Transitin kytkin - lastu

RUOTSALA PAULI 11.08.2013 15:40

Ostimme juuri 2009- mallin Transitin Hobbyn "kaapilla". Ford 2,2 TDC130, etuveto. Moottori on vähän ajettu ja vetää hienosti, mutta se liikkeellelähtö! Alle 1500 r/min ei ala minkäänlaista vääntöä. Ns. lastuttamista suositellaan ja myydään. Tehot nousevat hirveästi,alavääntökin. Onko kellään tietoa niiden laitteiden vaikutuksista Fordin alkuperäislaitteisiin: kytkimen- vaihteiston kestävyyteen jne.

VÄNNI MATTI 11.08.2013 16:03

Omaan merkkihuolto ainakin laittoi sen ilman mainintaa vaikutuksesta kestävyyteen. Paransi aivan huomattavasti liikkeellelähtöä. Alkuperäisellä tuli luistatettua kytkintä hyppyjen välttämiseksi, joten arvelisin vaikutuksen ohjelmoinnnistya jäävän kuitenkin positiiviselle puolelle

JANHONEN MATTI 11.08.2013 16:10

Eikös merkkihuollon ohjelmoinnilla vain parannettu moottorin onnetonta alavääntöä liikkeellelähdön helpottamiseksi.

VIRTANEN HANNU 11.08.2013 20:46

Viime viikolla laitettiin merkkihuollossa viimeisin ohjelma tietokoneeseen. Nyt lähtee paikaltaan ilman kaasun painamista liikkeelle. Aiemmin oli onneton alavääntö. Eli ei siihen lastuja tarvita. 2.2 140hv moottori kyseessä.

Käyttäjän lisäys viestiin 11.8.2013 klo 20:51:32 Niin minun on myös 2009 malli ja huollon mukaan siihen on jo ainakin neljäs ohjelmaversio tullut valmistumisen jälkeen.

KÄMÄ JUHA 11.08.2013 21:06

Paljonko Hannu veloittivat ohjelmiston päivityksestä?

VIRTANEN HANNU 11.08.2013 22:50

Uusittiin samalla ruiskusuuttimien kiinnikkeet ja kiinnityspultit, alkuperäiset on heikot, saattaa suutin löystyä, yksi oli jo löysästi kiinni. Yksi tunti töitä ja osat 214 euroo josta tietokoneen ohjelmointi 44 euroo.

RUOTSALA PAULI 12.08.2013 18:53

kokeilen tuota merkkihuollon palvelua. tilasin ajan tampereen veholle to 15.8. -13. testaavat ja kokeilevat. ilmoittelen tuloksista- vaikutuksista.

RUOTSALA PAULI 16.08.2013 16:56

Tehtiin Softan päivityksen tarkistus, 124 €. Liikkeellelähtö helpottui; ei tarvitse nostaa kierroslukua turhan korkealle, eikä liuuttaa kytkintä. Koko 3200 kg:n massa lähtee liikkelle kuin huomaamatta. Vaihtoivat ennen testejä polttoaineen- ja ilmansuodattimet, 30000 km ajettuja. Nyt mittariston näyttötaulu kehottaa vaihtamaan myös öljyn heti. Vaihdoin öljyn ja -suodattimen saatuamme auton keväällä pihaamme. Vikanäytön putsaaminen lienee aivan oma juttunsa.

HEINONEN HANNU 16.08.2013 18:29

Pauli salli yksityisviestit, laitan ohjeen.

RUOTSALA PAULI 17.08.2013 19:59

Voitko lähetää tähän sähköpostiosoitteeseen: markettaruotsala@widowslive.com tai jos viitsit jopa soittaa niin numero on 0400632895 tai soita vastaan.

NORTAJA KIMMO 28.12.2013 12:55

Sama vika "Rahikaisella" Korjaantui merkkihuollossa uudelleen ohjelmoinnilla, minkä pitäisi suojella myllyä myös ylipaineelta ja männän halkaisemiselta kylmissä olosuhteissa. Tämä ei itselläni olisi ollut ongelmana, sillä totuin Ducato ( vm.1998) kaudella siihen, että moottoria ei vedätetä alakierroksilla vaikka vääntöä riittäisikin. Ducatossa vaurion vaara vaihdelaatikossa ja Fordissa siis moottorissa.

JANHONEN MATTI 28.12.2013 13:04

Kertoko ne sillä liikkeessä miten liikkeellelähtö, ylipaine ja männän halkeaminen liittyy toisiinsa? Ihan vaan, kun en ymmärrä?

NORTAJA KIMMO 28.12.2013 15:00

Liittynee siihen, että nyt uudella ohjelmistolla "matolaatikko" älyää vähentää ahtopainetta kylmässä ilmanalassa (-20°C) eli tehoa/vääntömomenttia rajoitetaan silloin kun ilma on riittävän tiheää. Asuntoautokäytössä on kuulemma joitain myllyjä saatu rikottua. Tarkemmin en tiedä, mutta asia selviää Fordin bulletiinista, jos sellaisen onnistuu saamaan käsiinsä/nähtäväkseen. Ymmärrän ongelman perussyyn, koska ei näitä värkkejä ole suunniteltu näihin pohjolan talvisiin olosuhteisiin. Suosittelen käyttämään viimeisimpiä ohjelmistoja, koska niillä pyritään aina virheitä korjaamaan ja toimintoja parantamaan. Tällaiseksi bittipeliksi on maailma mennyt karavaanareillakin.

Käyttäjän lisäys viestiin 28.12.2013 klo 15:05:07 selitykseni ei siis liity liikkeellelähtöön vaan kuvaamani vaaran elikinointi tulee "kaupan päälle" ja lisäksi likkeellelähtöongelmakin korjaantui, kuten viestiketjusta käy ilmi

RUOTSALA PAULI 30.12.2013 20:49

Ajelimme tuolla 2.2 l moottorilla viime syys- lokakuulla Saksan moottoriteillä noin 2000 km täydellä nopeudella. Moottorin käynti ja veto parani kokoajan entisestään. Kävin kysymässä useassakin kirjakaupassa Ford 2009 korjauskäsikirjaa. Ei ollut. Puma moottorista on olemassa, mutta mistä sen saa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.