Kiinalainen matkailuauto

Esa Ojala 27.10.2023 06:08

Nytkö tulee rynnistys kiinan suunnasta? Tämä tullee myyntiin Saksassa ensvuonna..
Koko on näppärä ja muutamia hienoja oivalluksia. Ei ehkä toimiva täällä pohjolassa talviaikaan.

https://m.youtube.com/watch?v=ZWlsA2bJOIw

Petteri Haverinen 27.10.2023 09:59

Järkyttävä määrä kaikkia ”oivalluksia” on kyllä saatu aikaiseksi ja suurin osa ihan turhia..

Toni Hyyryläinen 27.10.2023 16:11

Mukava nähdä välillä uudenlaistakin ajattelua näiden samasta muotista olevien tuotteiden rinnalle.
En järkyttynyt.

Tapio Pankka 27.10.2023 17:33

On hyvä että tulee vähän uusia ajatuksia näihin kaikki samasta muotista oleviin eurooppalaisiin tekeleisiin. Tuo kyllä rynnii markkinoille rytinällä.
Turhakkeita tuosta autosta löytäneille : ei kai ole pakko ottaa niitä varusteita joita pitää turhana.
Ja miksiköhän tuo ei soveltuisi tänne talviaikaan? Mikäli oikein videota ymmärsin, niin ovikin oli ainakin 10cm paksu.
En minäkään järkyttynyt.

Petri Ahonen 27.10.2023 21:33
Petteri Haverinen

Järkyttävä määrä kaikkia ”oivalluksia” on kyllä saatu aikaiseksi ja suurin osa ihan turhia..

Minusta yksi suurimmista innovaatioista tuossa oli 6000kW invertteri, mulla kun ei ole kuin 3000W ;(

Esa Ojala 28.10.2023 06:36

Talvikäytön toimivuuttaa lähinnä mietitytti nuo ulos/sisään liukuvat seinät. Mitenkähän ovat saaneet tiivistettyä/eristettyä ja miten tuiskussa ja jäätävässä kelissä toimivat?
Mukavahan uusia ratkaisuja on katella, tiedä vaikka jotain toimivaa ja näppärää saa omaan kulkimeen värkättyä. Ei aina kannata siihen samaan kaavaan kangistua.. ;D

Jan Makkonen 28.10.2023 08:10

Karaokelaitteet jäi vain puuttumaan.)

Petteri Haverinen 28.10.2023 09:51
Esa Ojala

Talvikäytön toimivuuttaa lähinnä mietitytti nuo ulos/sisään liukuvat seinät. Mitenkähän ovat saaneet tiivistettyä/eristettyä ja miten tuiskussa ja jäätävässä kelissä toimivat?
Mukavahan uusia ratkaisuja on katella, tiedä vaikka jotain toimivaa ja näppärää saa omaan kulkimeen värkättyä. Ei aina kannata siihen samaan kaavaan kangistua.. ;D

Äläs nyt nämähän niitä uusia innotiivisia parannuksia… tosin kopioitu muilta.
Perän markiisin alla on kiva katsella tähtitaivasta pakkasyönä… eikä peräosan ”kuraantuminen” vaikuta mitenkään toimivuuteen…
Ei muuta kuin äkkiä vaan tilaukseen…


Sisällä oleva suihku on myös toteutettu innovatiivisesti…
muokattu: 28.10.2023 09:54
Toivo Koistinen 28.10.2023 11:24

https://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/thor-outlaw/1621457 Näissä isoissahan tuo seinien levittely on vanaha keksintö.
Meistä jokanen tietää ja on puhetta ollut käytävätilan pienuudesta perinteisissä, ja peltikuorissa, niin tuossahan on kompaktiin ulkomittaan saatu mukavasti oleskelutilaa.
Mikä parasta, niin ulkomuoto on tuossa noihin samanmoisiin verraten sulavan oloinen, ja katto laskeutuu peräänpäin, ja sehän ei sitten tee sitä vesiallasta siihen kyömyn taakse.
Tässä esimerkki. https://www.nettikaravaani.com/sunlight/a72/1624381
Muuta en osaa sitten tästä enempää sanoa.
Tp

Seppo Yliniemi 28.10.2023 13:21

Suihkun verho on syvältä.
Paljon mielenkiintoista muuta.
Mikä lie hinta?

