"Kevennyksiä"
PASANEN MIKKO
05.02.2008 09:10
Tuossa edellisellä sarakkeella puhe oli "seisokin" kannattavuudesta! Minusta jo rehti puolen tunnin seisokki
kannattais......
Mutta autoilu on mukavaa, ja hyvä olisi kuljettajan tuntea ajokkinsa mahdollisimman hyvin. Aikoinaan autot on olleet yksinkertaisempia, kuin nykyiset autot, joiden korjauksiin
ei juuri kykene ilman, että autoon liitetään jos jonkinlaista testeriä.
Olisinkin nuoremmille autoilijoille esittänyt pari esimerkkiä
kysymyksistä, jotka meille 50-luvulla "mopoiässä" Paulingin
kahvipaketeista autojen kuvia keräillessä, voivat olla tutumpia.
1.Missä on vika, kun uimuri hirttää?
2.Missä auton osassa esiintyy naisen ja miehen nimi?
-Helppoja?.....
LAHTI ANTTI
05.02.2008 09:17
Uimurikammiossa roskia.
Olka-akseli.
RAUTIAINEN KARI
05.02.2008 09:27
Taitaa roska olla kammiota pidemmällä, ei se kammionpohjalla aiheuta mitään ongelmaa... vasta kun estää liikkeen.
LAHTI ANTTI
05.02.2008 10:14
Se onkin jäänyt sinne neulan väliin.
SIIRILÄ KARI
05.02.2008 10:22
Uimuri oli kaasuttajan pinnan korkeuden säätäjä. Vikoja oli
roskat, jäätyminen tai uimurissa reikä. Toinen vastaus: Olkanivel on etupyörän yläpallonivel.
Seuraava kysymys. Mikä on Hudramentti ja Kuningaspultti
PASANEN MIKKO
05.02.2008 11:56
Ykkös kysymyksen vastauksessa on kaikki niinkuin "kinthaalla".
Ja oikeassakin, mutta silloin kun näitä on tosissaan kyselty,
riitti vastaukseksi: KAASUTTAJASSA.
Kakkos kohdan Antti tiesi oikein. Näiden kysymyksien esille tulon aikoina ei tainut autojen etupyörä ripustuksissa juuri
olla "yläpalloniveliä", ehkä jossain Hispano-Suiza luokan vaunuissa. Raskaan kaluston etuakseliston ja pyöräkilven kiin-
nityskohdassa taitaa edelleen olla olka-akseli.
TAPANINEN JORMA
05.02.2008 12:04
Voihan se "uimurikammio" löytyä KAASUTTAJASTAkin.Olisko kuitenkin tässä tapauksessa KAASUTTIMESTA?
LAHTI ANTTI
05.02.2008 12:24
Hundramentti eli öljypohja.
Kuningaspultista on taas monia käsityksiä. Eräät sanovat sen olevan kampiakselin päässä, toisille se on etuakselistossa ja toisille taas taka-akselistossa.
LIIMATAINEN HANNU
05.02.2008 12:24
Perhana kun Jorma ehti ensiksi, 'äikän opeksi', siis niinhän se on että se laite on kaasutin, kaasuttajia oli aikoinaan Aatulla hommissa, Birkenaussa ja vastaavissa paikoissa! :-(
Ps. En mie uso että niistä 'kaasuttajista' sitä 'uimurikammiota' löytyi, rakko korkeintaan! Ja pohjaventtiili! ;-)
HÄLVÄ TEUVO
05.02.2008 12:31
Juu ja toisilla jalkojen välissä!
TeeHoo
TAPANINEN JORMA
05.02.2008 12:56
No sitä kaasuttajan jalkoväliä minäkin.Uimuri.. kammio..justjust.
PASANEN MIKKO
05.02.2008 13:08
No niin...sinne lillukan varsiin se juttu taas sotkeutu!
Taitaa pitää paikkansa vanha sananlasku: "joka virheetön on
heittäköön ensimmäsen kiven"......
PASANEN MIKKO
05.02.2008 14:10
No tähän loppuun vanha juttu.. ja varmalta taholta tietoa,
että se on tosi.En ota vastuuta siitä, että juttu liittyisi
edellisiin kommenteihin "kaasarista".
Sotilasmestari puhuttelee äskettäin tulleita alokkaita kysellen joiltakin erillaisia asioita, mm. ammatteja siviilissä ym. No joukossa on myyjää, leipuria ym.
Eräs Karvonen kertoo olevansa hitsari.
Tästä sotilasmestari haluaa huomauttaa, että kieliopillisesti
oikein pitää sanoa HITSAAJA, eikä hitsari. No mikä Karvosen
ammatti on? HITSAAJA, HERRA SOTILASMESTAAJA!
NYYSSÖNEN KAJ
05.02.2008 17:19
Nykyisin ei autoissa näy ylipuskennan estokorvaketta, ennen ne olivat hyvin tavallisia.
PALIN MATTI
05.02.2008 21:00
Tiäkkö Mikko, että jo tuo sun alotukses maininta "seisokin pittuuesta" on semmonen vähän arveluttava juttu tällä Matkailuautot-osastolla.
Kato ku se sisältää huumoria ja naisiin kohdistuvaa alistamista, mikä ei ole lainkaan sallittua. Yleensäkin kaikenlainen "keventely" täällä asiasivuilla on täysin tuomittavaa.
Minut haukuttiin tuolla buukeskuksen puolella kerran alimpaan maan rakoon juuri vastaavasta syystä. Minä onneton menin siinä aikaisemmassa "seisokkikeskustelussa" kans heittämään pienen huulen sinne joukkoon.
No tuo sun alotukses saa joka tapauksessa eduskunnan naisvaliokunnan hyökkäämään nimettömänä sun kimppuus. Voit päästä vaikka MTV3:n aamulähetykseen vieraaksi.
-))