Hymeristi. Varaudu *%¤#RRRRRRkeleiden säästämiseen
TIILIKAINEN RISTO
04.11.2012 18:45
Hei Ducato Hymeristi
Ja ehkäpä muukin Ducatolla ajava
Talvipyöriä vaihtaessani huomasin seikan, joka saattaa säästää sinulta monta kirosanaa.
Mikäli kohdallesi tulee rengasrikko, etkä halua vaivata tiepalvelua, niin tehtävänäsi on pudottaa vararengas alas.
Mutta sepä ei onnistukaan kädenkäänteessä.
Vararengastelineen varmistussokat on työnnetty täsmällisesti sokan materiaalipaksuisisiin reikiin
Sokat istuvat kiinni kuin tauti
Ne eivät irtoa helposti ainakaan pimeässä, sateessa, lumessa, juhlavaatteissa, kiireessä eivätkä ilman vasaraa eikä CRC:tä.
Neuvon poraamaan varmistussokkien reiät jo kotipihassa hyvän sään vallitessa reilusti isommiksi, jotta sokat irtoisivat tien päällä käsin vedettäessä.
Porattava materiaali on melko meltoa terästä ja akkuporakoneen voima riittää tähän.
Pari kuvaa kertoo asian paremmin kuin tuhat sanaa
terv. Risto Espoosta 36599-0
Käyttäjän lisäys viestiin 5.11.2012 klo 21:10:01
Vihjeeni poiki 2002 keväällä rekisteröidystä Hymer Swingistä, jossa ei ole tallia
Se on pienehkö alkovimalli
Risto
HAAPANEN TIMO
04.11.2012 19:41
Kyllä renkaan vaihto kannattaa harjoitella. Mun autossa kierretään sisäpuolelta lattiassa olevat pultit auki. Homma kaatui siihen että lattialevy lisäsi matkaa pulttien kantoihin sen verran ettei avain ylettynyt lainkaan pultteihin.
Onneksi tämä tapahtui kylmäharjoittelussa kotipihalla ja avain sai heti hitsauskäsittelyssä jatkopalan.
Kolme vuotta oli edellinen omistaja ajellut tyytyväisenä epäkelpo työkalu mukanaan.
@timppa
LAURONEN TAPANI
04.11.2012 20:10
Viime keväänä harjoittelin omassa autossani vararenkaan irroitusta, ei olisi ehkä onnistunut tien päällä ensi kerralla, täältä sain vinkkejä oman hissin käytöstä, mutta hissin pyöritys akselin edessä on takalokasuoja, ettei omalla työkalulla saa pyöritettyä, tarvi reilun jatkovarren, muuten toimi sitten hyvin.
Viikko sitten tuli kuitenkin kirje Fiat Serviceltä, että autoni kuuluu siihen mallisarjaan, jossa on ongelmia varapyörän kiinnityksessä ja vararengas voi tippua kesken ajon, joten täytyy viedä tarkistukseen kunhan ehtii.
Ihmettilinkin, kun pyörä vedetään ylös vaierilla ja se on kiinni pelkästään tällä vaierilla.
TERVO JARI
04.11.2012 20:15
Ei kaik' Hymerit ole tollassii, Miun Hymeris vararengas on "pirtin" puolella . . .
Ei tarvi vararenkulan takia "ressata", senkun vaan yks lehtimutteri auki ja . . .
Ei yleistetä kaikkee . . .
KOISTINEN TOIVO
04.11.2012 20:29
Eipä ole tullut kateltua miten tuossa oopelissa on vararatas pantu. Mutta kun vaihoin rattaita hoksasin ku kattelin tunkkia ja ratas avainta, enkä meinannut mistään löytää. No käsikirjaa en ollut vielä nakannut menemään, joten kun kattelin, se oli pantu kuskin penkin sisään. Kääntölevy päällä ei iliman irrottamista pois. Täytyy keväällä ajella myyjälle että ottavat pois, jos ei tässä jouten ololtaan
ite sattusi kerkiämään. Toivopoika
UUTTU JUHA
05.11.2012 00:17
Jaa mikä vararengas?!? Omassa en ole moista nähnyt. Vararenkaan korvikkeeks on laitettu paikkauspullo ja pieni kompura, saas nähdä miten toimii tarvittaessa. Itsellä on aika epäluuloinen olo moisen virityksen toimintaan. Hankin tubeles paikkuu matoja sen pullon kaveriiks jos sattuu tulemaan reikä. Olis varmaan kannattanut ennemmin hankkii pullo larsseenia ja autopalvelun numero...
HAIKARA-TOKOLA HILKKA
05.11.2012 09:45
Myös meillä on tämä paikkaus pakkaus mutta entä jos renkaasta aukeaa koko kylki niin sillä paikkaus pakkauksellahan ei tee mitään....joten laitoimme yhden renkaan peräkonttiin, On turvallisempaa ajella esim pohjoisessa keskellä ei mitään kun on vararengas mukana.
ISOMÄKI KAI
05.11.2012 10:41
Joskus näkyy tuosta iästä oleva hyötyäki... Vararengas lepäilee -92 Ducatossa siististi konehuoneen puolella. Mukava ottaa sieltä, kun on puhdas ja vielä koneen hukkalämmöllä lämmitettykin. 8)
Käyttäjän lisäys viestiin 5.11.2012 klo 19:53:19
Niin... Ei kyllä ole Hymeri kyseessä, vaan Euramobil A745... 8)
RUUTIAINEN HARRI
05.11.2012 18:49
Ei tarvitse ärräpäitä täälläkään Hymerin takia päästellä, tosin kyllä renkaanvaihto tien päällä aika epämiellyttävää on. Varapyörä on tässäkin Hymerissä takatallissa ja myöskin yhdellä siipimutterilla kiinni :) Edellisessä autossa Dethleffsissä varapyörä oli lattian alla ja tuli ensimmäisen alla könyämisen jälkeen varattua haalarit mukaan.