Hyvä ja nopea palvelu

TOIVONEN MARTTI 02.08.2013 22:28

Oltiin Ranuan liepeillä maanantaina aamupäivällä ja laturin markkivalo syttyi. Auto on v. 2001 Ducato.

Lyhyt mietintä, sitten ajovalot ja puhallin pois ja reipasta ajoa kohti Rovaniemeä ajatuksella että ei Ranualta ainakaan löytyisi varaosaa vaikka mahdollisesti korjaamo löytyisikin.

En tiedä auttoiko katon aurinkopaleeli mutta Rovaniemelle tultaessa akku oli vielä iskussa, starttasikin nätisti kun olin sen vahingossa sammuttanut. Rovaniemelle tultaessa näin taksin tupakalla P-paikalla ja äkkiä kuskilta kysymään missä Raskone, Delta tai joku autosähkökorjaamo. Taksimies kielsi ehdottomasti menemästä Deltaan ja suositteli Raskonetta tai Vianoria, molemmat lähekkäin nelostien varrella kaupunkiin tultaessa.

Vianorissa työn vastaanottaja kakisteli ja totesi ettei heillä semmoista sähkömiestä joka osaisi jotain tehdä, suositteli vastapäistä autosähkökorjaamoa. Muuten ok mutta lomalla, joten jatkettiin eteenpäin. Siellä PR Diesel ja autosähkö -niminen firma. Juu, kyllä he vaan voi katsoa.

Auto nosturille ja me syömään. Parin tunnin kuluttua palattiin, auto oli ajettu ulos hallista, laturi oli vaihdettu ja kaikki kunnossa. Uusi laturi oli hankittu Autoasi-liikkeestä (viereisestä Motonetista olisi saanut saman halvemmalla), vähän kallis mutta siinä on kahden vuoden takuu, työkustannus kohtuullinen, palvelu ok.

"Juu, tyyppivika, näitä Ducatoja meille tulee laturivaihtoon vähän väliä, vaihto on äkkinäinen jos saadaan varaosa." Onkos muilla hajonnut laturi runsaan sadantuhannen jälkeen? Pitäishän sen nyt enempi kestää.

mot

ESKOLA PENTTI 03.08.2013 07:12

"Laturi haonnut", on vähän laaja ja suhteelinen käsite? Hiilet, laakerit, diodit vai mikä. Hajonneeko laturi tuossa kilometrimäärässä niin totaalisti, että pitä vaihtaa koko paketti? Tietysti, jos saa tilalle sopivalla välirahalla tehaskunnostetun, niin ihan ok. Kerro vähän lisää, mikä rikkoontu, niin voimme ehkä varautua pahimman varalta (esim ennen pitkää ulkomaan matkaa).

Pääasia tietysti, että saitte laitteen kuntoon ja matka jatkui!

Käyttäjän lisäys viestiin 3.8.2013 klo 07:18:01 Kirjoitusvirheet kuuluvat samaan hintaan! Siis noi minun virheet, vai olikohan ne sihteerin tekemiä sittenkin?

KOISTINEN TOIVO 03.08.2013 07:31

Hiilissähän se usein vika. Olettaisin, jos laakerit hajoaa, niin kuuluisi jonniimoinen ääni. Ja telttaako ei suositellu, no minä jouduin menemään sinne, kun Kskin penkki rupesi pitämään semmosta kitinää, ettei hermo kestäny. Heti ottivat lennosta sisään, ja koittivat voidella sitä. Ystävällinen palvelu. Samoin kun kuopiossa, kun fiiatin häiriö syttyi. Ei ollut aikaa, millään, mutta korjaamopäällikkö puhelimessa neuvoi korjauksen. Niin se ooppelin penkki, siinä oli se konsti kitinään, että piti voidrlla se käännön vipusysteeemi, jota jalalla painetaan kun käännetään penkkiä. Aerosooli vaseliini oli konsti. Toivopoika

SUOMI SEPPO 03.08.2013 16:27

Meillä se apumiehen penkki välillä kitisee ja narisee. En ole kokeillut vielä telttaa. Kumpikohan sinne menisi ? @seppo

JANHONEN MATTI 03.08.2013 18:57

Olisikohan Deltan syytä vaihtaa nimensä. Siinä määrin heikko kaiku tuolla sanalla Delta on ja kun perässä on vielä riippana Konelan perintö.

Mielenkiintoista taas on se, että nykyisin lähes kaikki kehuu Raskonetta. Raskonehan on 100 % valtion yhtiö jonka, juuret on TVH:n ja vesi- ja ympäristöhallinnon korjaamotoiminnoissa. Vielä parikymmentä vuotta sitten näitä yksiköitä oli oikein muodikasta haukkua - ja ehkä oli joskus syystäkin - vaan eipä haukuta enää. Samaisista korjaamotoiminnnosta on kehittynyt arvostettu alan markkinajohtaja. Usein käy noin kun ihmisiä osataan johtaa oikein.

