Eura-Mobil Terestara 640 VB
PEIPPO PASI
09.04.2013 21:26
Otsikon mukainen auto olis suunnitelmissa. Onko kellään kokemuksia mallista tai Eura-Mobilista muuten merkkinä? Aika vähän merkkiä liikenteessä/tarjolla myynnissä!
PALM PEKKA
10.04.2013 06:35
Ei kai tuo Eura niitä huonoimpia ole. Systerillä oli aikoinaan ja tykkäsivät kovasti. Alusta kai on Fiat kuitenkin.
ITE
SUOMINEN TAUNO
10.04.2013 08:41
Auto on lasikuiturakenteinen alkovi kaksoispohjalla. Painoa tällä tavalla tietysti kertyy. Kannattaa käyttää auto puntarissa ennen ostamista, ettei tule sitten yllätyksenä. Saksassa näyttää olevan tätä autoa paljon myynnissä 4250 kg:n kokonaispainolla.
PEIPPO PASI
10.04.2013 19:32
Myyjäliikkeen mukaan kokonaismassa 3500kg.Eiköhän siihen pitäisi voida luottaa?
Mitenhän lie varaosien/tarvikkeiden laita, missähän olis edustus?
LEHTONEN TIMO
10.04.2013 20:12
Tässä yhteystiedot, http://www.caravanauto.com/
HAAPANEN TIMO
10.04.2013 20:14
Mutta jos omamassa onkin 3400, niin kuinkas sitten.
@timppa
SUOMINEN TAUNO
10.04.2013 20:32
Tuo kononaismassa on tosiaan se mikä on rekisteriotteessa mainittu. Kiinnostava on tämän lisäksi tietää auton omamassa, jolloin selviää, paljonko matkustajia ja tavaroita voi ottaa mukaan.
Myyjältä voi kysyä omamassaa, mutta tähän tietoon ei ole luottamista, koska siitä saattaa puuttua autoon asennnettuja varusteita. Auto kannattaa käyttää vaaalla, jolloin asia selviää. Pelkään, että tämän auton osalta saatetaan olla hyvin lähellä tuota Timpan mainitsemaa 3400 kg.
Käyttäjän lisäys viestiin 11.4.2013 klo 08:58:05
Laitetaan vielä linkki viime syksyllä käytyyn keskusteluun näistä painokysymyksistä:
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?E26555M=83&x26555=89587490
PEIPPO PASI
12.04.2013 09:26
Ootteko miten paljon puntaroineet omia kalustojanne "täydessä lomakuormassa"?
Itellä nykyisessä autossa rekisteriotteen mukaan 500 kg kuormavaraa....mutta ei oo kyllä puntaroitu kuormalla eikä ilman.Veikkaan vaan ettei tuo 3500 kg riitä kun on "täysi kuorma päällä" ja ei varmaan oo täyttä 500 kg kuormavaraakaan.
Kyseisen Eura-Mobilin omamassa myyjän papereiden mukaan 3150 kg, joten eipä jää kolmen matkustajan lisäksi tavaroille paljon varaa....Varmaan ihan sama ongelma? kaikissa autoissa...Vai onko ongelma?....Kaikillako ylikuormaa?
POHJANTÄHTI JORMA
12.04.2013 11:04
Eilen kysyn katsastajalta painoista, eipä tuntunut kiinnostavan sanoi vaan: siinähän ne on rekisteriotteessa. Tiedän kuitenkin oman autoni painon, heliumilla se pitäisi täyttää jos rehellisiä ollaan. Leima kuitenkin tuli, vähän kummasteli etu äärivalojen sinisyyttä.
KNAAPI JUHA
12.04.2013 11:20
Jep jep; ankara on itku ja hammasten kiristys sitten kun punnituksessa tien päällä aletaan kirjoittaa sakkoa ja käsketään tyhjentämään 300 kiloa varusteita penkalle tai otetaan kilvet pois.
Silloin on turha itkeä myyjän vastuuta painoista.
Turha on myöskin aloittaa parkua siitä, että "kolmekymmentäkahdeksanvuottaolen ajanutnäillä painoillaeikäikinäolemitäänsanottu". Mitäs sitten kun tulee se ensimmäinen punnitus? Onhan näitä jäsenistön autoja punnittu tien päällä.
SUOMINEN TAUNO
12.04.2013 11:32
Itseäni eniten huolestuttaa tilanne, jossa reippaasti ylipainoisella kalustolla ajetaan vakava kolari. Silloin saattaa joutua syylliseksi ja maksumieheksi, vaikka muuten olisi ollut oikeassa.
