Hobby suihkuseinä taas jäätynyt halki

UUTTU JUHA 05.02.2013 20:16

Taka- ja sivuseinä eivät taaskaan kestäneet pakkasta. Molemmat ovat kymmenissä osissa. Alunperin uudessa autossa oli saumat irti pakkasen takia ja korjaamolla laittoivat takuuseen listoilla kiinni etteivät pääse aukeamaan. No nyt kun saumat eivät aukea, niin jostainhan se muovi antaa periks, eli omasta itsestään.

Sama ongelma oli jo vuoden 2006 hobbyssa. Nykyisessä 2009 mallisssa ihan samat viat. Saisihan tuon varmaan takuuseen elämän tappiin asti kun on materiaalivika. mutta en jaksa joka kevät alkamaan moiseen vääntöön.

Olisiko jollain kokemusta materiaalista joka kestäisi suihkun seinässä nämä Suomen olosuhteet? Itse ajattelin koivuvaneeria, joka on kauttaaltaan käsitelty venelakalla.

JOKINIEMI PETRI 05.02.2013 20:34

Pistä takuuna viälä kuntoo Sit vaihtoon koko tekele.

UUTTU JUHA 05.02.2013 20:52

Ei se vaihtamalla parane. Malli on makuuni ja uudessa taas uuden murheet, nyt ei olis enään kuin tuo ...keleen seinä.

TERVO JARI 05.02.2013 21:02

Kusilaitu = Lasikuitu

Laminoi lasikuidusta "seinä" . . .

SALONEN MARKKU 05.02.2013 21:36

Jos takana on sileä seinä, niin laita samanlainen muovitapetti, joka aika monessa autossa on kosteissa tiloissa. Ei varmaan maksa maltaita ja nurkat saniteettimassalla.

AHONEN KAI 05.02.2013 21:36

No myydäähän sitä suihkuseinää ihan metritavarana, puusta tietty tehtynä se on varmasti omaperäinen, ja pitää jälleenmyyntiarvonsa matalana.

Yhdessä autossa oli ohjaamon ja tuvan väliseinä tehty hirsipaneelista, omistaja oli ylpeä, ja omituinen.

JOKINIEMI PETRI 05.02.2013 21:40

Kevennetään lisää. VESIERISTE LAATOTUS

JANHONEN MATTI 06.02.2013 19:34

Lisätään painoa hieman. Alla olevassa linkissä on ETRA:n (Etola) teknisten muovien puolelta löytyy vastaus ongelmaasi. Uusin itsekin oman auton suihkuseinä viime keväänä ja sieltä saa jos jonninlaista laatua määrämittaan sahattuna. Eikä ole hinnan kiroissa. Ostitpa mitä sävyä hyvänsä niin huomaa, että levy ei saa näkyä läpi. Muuten alusrakenteet näkyy. Mitä levyn kiinnittämisen tulee niin liika kiinnittäminen on pahasta. Levyn kiinnityksen pitää joustaa koska levyn mittamuutokset on lämmönvaihteluista johtuen suuria. Tästä syystä levy kiinniteään monasti vain tarroilla ja levyn alapäätä ei kiinnitetä lainkaan. Riittävä limitys estää vesivuodot.

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2226684/tekniset-muovit

HYTÖNEN RAIMO 08.02.2013 22:15

Halvin (ja helpoin) ratkaisu olisi vaihtaa seiniin esimerkiksi sauna- ja suihkutiloissa käytettävä muovimatto. Riippuen seinämateriaalista, sen alle kosteuseristysaine, jonka kuivuttua liimaat (tai liimautat ammattimiehellä) sen päälle muovimaton. Pitää varmasti ja joustavana kestänee pakkastakin. Mattoja on rautakaupoissa runsaat valikoimat, joista löytynee itsekullekin sopiva.

Ja kun korjaamaan alkaa, samalla kannattaa laittaa muovimatto myös lattiaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 8.2.2013 klo 22:18:24 Ja muistathan työjärjestyksen; ensin lattian muovitus ja vasta sen jälkeen seinämuovit (tulevat alhaalla siististi seinille nostettujen lattiamuovin reunojen päälle).

VÄLIAHDE JUSSI 08.02.2013 23:41

Muuten hyvä ,mutta alustan kuivas ja sitten,vasta muovimatto jos sitä käyttää.

AHONEN KAI 09.02.2013 00:34

Lähtisin kuitenkin tuon Matin ehdotuksen pohjalta liikkeelle, että pyrkisi kuitenkin siihen alkuperäistä muistuttavaan lopputulokseen kun kyseessä oleva auto ei ole kuitenkaan järin vanha.

Puusta tai muovimatosta kun niitä kyhäilee, se personointi kannattaa tehdä vasta siihen kulkimeen jonka pitää hautaan saakka.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.