Ford Transit 2013
SALONEN MARKKU
02.12.2012 19:02
http://www.vanlocator.co.uk/van-sales/2012/09/20/ford-transit-disappoints-in-hannover/
Tässä tämä uutuus, saa nähdä millainen suosio tulee.
ISOMÄKI KAI
02.12.2012 19:15
"the appearance of its new big brother at Hannover was disappointing."
Suomeksi: "Sen uuden isoveljen olemus Hannoverissa oli pettymys."
Vähän suora Suomennus, mutta asia tuli selväksi... 8)
VÄLIAHDE JUSSI
03.12.2012 13:21
Aika sen näyttää.
Hyvän näköinen, minkä tapainen sitähän ei vielä tiedä?
KOISTINEN TOIVO
03.12.2012 13:32
Minkähän kokoiset ulkomitat, fiiattihan jatkoi ,että nyt on jo yli 6.30 m.
Rupeavatko laittaan peltikuoriin.
Toivopoika
HYTÖNEN RAIMO
03.12.2012 17:37
Onhan tuo esitelty Teknarissa (Tekniikan Maailma) jo toista kuukautta sitten. Mitoista tosin ei puhuttu mitään, mutta moottorina kaikissa sama 2,2 litrainen Turadorq, josta otetaan eri lastuasetuksilla kolme eri teholuokkaa.
On rakenteiltaan jykevämpi kuin nykyinen malli. Tulee myyntiin etu-, ja takavetoisena versiona, ehkä nelivetonakin. Malli on sama molemmin puolin Atlanttia.
HYTÖNEN RAIMO
04.12.2012 01:56
Ja täältä löytyy lisätietoa: http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=35177
SALONEN MARKKU
04.12.2012 09:23
Jotenkin tuntuu, että tuo teksti oli vain tämänvuotisesta 2012 eikä uudesta 2013 Transitista.
Leveys 1.974 ja moottoreissa ei mainintaa 3.5l bensasta rapakon takana.
Täytyypä katsoa tarkemmin.
Luulisi leveyden uudessa olevan reilut 2 metriä...
HYTÖNEN RAIMO
04.12.2012 12:18
Luehan Markku juttu kokonaan. On aika pitkä ja selaamalla riittävästi alaspäin löytyy myös eri mallivaihtoehdot ja mitatkin.
Samoin moottoreista on mainittu, että 2,2 litrainen korvaa aiemmat 2,0, 2,2 ja 2.4 litran moottorit.
Valmistusmaa vaihtuu Turkista Espanjaksi.
Käyttäjän lisäys viestiin 4.12.2012 klo 12:20:38
Se moottorikokomaininta löytyy jo avaussivulta - pariinkin kertaan.
KANTOLA TIMO
04.12.2012 14:33
Mahtaako laatu muuttua?
"Valmistusmaa vaihtuu Turkista Espanjaksi."
LEIVO JUKKA
04.12.2012 17:12
Korkeus on myös aika tärkeä tekijä, nythän on puoli-integroidun, pituus yli 7 ja korkeus 2,8 ja kahdenhengen retkiauto aika normi.
KNAAPI JUHA
06.12.2012 12:39
Tuo Raimon antama Fordin linkki vei kyllä mallivuoden 2012 autoihin ja päivämäärä kirjoituksesta ei käy selville.
Jos Transitin sisäleveys on 1,74 ja vakiosisäkorkeus on myös 1,76 niin retkeilyauton rakentamiseen on heikot eväät. Korkeutta varmaan löytyy mallivaihtoehdoissa lisääkin, mutta sisäleveyteen on koko piru hommata lisäystä. Toki esim. Pösslin rakentama syylä kyljessä hiukan antaa poikittaiselle parivuoteelle lisämittaa.
Jos palataan aloituksen aiheeseen, olisi kiva saada lisätietoja vuoden 2013 Transisitista.
YLITALO ASTA
06.12.2012 14:43
http://www.caranddriver.com/news/2013-ford-transit-spy-photos-news
T : Masi
VÄLIAHDE JUSSI
06.12.2012 15:17
Veto tapaa ei tuotu reiliusti esiin taitaa olla etuveto
jolla, ei pääse painakärry perässä minkään.Ei hyvä,tavaran kuljetus kalustoon.
