Kun tuo Foordi alkaa tunkea vika tilastoissa fiatin ohi niin juttua siitä uudenpien,miks ei vanhempikin huohotin putken lämmitimestä.
Siis täällä on kaksi eri kuppikuntaa koskien sitä lämmitys tapaa;
A:se sähköinen lämmitys.
B:se vesikieroinen lämmitys.
Haluan tuoda oman mieli piteeni asiaan,kumpi on parempi.
Tarkistrin ja asensin eristykset minun .08,2.3 JTD huohotin putkeen ja samalla irroitin sekä tein silmä määräisen tarkistuksen vaatiko putkisto puhdistusta,mutta putket oli kuin uudet,ei tahnaa tai kertymiä seinämillä, autolla ajettu 53 000 km.
Miksi tämä työ ja selvitys;kun olen epäileväinen ja ymmärän jotain autojen tekniikasta ,niin ensimäisenä kiinitti huomioon se lämmitysvastuksen paikka,se on mekein kinni siinä imuilma putkessa,myös räjäytys kuvissa.
Ilman virtaama on minun järjen mukaa sieltä mootorista sinne imuputkeen,siis
niiden huohotin kaasujen reitti,mutta miksi se vastus on asenettu sinne imuilman viereen,eikä mootorilta lähtevään putken päähän?.
Aikani asiaa pähkäilyäni se on oikein,eli se jäätyminen tpahtuu juuri siinä
imuilman/huohotin putken risteyksessö,koska sinne se ns,kastepiste muodostuu raitiin ilman kosteusudesta riipuen se putki jäätyy.
Siis jos on se vesiletku sen putken ympärillä se ei vältämättä poista ongelmaa
koske sitä risteys kohtaa pitää lämmitää eikä putkea,toisaalta jos putkea lämmitää koko matkalta se ilma lämpiää putkessä eikä jäätymistä risteys kohdassa tapahdu,toivottavasti.
Mutta tällaiseen tulokseen tulin ja ja haukkumiset päälle;odotaen m laukkanen.
Käyttäjän lisäys viestiin 21.12.2012 klo 20:29:37
Niin miksi tuo työ;lähden aamulla Suomen Turkuun hymerillä ja en halua että min ducato jäätyy ksken matkan.