KARJALAINEN ALPO 03.08.2013 19:09

No minunpa pitää vähän moittia Raskonetta. Olen suunnitellut teettäväni ensi syksynä perushuollon FiatHymeriini. Ja kun vaimon Hyundaita käytetään Raskoneella huollossa niin samalla reissulla ajattelin pyytää sieltä raskaalta puolelta tarjouksen syyshuollosta. Minulla ole paperille kirjoitettuna Auton tyyppi ja malli, kilometrit sekä mistä toimenpiteistä haluaisin tarjouksen. Kaveri ei katsonutkaan esittämääni tarjouspyyntoä, vaan sanoi, että rekisterinro. Kerron sen. Vastaus oli, että eihän sallaista autoa ole edes rekisteröity Suomeen.

Sappeni kiehahti ja hain autosta rekisteriotteen ja näytin, että kyllä on, mutta sinun tietosi eivät ole ajantasalla.

Halusi käsiinsä rekisteriotteeni, en antanut. Vaan näytin vain hänelle sitä ja sanoin, että antaa olla; tarjouspyyntöni ei ole enää voimassa.

Tämä tapahtui Oulussa noin kuukausi sitten. En tule asuntoautoani viemään sinne.

Hymeri on uudesta asti ollut rekisteröitynä Suomeen.

JANHONEN MATTI 03.08.2013 19:42

Mielikuvilla l. imagolla on ominaisuus, että se vahvistaa itseään - jopa perustettomasti. Jotkut ihmiset on niin mielikuviensa orjia, että he eivät suostu uskomaan kun joku kertoo saaneensa jostain liikkestä huonoa palvelua. Taudinkuvaan kuuluu, että jos joskun saakin huonoa palvelua niin siitä vaietaan, koska hyvällä imagolla toimivalle liikkelle töppäys annetaan helpommin anteeksi kun huonolla toimivalle. Jotkut jopa suuttuvat kun heidän mielikuvaansa rohjetaan epäillä vaikkapa jostain automerkistä tai palvelusta.
Ovat helppoja ja pitkäaikaisia rahastuskohteita nämä ihmiset.

On hyvä, että Alpo kertoi myös sen toisen puolen johon on joutunut törmäämään. Näin se joskun hyvinkin yksipuolinen kuva täydentyy.

KARJALAINEN ALPO 03.08.2013 20:37

Tähän minun täytyy vielä lisätä, että siellä kevyen liikenteen puolella kaikki on pelannut hyvin , verroinkin kun Timosen Hannu on ottamassa työn vastaan. Oliskohan aloitettu yhteistyö tuossa 2006-2007 tuon vaimon kotteron puitteissa.

Hannulla on asenne kohallaan! Siinä on asiakaspalvelija!

KOISTINEN TOIVO 03.08.2013 21:10

Minulla alkaa olla helppoa tuo mielipiteen julkituominen. Laitan Janhosen kirjoituksen perään yhtäläisyysmerkit, ja allekirjoituksen. Toivopoika

TOIVONEN MARTTI 04.08.2013 14:06

' "Laturi haonnut", on vähän laaja ja suhteelinen käsite? Hiilet, laakerit, diodit vai mikä. Hajonneeko laturi tuossa kilometrimäärässä niin totaalisti, että pitä vaihtaa koko paketti?'

No tarkempi ananlyysi jäi tekemättä, jos olisin ollut kotipihan tuntumassa olisin itse irrottanut laturin ja vienyt tutulle korjaajalle testattavaksi. Nyt kun oltiin reissussa ja haluttiin jatkaa matkaa tuntui parhaalta ratkaisulta antaa vaihtaa koko vehkeen, varsinkin kun autosähkökorjaamon kaveri piti sitä ainoanan vaihtoehtona.

"Säädin on tainnut hajota" oli korjaajan kommentti kun kysyin ilmenikö mitään selvää vikaa.

Hiilien ei kai pitäisi vielä tuolla käytöllä loppua mutta mistä senkään tietää. Sinne palasi vikaantunut peli tehtaalle jossa sen sitten kunnostavat. mot

JANHONEN MATTI 04.08.2013 15:08

En toimi itsekään aina niin kun puhun.

Viime syksynä Sprinterin laturin hihnapyörän pään laakeri kahisi jo aika selvästi, hiilet oli lopussa ja hihnapyörän vapaakytkin jumissa.

Paljon helpompi oli ottaa laturi irti omassa pihassa ja käydä vaihtamassa se Motonetissa kunnostettuun laturiin, kun alkaa kysellä kukahan kerkiää ja milloin kunnostamaan laturin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.