YLITALO ASTA
06.12.2012 16:03
Etuveto, takaveto sekä molemmat yhdessä tulee näköjään saatavaksi kuten fordilla on ollut tapana.
Taitaa olla aika peto vanhaan takapotku wolkariin verrattuna.
T : Masi
HALMEENMÄKI JUHANI
06.12.2012 16:49
Eikös homma mennyt kuitenkin niin, että nyt esiteltiin vasta etuvetoiset 2,2-litraiset. Ne isommat = takavetoiset on vielä esittelemättä, ehkä ensi syksynä sitten?
YLITALO ASTA
06.12.2012 17:15
Katse auton alle. Mikä se siellä pullottaa ?
T : Masi
SALONEN MARKKU
06.12.2012 18:51
http://www.youtube.com/watch?v=Wh5kg5V2sdc
http://www.autoblog.com/2012/09/06/2014-ford-transit-offers-big-utility-with-ecoboost-and-diesel-po/
http://www.youtube.com/watch?v=r9bN7A2sAFU
Muotoilu taitaa olla enemmän Jenkkien makuun, ainakin iso Transit mielestäni näyttää enemmän Amerikkalaiselta, kuin muut Ford perheen tuotteet.
VÄLIAHDE JUSSI
06.12.2012 20:37
Olen Kaiman kanssa taas samoilla linjoilla,minustakin tämä oli etuveto malli.
En taas jaksanut lukea muuta kuin tekniset tiedot.
Sanoppa miten volkswagen T3 ja LT 31 on alustan rakentajana Fordi?
HALMEENMÄKI JUHANI
07.12.2012 18:00
Sitä ei tarvi enää tähän aikaan laitella "spyphoto" = vakoilukuvia tuosta 2013-mallista, kun se on ollut jopa Hesassakin näytillä jo ihan livenä, ilman maastoteippejä sun muita. Ja 2013-mallihan on jo muutenkin vanha uutinen, vakoilukuvia laitellaan nyt 2014-malleista, jotka esitellään 2013 aikana. Tai jopa 2015-malleista.
Käyttäjän lisäys viestiin 7.12.2012 klo 18:07:11
http://media.ford.com/news/dynaaminenuusifordtransitcustomvietonniluokanpakettiautojentyylinjatoiminnallisuudenuudelletasolle.htm
Fordin suomenkielinen lehditötiedote uudesta Transit Cusrtomista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/birminghamissa-nahty-uusi-ford-transit-esitellaan-viikolla-19-suomessa
Ja Tuulilasin versio.
SALONEN MARKKU
07.12.2012 18:31
Juhani H
Puhumme nyt eri asioista.
Transit Custom , josta laitoit linkkejä on tonniluokkainen ja jo aiemmin esitelty.
Katso aiempia linkkejä +kaksitonnisten uudesta Transitista, ne ovat ihan eri autoja.
HALMEENMÄKI JUHANI
08.12.2012 09:47
Niinpä, kaksi eri autoa, mutta eipä niitä täälläkään osata erotella.
Käyttäjän lisäys viestiin 8.12.2012 klo 09:49:11
Ehkä siis olisi pitänyt jo aloittaa "iso Transit 2014" tjsp jos kyse on siitä isosta joskus tulevasta.
HYTÖNEN RAIMO
08.12.2012 13:18
Kyllä se on ensi vuoden malli, näkeehän sen jo keulasta. Ei ole vielä edes sarjavalmistuksessa, tuotanto alkaa ehkä ensi vuoden toisella neljänneksellä - Espanjassa. Olen samaa mieltä keulan muotoilusta, ei ole oikein onnistunut - voi tosin livenä olla paremman näköinen kuin kuvassa.
Transit Custom ja Custom Tourer ovat eri kokoluokan (pienempiä) autoja ja ne valmistetaan edelleen Turkissa, kuten edellinen Transitkin.
Käyttäjän lisäys viestiin 8.12.2012 klo 13:21:38
Tsekkasin linkin, otetaan sen verran takaisin, että sivun alalaidassa mainitut mitat ovat nykyisestä mallista - näkyy sattuvan paremmissakin perheissä};-)
Käyttäjän lisäys viestiin 8.12.2012 klo 13:25:10
Nii, ja nuo Transit Customit pitää olla Transit Custom Connect ja Transit Custom Tourer.
