Nopeuden rajotin ja ym yli 3500kg m-autosta

PAAKKANEN OLLIA 22.09.2012 22:31

Tuli tässä mieleen tarviiko näissä matkailuautoissa olla toi rajotin jos ylittää ton 3500kg?

Mikälaiset vakutukset ja käyttövero noissa yli 3500kg autoissa on?

Saako helposti lisää rekisteröityä istumapaikkoja?

VÄLIAHDE JUSSI 22.09.2012 23:32

Ei onnistu ja silloin pitäisi vähentää istumapaikkoja eikä, lisätä. Mutta tuo vaihteiston kehittäminen esim.volvon kehittämälle L tyypille joilloin se muistaa saman tien mäetkin kun, seuraavan kerran ajat samaa tietä, vakionpeussäätimen asijosta vähentää 10% polttaineen kulutusta. Mutta ei tuo polttoaineen kulutus ole edeleenkään noille matkailuatojen koeajajille mitenkään niin tärkeä kuin,varaosien hinnat. Ainakaan en saanut Pekka Virtasen koeajosta selville mersun316 hymerin kori kulutusta todennäköisesti vähän yli 20L/100km.Tietysti tiiliseinä painaa se vaatii veronsa,siis kirjoitakaamme vaikka,varaosan hintoja ilman ALV:tä maahantuojalle.

NYYSSÖNEN KAJ 23.09.2012 08:04

Henkilöautoon ei tarvita rajoitinta oli paino mikä vain. Painavimmat henkilöaitos Suomessa tällä hetkellä ovat 23 000 kg ja ovat varustetut telitaka-akselilla. Tässä siis puhutaan M1 luokan hekilöautosta.

Vakuutukset ovat saman suuruisia kuin Jussin takapotkussa, ei paino niihin vaikuta. Käyttövomavero menee per alkava 100kg. Eli jos vertaat käyttövoimaveroa puolta kevyemmästä niin se on raskaammassa tuplasti suurempi. Päästövero CO2 taasen ei kasva 3405 kg jälkeen lainkaan.

Vastoin Jussin tietoa kantavampaan autoon mahtuu helpommin a' 85 kg per henkilö lisäkuormaa. Vaatii vain asialliset istumapaikat jokaiselle. Minullakin on rekisteröity maksimimäärälle mitä matkkailuautoon saa eli 9 henkilöä.

VÄLIAHDE JUSSI 23.09.2012 13:54

Kaitsu Älä sotke asijoita auton katavuudesta en puhunut mitään,mutta rajoittimesta kylläkin,vastustamalla sitä matkailuautoon.

Käyttäjän lisäys viestiin 23.9.2012 klo 14:04:09 Tarkennan vielä tuosta Volvosta Volvon FH I-sift vaihteiston ohjelmistopaketti.Se tallentaa kuljettajan ajamien mäkientiedot

NYYSSÖNEN KAJ 23.09.2012 17:17

Jussi tuossa yllä kirjoitit "Ei onnistu ja silloin pitäisi vähentää istumapaikkoja eikä, lisätä."

Selitätkö mitä tuo yllä tarkoittaa.

"Tarkennan vielä tuosta Volvosta Volvon FH I-sift vaihteiston ohjelmistopaketti.Se tallentaa kuljettajan ajamien mäkientiedot "

Matkailuautolla tuskin ajetaan jatkuvasti samaa reittiä että tuosta ominaisuudesta olisi edes kohtuullisesti hyötyä. Mutta varmaan samalla reitillä jatkuvasti pörräävälle hyödyllinen

VÄLIAHDE JUSSI 23.09.2012 17:44

Jos matkailu autoon pannaan nopeuden rajoitin ohitukset siten,vaarantuu ja kun kaikilla Matkailuautolioilla ei ole edes paljon ajokokemusta,varsinkaan rajoittimen kanssa ajamisesta.Siinä pitäisi tehdä niin kuin,moottoripyörä kortin kohdalla ensin ajaa vuosi tai kaksi pienenmällä henkilö määrällä sitten,vasta täydellä autolla. Mulla ainakin tulee paljon ajettua samaa reittiä ja luulen että,monella muullakin jotka käyttävät autoa esim.Työmatkoihin tai mökilläkulkemiseen. I-see säätelee jarruja ja kaasua,seuraavan kerran samaa tietä ajettaessa.

NYYSSÖNEN KAJ 23.09.2012 18:56

Jussi laita korkki kiinni niin jatketaan huomenna.

VÄLIAHDE JUSSI 23.09.2012 19:26

Kaitsu Ei tässä mitään ole otettu tämä on tosiasia,kaluston valmistajat tietävät mitä tiedottavat.

PITKÄAHO JUKKA 23.09.2012 20:02

Sehän L-sift on raskaaseen kalustoon tuleva kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto.Valmistus alkaa viikolla 11 ensivuoden puolella.Että tämmöinen asia Jussille tiedoksi.

