulisi jos vahtaisi myös vauhtipyörän ? Epäilen että mainitsemasi vika ei muuten korjaannu.
@seppo
Tapio Pankka
26.05.2019 12:16
Päivitytä ECU, voip auttaa.
Jouni Kyrö
26.05.2019 12:39
Miten se ECU päivitys vaikuttaa kytkimeen? Vauhtipyörän osuudesta vikaan kytkinkaupan myyjä sanoi, että vauhtipyörä on kiinteä, se tuskin aiheuttaa ravistusta, jos ei ole palanut ja menettänyt kitkaansa.
Tapio Pankka
26.05.2019 13:04
No teet kuten haluat.
Tehdas kehittää jatkuvasti uusia päivityksiä moottorin ohjaukseen ajotuntuman parantamiseksi.
Seppo Suomi
27.05.2019 09:21
Oireet oli juuri kuin kaksoismassapyörällä.
@seppo
Hannu Leinonen
01.06.2019 23:28
Tuolla työpuolella huomattu kuinka joidenkin tiettyjen kuljettajien jäljiltä ehjäkin kytkin nytkyttää. Kysymyksessä on kytkinlevyn kiillottuminen.