ERVASTI ERKKI
12.04.2013 14:27
Euea-Mobil : vastaus/kokemuksiani; eura on ollut automme, vm 2005, aj 75000km, ja käytössä KESÄT-TALVET (siis ympärivuoden).Hyviä kokemuksia: asuttu mm Nuorgamissa -20 -28 asteen pakkasilla, ja vedet käytössä.Todella lämmin talvella, nk ilmalämmitys - täysin riittävä. Kaksoispohja - vedet pysyvät säiliöissä sulana,jne. Alustana ALKO- ja kulkimena Fiat 2,8 jD - kulkimen tehot riittävät hyvin.Nimenomaan tuon kaksoispohjan takia hankimme ko auton ympärivuotiseen käyttöön, uutena. Eura-Mobilia on tosiaan vähemmän Suomen teillä kuin muita merkkejä - mutta käyttökokemustan perusteella voisi olla enemmänkin Suomen "KOVILLA KELEILLÄ" . . .
HAAPANEN TIMO
12.04.2013 15:53
Katsastuksen iskaritesteri näyttää jokaisen pyörän painon. Tarkkuusvaaka se ei ole mutta riittävä tähän tarkoitukseen.
@timppa
SUOMINEN TAUNO
12.04.2013 16:11
Jäteasemilla saa ilmaiseksi punnituksen, kun vie vanhoja romuja komeasti asuntoautolla.
EKDAHL MARKKU
16.04.2013 08:37
Meillä on Eura Mobil Contura 632 SB, joka on alkovia lukuun ottamatta samaa kokoluokkaa tuon 640 VB:n kanssa. Uusi korimalli (-07=>) lienee rakenteeltaan vähän kevyempi. Meidän Eura painoin rekisteröintikatsastuksessa 1/3 vesimäärällä, pa-tankki täynnä, kahdella kaasupullolla, vuodevaatteineen 3090 kiloa. Haaparannan 4-tien vaaka vilautti 3470 kg, kun mukana oli kolmen viikon reissuvarustus polkupyörineen. Uskoisin, että Euran painoilmoitukset pitävät aika hyvin paikkaansa.
Noissa uudemman korimallin alkovi-mallin Eura-Mobileissa on ollut joitakin kosteusvaurioita katossa, ilmeisesti katto-alkovi-systeemi on niin laaja, että lämpölaajeneminen tms. aiheuttaa saumojen rakoilua Suomen olosuhteissa. Selvitä aikomasi auton sarjanumero ja varmista ennen kaupantekoa, että auton vuosittaiset tiiveystarkastukset on rekisteröity Eura-Mobilin järestelmään, info[a]euramobil.de, osaavat englantia ja vastauksen saa muutamassa päivässä. Autossa on 6 vuoden tiiveystakuu, mutta Eura-Mobilin maahantuonti ja myynti on viimeisen vuosikymmenen aikana vaihtutun melkoiseseti, eikä tällä hetkellä maahantuontia ja jälleenmyyntiä ole lainkaan. Carawallin maahantuomien autojen osalta ongelmia mahdollisissa takuuasioissa ei varmaan ole odotettavissa, muista en olisi kovin varma.
Meillä Eura on pelannut hyvin, lämmin ja laadukkaat kalusteet. Ilmakeskuslämmityksen lämmönjako oli epätasainen, parantelin sitä lisäämällä suuttimia etuosaan. Muuten ei moittimista. Alko-alustalla todella vakaa ja tukeva ajettava, ei kallistele.
PEIPPO PASI
28.04.2013 21:02
Kiitoksia vastanneiille. Nyt on Eura pihassa,puntarilla ei käyty koska varusteina vain markiisi ja pp.teline ja rek.otteessa oma massa 3150. Kosteusmittaus tehty ja kuivaksi todettu. Lievää tunkkaista hajua kuitenkin sisällä -> johtuneeko siitä että kaukki luukut olleet kiinni viime kesästä lähtien ja kun ovien ja luukkujen tiivistykset ovat kuin henkilöautossa ei ilma ole tarpeeksi vaihtunut....(myyjän selitys) tuntuu kyllä järkeen käyvältä selitykseltä...mites muilla Euran omistajilla tai vastaavilla tiivistyksillä varustetuilla merkeillä? Entisessä Detskussa oli sen verran hatarat ovien(asunto osan) ja luukkujen tiivisteet että ilma kyllä vaihtui eikä hajujakaan ollut. Mikähän lie pulttijako vanteissa tuossa -09 mallisessa Alko alustassa kun en löydä käsikirjasta tietoa. Missä kohtaa se Haaparannan autovaaka on? Vois seuraavalla Lapin reissulla ajaa sen kautta.
KORSIJÄRVI SEIJA
29.04.2013 00:23
Tervetuloa Pasi Eura Mobilistien joukkoon :)