Vesa Varis 28.10.2023 15:23

Missähän se liesi oli? Vai pitääkö tyytyä mikroon.

Toivo Koistinen 28.10.2023 22:03

Niin se hinta. Olisko se niin halapa että alle 100 000 öörin, kuten useampi eurooppalainen. Miettinny joskus ilkeyttäni, että saakohan noissa sitä laatua, ja yksilöllisyyttä, mitä luulisi saavan 600 000 markalla.
Mutta kyllä ne hyviä on, kerta ninkin paljon noita näkkee liikkuvan, ja oleskelevan eläinpuistonparkkipaikalla.
Tp

Antti Salmela 29.10.2023 11:24

Mitenkähän nuo ulosvedot toimivat vanhemmiten? Runko väsyy, vääntyilee varsinkin jos auto ei ole tasamaalla. Mutta ideoita ja innovaatiota tarvitaan aina.

Toivo Koistinen 29.10.2023 13:37

Siinähän tämäkin letka toimii, ettätulee esiin noita asioita niille mietittäväksi, joilla mieli aikoo ostokselle, kun sen aika koittaa.
Tuota rungon vääntyilyä en oikeen, koska noissa julman kokosissakin niitä on pitkään ollut, ja tuo on aika kompakti kooltaan.
Sehän on ajon aikana kasassa, mutta mikäpä tietää, varsinkin tuo sivusiirto, ja sen sopiminen Suomen oloihin eri vuoden aikoina.
Tulee mielen aikanan kun eräässä liikkeessä kävimmä, ku kahvihammasta kolotti, niin siellä oli uusi kalliin merkin matka-auto takuukorjuulla, kun oli asuntopuolen ikkunan seutuvilla kosteusvaurio.
Omistaja uksi, että luulisi tuolla hinnala jo saavan laatua.
Tp

Petri Ahonen 06.11.2023 18:51
Antti Salmela

Mitenkähän nuo ulosvedot toimivat vanhemmiten? Runko väsyy, vääntyilee varsinkin jos auto ei ole tasamaalla. Mutta ideoita ja innovaatiota tarvitaan aina.

Nuo itämaan tietäjäthän ovat kovinkin tunnettuja kopioinnista ja siitä, että pyrkivät tekemään kaiken itse, siis omassa maassaan. Tuotteet ovat kyllä useinkin aivan saman näköisiä, mutta... Jos mietitään tässäkin keskustelussa puhuttanutta levennysosaa, jossa sijaitsi 2-3 henkilön istuttava sohva. Siihen kun parikin 120kg herrasmiestä istahtaa samaan aikaa sillai reippaasti, vaaditaan liukukiskoilta melkoista kestävyyttä. Eipähän tuo ulkonema ollut kuin alle 1m, mutta silti vipuvartta tulee. Tiedän, että kyllä maailmalta löytyy laadukkaita ja kestäviä (kalliita) liukukiskoja jotka tuohonkin soveltuu, mutta...

Toivo Koistinen 06.11.2023 21:20

Hyvä huomio, ja lisäisin siihen sitten seinän kestävyyden, koska käsitän, että kun se levennys tulee ulos, niin se tavallaan nojaa seinäaukon reunaan laidoiltaan.
Tosin kuten aiemin kertoilin, että tuo levitys juttu on vanha keksintö monenlaisissa isoissa autoissa eri malleissa.
Mieleen muistuu jonkin firman puoliperävaunuun tehty asiakas vastaanottotila vuosia sitten, jossa se levitys oli, niin ihastelin, että pehkale, tämähän on niinkun omakotitalo
Mutta sinällään ideana näihin mejän käyttämiin kokoihin helekutan hyvä, koska tekee leveyttä oleskeutilaan paikalla oloon, mutta ajossa on sitten normaalin leveynen.
Tästä on ollut paljon näilläkin sivulla puhetta, ja vertailua perinteisen, ja peltikuoren välilä, perhesovunkin kannalta, miten suuri vaikutus, kun peltikuori on jopa 20 sentiä kapeampi perinteistä.
Melekin tulee ajatus, miksei nämä euroopan valtamerkit eivät ole moista hoksineet.
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.