PAAKKANEN OLLIA 23.09.2012 20:51

Tää tais just kattaa sen mitä kysyin tohon C kortilla ajettavaan m-autoon Kiitos

eli ei tartte olla nopeudenrajoitinta

ja saa laittaa lisää istumapaikkoja

Henkilöautoon ei tarvita rajoitinta oli paino mikä vain. Painavimmat henkilöaitos Suomessa tällä hetkellä ovat 23 000 kg ja ovat varustetut telitaka-akselilla. Tässä siis puhutaan M1 luokan hekilöautosta.

Vakuutukset ovat saman suuruisia kuin Jussin takapotkussa, ei paino niihin vaikuta. Käyttövomavero menee per alkava 100kg. Eli jos vertaat käyttövoimaveroa puolta kevyemmästä niin se on raskaammassa tuplasti suurempi. Päästövero CO2 taasen ei kasva 3405 kg jälkeen lainkaan.

Vastoin Jussin tietoa kantavampaan autoon mahtuu helpommin a' 85 kg per henkilö lisäkuormaa. Vaatii vain asialliset istumapaikat jokaiselle. Minullakin on rekisteröity maksimimäärälle mitä matkkailuautoon saa eli 9 henkilöä.

NYYSSÖNEN KAJ 23.09.2012 20:52

Jussi

Ensinnä M1 luokan hekilöautoille ei ole määrätty nopeuden rajoitinta, jos sellainen on sen saa purkaa pois. Puheesi että moottoripyörän kuljettaja ei saa ottaa matkustajia ei liity millään lailla matkailuautoon.

Vanhaan hyvään aikaan 16 tonnia painavaan M1 autooni sai ottaa kuskin lisäksi 8 matkustajaa + kolme sosiaalitapausta + ja minua erikseen kohdistuvana erikoisvaatimuksena lisäksi kolme hirnujaa. ainoa vaatimus oli että kuorman yhteispaino ei ylittänyt 3500 kg

VÄLIAHDE JUSSI 23.09.2012 22:00

Nyyssönen Lue uudelleen aloitus ja vastaa aloittajalle,omalla tavallasi,älä mulle jolle, minä vastasin omalla tavalla. "Puheesi että moottoripyörän kuljettaja ei saa ottaa matkustajia ei liity millään lailla matkailuautoon".Tätä lainaustasi en käsitä ollenkaan. Jos m-autoon laitetaan rajoittimet niin se vaatii kokemusta ajaa sillä,sillai se tehdään moottoripyörilläkin ajetaan ensin vuosi kevarilla ja sitten, suuremmilla pyörillä. Mitä tuohon Volvon systeemiin tulee se tulee tuontantoon syksyllä2013. ÄPOIN=Älkää pojat opettako isäänne naimaan ,sanoo Suomalainen sananlasku.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 24.09.2012 10:35

"Saako helposti lisää rekisteröityä istumapaikkoja?"

En sanoisi niinkään helposti. Jos auto on sitä vuosikertaa jossa kaikilla paikoilla tulee olla turvavyöt niin niiden kiinnitys pitää olla myöskin hyväksytty. Katsastuskonttorilta saa tarkemmat tiedot.

Pariin muuhun kysymykseen tulikin jo vastaus.

Noista vastauksita osa on linjaa "hyvää päivää - kirvesvartta" Minun mielikuvitus ei riitä ymmärtämään miten Volvon vaihteisto, vakionopeussäädin ja mersun kulutus tai varaosat liittyvät esitettyyn kysymykseen.

Käyttäjän lisäys viestiin 24.9.2012 klo 12:23:47 "esitettyyn kysymykseen." piti olla monikossa eli esitettyihin kysymyksiin.

VÄLIAHDE JUSSI 24.09.2012 12:19

Käyttäjän lisäys viestiin 24.9.2012 klo 12:32:50 Hämäliänen Alkuperäinen kysymys oli mitä mietä yli 3500kg M-autoon nopeusrajotin? Minä vastasin siiheh ja perustelin vastakset eri näkökohdista jotka,minä tiedän tärkeiksi.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 24.09.2012 13:40

Jussi, miten sinun vastaus liittyy kysymykseen: "Tuli tässä mieleen tarviiko näissä matkailuautoissa olla toi rajotin jos ylittää ton 3500kg?"

Joko siihen tarvitaan tai ei. Nähtävästi ei.

Edelleenkään minun mielikuvitus ei riitä ymmärtämään miten Volvon vaihteisto, vakionopeussäädin ja mersun kulutus tai varaosat liittyvät esitettyyn kysymykseen.

Minäkö tyhmä, en ymmärrä

TOIVONEN MARTTI 24.09.2012 13:48

Jussi vastasi asiallisesti siihen mitä luuli kysyjän tarkoittavan. Luetun ymmärtämienn oli vaan jäänyt hiukan ohueksi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.