Mikäs ransiitissa nyt?

KANTOLA TIMO 09.11.2012 15:46

Mikäs vika ransiitissa tälläkertaa, kun lähtee ihan kauniisti käymään ja käy kauniisti tyhjäkäyntiä, mutta heti kun kierrokset kohoaa 2500 niin sammuu kuin seinään? Starttaa kyllä taas ihan kauniisti ja..

KOISTINEN TOIVO 09.11.2012 16:02

Tekeekö se sen joka kerta, vaikuttaako ulkoilman lämpötila, starttaako heti, vai pitääkö oottaa. Jos niin oletko vaihtanut pa suotimen onko talvilöpö, Mutta jos tekee joka kerta saman säännöllisesti, ja aina lähtee kauniisti heti uudestaan, on parasta kyllä mennä huoltoliikkeen asiakkaaksi, se on noita sähköisiä tietokone hommia. Varsinkin jos on uudempia malleja. Vanhoissa oli helponpaa kun oli putsarit kunnossa ja oikea löpö. suuttimet ja syöttöpumppu ja hehkut kunnossa. Ne kävi jos ei lekalla särkenyt. Toivopoika

JOKINIEMI PETRI 09.11.2012 17:08

veikkaus, Liitysköhän erg venttiiliin. Ventili ei toimi oikein voi olla jumissa, auki koko ajan ja kun tulee reilusti pakokaasua kone sammuu.

HESSE PAAVO 09.11.2012 17:29

Katoppas onko samantyyppinen vika:https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=90800337

STRÖM KARI 09.11.2012 19:19

Sama ongelma itelläni tänä syksynä.Sain neuvon että käyttää Diiselin lisäainetta parin tankkauksen yhteydessä.Toimii.Yhden kerran olen tankkauksen yhteydessä laittanut,puolet vielä jäljellä.Auto tosiaaan kylmänä hyvin käyntiin jonka jälkeen pykimistä,ja jopa sammui tyhjäkäynnillä.Kokeile.

LAUKKANEN MAURI 09.11.2012 19:26

Empä malta olla kommentoimatta erästä asiaa;menin asiakkaan luona ja totesi;heillä on noita ransitteja useita ja kaikista niistä näyttää tuo starttimoottori rikkoutuvan noin 70 000-80 000 paikkeilla ja hän oli kysynyt asiaa merkkihuollosta ja vastaus oli;sehän on vaan todistus laadun tasaisuudesta!.

STRÖM KARI 09.11.2012 20:00

Fiiattimies?

Käyttäjän lisäys viestiin 9.11.2012 klo 20:01:13 ERG ventiilin ollessa rikkoontunut aivan eri ongelmat

HIETAVUORI JUHA 09.11.2012 20:17

Maurille 100000 km ajettu . Kesälöpö ilman mitään lisäaineita. Erg venttiili vaihdettu kaksi kertaa ,kilkuttelee nytkin sammuttaessa moottoria . Enkä enään vaihda . Ei haittaa mitään . Joka aamu klo 5 vienyt tuonne moottoritietyömaalle . Tänään - 4 ei tosin paljon ,mutta pakkasen puolella . Maansiirtomies . Tällä kertaa .

KANTOLA TIMO 09.11.2012 21:25

Toi mun ransiitti on -05 mallinen 2.0 tdci ja kilometrejä 111.900. Mun mielestäni autossa ei vielä saisi olla mitään vikaa, mutta .... tämä vika tuli, kun kytkimen korjauksesta on matkaa 30 kilometriä. Voihan se olla se egr-erg, tai tietokoneohjelma?

Siltä tuntui, että moottorin lämmetessä kierrosluku, jossa köhäytti koneen sammuksiin , saattoi hieman nousta.

Edellinen ma oli Hiivatti, ihan kamala ajoasento, mutta vähempi huoltokustannuksia. Ei ne kuulemma mersutkaan virheettömiä ole.

STRÖM KARI 09.11.2012 21:39

Uskopa nyt Kokeile sitä lisäainetta.Oma härveli 08.65000km takana.Minulla ainakin tuntuu toimivan.Sain muuten Ford huollosta moisen ohjeen.

HEINONEN PASI 09.11.2012 22:26

Näin äkkii kysyttynä, minkä merkkistä lisäainetta?? Itellä on 60tkm ajettu -08 transit/hobby.

UUTTU JUHA 09.11.2012 23:57

30km kytkimen korjauksesta?!? Jotain laitettu huollossa huonosti kiinni. Vai tarkoititko 30 000 km? Omituinen vika joka tapauksessa. Omassa jumiutunut egr ilmeni nyppimisenä tasaisessa ajossa, voihan se muutoinkin ilmoitella viallisuudestaan. Vikakoodi kertoo paljon jos korjaamolla käyttää näytillä. Joku väläytti fiiattimiehestä, fiiateissakin on foordin koneita.

KOISTINEN TOIVO 10.11.2012 07:38

Nolla viitonen fiiatti tetlesi. Oli semmonen homma että kun sääti ohjaamon lämpöä, tahtoi aina mennä niin että puhalsi kuumaa, tai kylmää jos ajeli pitkään vitosella kaheksaa yheksää kymppiä. Ei koskaan oikeen sopivaa, oli niin jyrkkä se raja alue. Menin teltta autolle ja kyselin josko säätäsivät. No huoltomies sanoi ainoa konsti on vaiha merkki. Tämä nyt ei kyllä kuulu alkuperäseen aiheeseen. Lohdutukseksi ooppeli näyttää nuukuuttaan olevan enempi kesä auto, pitää joskus käyttää vepastoa lisänä. Asuntopuoli kyllä lämpiää siellä vepasto tehokas. Toivopoika

STRÖM KARI 10.11.2012 16:02

Pasi Heinoselle Diesel Anti-ice Shellin tuote.On niin sanottu jäänestoaine.Jeesasi ainakin minulla hetimiten.

SNICKER JYRI 11.11.2012 13:06

Itselläni Ford Transit- Hobby T 550 vm. 2006 jätti viime talvena tielle ja oireet olivat samat: käynnistyi mutta ei antanut kierroksi kuin 2500. Vika oli ohjaustehostimen ja vesipumpun välissä oleva akselin booritus rikki korroosion vuoksi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.