Käyttäjän lisäys viestiin 8.12.2012 klo 13:26:36
Kele, olivat ottaneet sen uuden Transitin kuvankin pois.
VÄLIAHDE JUSSI
08.12.2012 16:17
Minusta Erittäin Hyvän näköinen vehe,mutta vetotapa
HIETAVUORI JUHA
08.12.2012 17:20
Sitä saa etu taka ja nelivetona .
AHONEN KAI
09.12.2012 00:35
"Sitä saa etu taka ja nelivetona ."
Mutta ei perämoottorilla ;))
KOISTINEN TOIVO
09.12.2012 08:39
Niitä ulkomittoja ei kai vielä näy,,. En ainakaan huomannut. Eipä muuta kun olisin uteliaisuuttani, Jotta onko tehneet isomman kun nämä kilpailijat.
Minä olen miettinyt sitä, jotta kun moottoritilavuudet pienenee, ja tehot,
ja väännöt kasvaa. Miten se ajan kanssa kestääkö ne sillai kun vanhat, vai onko nekin kertakäytökamaa. Meinaan että yrityksillehän ne on alumperin.
Niin että ne vain vaihtaisi. Semmoseenhan sitä pyritään pikkuauto puolella.
Pakko sanoa, että 2.8 fiiatti oli minusta sitkaampi vetäjä ala kierroksilla, kun ooppeli. Kun siinä on 2.3L kone, silti samat väännöt, ja tehot kuulemma
Toivopoika. Jk pasissa olis perämoottorit
YLINIEMI SEPPO
09.12.2012 08:59
Häh??
" pasissa olis perämoottorit "
SALONEN MARKKU
09.12.2012 09:59
Toivon perämoottorit...Pasissa
http://www.supataulut.net/albumi.html?k=Pirkkala
YLINIEMI SEPPO
09.12.2012 11:55
Olin jälleen väärässä ,pasista löytyy perämoottori.
TERVO JARI
09.12.2012 12:21
Ihmetyttää että ykskään kori/alustavalmistaja ei ole lähtenyt tekemään tämäntyyppistä "rouvimpaa" kehikkoa peltikuoriseksi matkailuautoksi :
http://www.nettikone.com/chevrolet/p-35/1105763
Tuolla käsitelty asiaa enemminki:
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?E26555M=69&x26555=91534539
HYTÖNEN RAIMO
11.12.2012 15:51
Näyttää vähän (eikä niin vähänkään) sekavalta tuo tiedottaminen.
Ohessa kuitenkin sivukuva uutuudesta http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=37486
Sen mukaan 3,2 litrainen huippumalli tulee markkinoille vasta vuonna 2014, toisaalta ennakkotiedoissa (mm. Tekniikan Maailma) tuotannon pitäisi alkaa jo ensi toukokuussa Espanjan tehtaalla. Aika näyttää mitä ja milloin on myynnissä.
Ihan kelpo kapineeltahan tuo näyttää . muotoilussa selviä vaikutteita Sprinteristä ja sisarmalli Crafterista. Kantavuutta on lisätty nykyisestä mallista.
Käyttäjän lisäys viestiin 11.12.2012 klo 15:57:17
Kysymyksessä lienee lähinnä rapakon taakse tarkoitettu malli, voi olla, että eurooppalaiset ehtivät ensin.
Käyttäjän lisäys viestiin 18.12.2012 klo 23:51:13
Niin, no.
Nykymaailma on mennyt siihen, että puhutaan uudesta moottorimallista vaikka siihen on tehty vain lastupäivitys. Lienee viime kädessä tulkintakysymys.
SALONEN MARKKU
11.12.2012 17:00
Niin , artikkelissa on 3.2 litrainen "uusi" kone.... Ja kuitenkin jo nyt vanhenevassa Transitissa on myös 3.2l 200hp kone.
Korimittoja on vaikea löytää. Moottorivaihtoehtoja tuntuu maailmanpakuun olevan mantereittain. Uskoisin kuitenkin 2.2 dieselin suosituimmaksi.
IRRI ANTTI
17.12.2012 09:11
odotamme mielenkiinnolla,kepaako isolle ervinille.onko ohjaamoergonomia kohillaan.vai onko "raateri"