Fiat 2.0JTD öljypohjan tiivistys ??
MATTILA JARI
05.02.2013 15:58
Moikka !
Auto Fiat Ducato 2.0 JTD vm. 2003.
Meni öljypohjan ropun reijästä jengat sököksi ja tarvis vaihtaa uusi öljypohja. Onko öljypohjassa tiiviste vai liimalla tiivistetty ??
Uusi öljypohja Eestistä 83.65 Euroa kotiovelle.
JOKINIEMI PETRI
05.02.2013 16:47
Voihan siihen reikän koittaa uutta kierrettä helicolia. Ja kerran nuorena miehenä meni kierre toyota starletin öljy pohjasta. Siihen proppuun pistettiin putkimiehen teippiä ja hyvin kiristi ja pitikin vielä
SALONEN MARKKU
05.02.2013 16:58
Helicol sarjan saa tuolla öljypohjan hinnalla. Ja tosiaan korjaamoilla laittavat niitä jos itse ei osaa.
HAAPANEN TIMO
05.02.2013 17:47
Jenkahommiin vaan. Helkkarinmoinen työ se pohjan vaihto.
@timppa
MATTILA JARI
05.02.2013 20:34
Niin
Kysyin että tuleeko tiiviste vai tiivisteliima öljypohjaan ??
Kyllä minä ne kierrekorjaukset tiedän, täällä päin ei niitä kukaan suostu tekemään ei edes Deltta autokaan ala kierteitä fiiatin öljypohjasta korjailemaan. Halvin ja paras tapa on itse laittaa aivan uusi öljypohja eikä se nyt niin iso homma ole. SIIS TIIVISTE VAI TIIVISTELIIMAA.
Ps. öljypohja on ostettu jo.
SALONEN MARKKU
05.02.2013 20:42
Eikö ne Delttalla sanoneet, kumpi siinä on?
Tuo öljypohjan vaihto vain joissain autoissa vaatii koneen noston/poiston, siksi tarjottiin parempaa ratkaisua. Toisaalta fiat puntoissa öljypohjat ruostuu puhki vajaassa kymmenessä vuodessa. Delta ei ole enään Ducato korjaamo, ja niillä on aina ollut tapana pantata tietoa.
No odota vähän niin katsotaan se tiivisteasia.
Käyttäjän lisäys viestiin 5.2.2013 klo 20:54:25
SUODATTIMET JA ÖLJYT / ÖLJYPOHJAN TULPAT, TIIVISTEET
Öljytulppa mm Fiat 27-3417 Fiat-moott jos M22-tulppa 17mm avainkannalla [1994 - 2006] 3.50 €
Näytti ettei tunne tiivistettä.
JANHONEN MATTI
05.02.2013 20:56
Kysyitkö öljypohjaa ostaessasi tiivisteestä mitään?
Sen tarve kun riippuu siitä rakenteesta. Valettu ja koneistettu vain pellistä puristettu.
Vanhalla tiivisteellä öljypohjaa ei kannata koskaan asentaa.
ENGLUND TOM
05.02.2013 21:03
Jos muistan oikein se on liimattu!!!
Terv Tomppa
JOKINIEMI PETRI
05.02.2013 21:08
Googleta Skruvat.fi Varaosa liikkeen mukaan sielä on tiiviste. hinta 33e. Mutta ehkä sen varman tiedon sais sieltä deltasta
TERVO JARI
05.02.2013 21:15
Jos se korkkitiiviste/peltiöljypohja, ei käy kateeksi sitä joka joutuu vaihtotyön tekemään, ;-)))
Ei todellakaan "häävihomma" . . .
Öljyä valuu kokoajan moottorista ja pitäis liimat saada puhtaaseen öljyttömään pintaan . . .
Seisota autoa mielellään muutama vuorokausi ( viikonlopun yli ) vanhan öljypohjan poistettua ennen uuden asennusta jolloin öljyä ei valu enää koneesta.
ÄLÄ kiristä liian tiukkaan (olikohan kuparia ) )kupari"haitat" kun kiristät linttaan, saat aloittaa alusta koko shown uuden tiivisteen kera . . .
Kiinnityksessä käytettävät alusprikat kantsii laittaa "oikein päin" jottei tuu taas murhehia . . .
Tuossa alkupaloja . . .
Kyllmaar se "ropun korjaaminen" tavalla tai toisella on helpompi . . .
JOKINIEMI PETRI
05.02.2013 21:35
Biltemassa. Öljy tulpan korjaus sarja maksaa 20e hakkukentään numero 191351
HAAPANEN TIMO
05.02.2013 21:53
Joku Deltahan onkin viimeinen paikka joka jotain alkaisi korjaamaan. Osanvaihtajiahan ne.
Ei kierteen korjaaminen ole mahdoton homma, kokeilisit sitä ennen purkamista.
@timppa
KAAKKOLAHTI TOIVO
06.02.2013 18:31
Jos oikein muistan niin tiiviste (ainakin vanhemmissa),uudenpia en teidä.
On vähän suttunen homma jos ei anna kaikkien öljyjen tippua ensin.Laitoin vielä tiiviste silikonia tiivisteen molemille puolille imeityi hyvin kiinni ja ei tarvii tolkuttomasti kiristää.Aikoinani jouduin ottaan Golfista myös öljypohjan irti kun
öljy kroppu korkkas.Juotettiin tiukkakierteinen mutteri ja sorvattiin laipallinen pultti jotta tiiviste käy. Toimi hyvin. Tulpan kierre on joskus korjattu Helicon kierteellä
mut putkiteippi vähän arveluttas.
KAUPPI ERKKI
08.02.2013 12:50
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus kuten kysyjä oli toivonutkin Öljypohja on liimalla tiivistetty
HYTÖNEN RAIMO
08.02.2013 22:02
Jos sinulla sattuu olemaan kierresarja, siihen voi kiertää uudet jengat hieman isommalla tuurnalla. Kierrät siihen sopivan tulpan tiivisteineen, niin se on siinä ja on varmasti parempi ratkaisu kuin kierteisiin asetettava jousikorjaus (ei siihenkään käy alkuperäinen tulppa.
Biltemasta saa käypäsen kierretyökalusarjan muutamalla kympillä, ja Helico -tyyppisen karjaussarjan vielä halvemmalla. Paljon helpommalla ja halvemmalla pääsee kuin koko öljypohjan vaihtamalla, varsinkin jos tekee homman itse. .