Ducaton laturi

KLEMETTI SEPPO 06.12.2012 08:10

Onko -06 Ducatossa laturissa erillinen helposti irrotettavissa oleva latauksen säädin, jossa on myös hiilet? En ole velä sitä katsellut alhaaltapäin, kun yläpuolelta ei näe mitään. Auto tyhjentää akun. Kilometrejä mittarissa 80.000 km. ( vaihdoin uuden) käydessään kun kaikki sähkötoiminnat ovat päällä. Lataus heittelee 6 - 14,5 voltin välillä. Kun akun lataa ja auton käynistää, valot väpättää hieman ja lataus on alhainen. Kun kaasua painaa kierroksille, lataus hyppää korkeammaksi. Eikö merkit viittaa siihen, että säädin hiilineen olisi jo tiensä päässä? Minkä merkkinen mahtaa laturi olla?

KOISTINEN TOIVO 06.12.2012 08:22

Ei pitäisi hiilien kulua noin pian, mutta oletko kattonut onko laturin hihna hyvä, ja tarpeeksi kireällä. Altapäinhän sen näkee, minkälaiset hiilihommat, minä en ole tuon uuden tollonokka fiiatin laturia nähnyt vieläkö on kasetti säädin. Toivopoika

HAAPANEN TIMO 06.12.2012 10:06

Eikös tämä vielä ole vanhaa korimallia? Lue tuolta alempaa Tölön Jarnon avauksesta mun kirjoitukseni. Oireet sopisivat hyvin. Kokeile käynnistyskaapelilla tms. yhdistää -napa johonkin moottorin pultinpäähän.

@timppa

KLEMETTI SEPPO 06.12.2012 10:21

Voisiko ihan erillisellä kaapelinpätkällä tehdä uuden(toisen) maatoituksen rungon ja moottorin väliin vaiko pitääkö se laittaa ehdottomasti akunkengän ja moottorin välille? Missä sitten lieneekään varsinainen maadoitus. Akulta lähtee miinunavasta 2 paksua piuhaa. Plussanavassa on sellainen metallilevy ja mitä kaikkea piuhan sekamelskaa siinä sitten lieneekään.

HAAPANEN TIMO 06.12.2012 11:02

Alkuperäinen on vaihdelaatikossa alhaalla, ei siihen kannata uhrata aikaa. Itse laitoin Bilteman lenkkipäisen kaapelin moottorin ylimmäisen korvakkeen yli. Testaa ensin, ei vika välttämättä maadoituksessa ole, vaikkei tuon alkuperäisen korvaaminen pahaa tee.

Kävin nappaamaasa kuvan, mulla on 1,9 kone.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 6.12.2012 klo 11:39:12 Tällä välin vaihdoin Transporteriin naftansuodattimen, eilen kun pakkasta oli 22° röpötti moottori hieman kovilla kierroksilla. Samat n. 80 000 km suodatin toimi kuten aina ennenkin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.