Adria Matrix Supreme

MÖNKKÖNEN HANNU 22.09.2012 18:00

Ostin keväällä uuden Supremen, isolla takatallilla ja takana parivuoteet ja olen ajellut sillä nyt yli 10tmk. Auto on pelannut moitteetta, ei lastentauteja eikä muitakaan vikoja ole ilmennyt.TV-telineen kääntyvyyteen olen todella tyytyväinen. Ajelimme vaimon kanssa Norjassa matkaa kertyi reilut 4500km keskikulutus matkalla oli 9,1 l/100km tätä pidän kohtuupienenä. Aiemmin meillä oli 2006 Fiat 2,8l diesel Detlefs puoliintegroitu alle 6m, sen keskikulutus tuppasi olemaan n. 11l tietämissä.Ei Detlefsissäkään mitään vikoja ollut ihan hyvä peli, halusimme vaihtaa isompaan ja toimivampaan. Tuossa kesällä meillä oli tyttären poika mukana ja nukkui yläpetillä ja oli ¨ylpee¨. Ei haitannut ilta eikä aamutoimia. Risuina voisin todeta, että pitkässä reissussa kemssa kannattaa tyhjentää aina kun on tilaisuus ( 17l) 2-hengeltä parissa-kolmessa päivässä täynnä. Nuo huoltovälit ovat todella pitkät mm. öljynvaihtoväli 45tkm, itse vaihdatan pikapuoliin, kun kyse ekasta vaihdosta.

HALME MARTTI 25.09.2012 21:35

Alustana lienee Rellu. Minkä tehoisella koneella? Onko pitkittäis- vai poikittaisvuoteilla? Mahtuuko miesten polkupyörä takatallin ovesta lähinnä korkeuden puolesta sisään, jos sulla on siitä kokemusta. Kiitti jos viitsit vastata.

Martti

MÖNKKÖNEN HANNU 25.09.2012 22:50

Kyllä alusta Rellun Master euro 5 diesel moottori 2,3 l 146 ( 150) hv. Kuusi vaihteinen manuaali. En oikein ropottiautomaatista erityisemmin pidä. Takana pitkittäin erillisvuoteet ( saa välipatjalla yhtenäiseksi. En ole polkupyörää vielä kokeillut ovista sisään mahduttaa,varmaan joutuu jotain pienentämään tai hommaamaan autoon erikseen sopivan pyörän. Hannu

VIRTANEN MIRVA 08.10.2012 10:00

Kyllä se fillari mahtuu "vinottain kulmittain", nippa nappa.

HALME MARTTI 08.10.2012 21:59

Kiitos tiedosta! Niin se taitaa olla lähes näissä kaikissa takatallisissa, että nippa nappa mahtuu ja joihinkin ei ollenkaan.

SEPPÄ-LASSILA TUURE 09.10.2012 09:08

Polkupyörä mahtuu helposti takatalliin, kun virittää sinne oheisen linkin mukaisen 'telineen'. Olennaista tuossa on se, että otetaan etupyörä irti ja kiinnitetään pyörä etuhaarukastaan kiinni. Muuta kiinnitystä ei tarvita.

http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/tarvikkeet/?x26558=81572122

HAAPANEN TIMO 09.10.2012 17:46

Mulla ei ole autossa tallia lainkaan, matala tila sängyn alla tavaratilana.

Pyörien ainainen pölyisyys ja hankala irroitus takatelineestä oli jo aiheuttaa autonvaihdon kunnes viime talvena tein auton taakse pölytiiviin laatikon.

Laatikosta aukeaa koko takaseinä oikealta vasemmalle ja pyörät vain nostetaan alas. Parilla mustekalalla kiinni. Painoa tuli telineeseen verrattuna 19 kg. lisää. Laatikko lasketaan pyörätelineen yläkiinnikkeisiin ja alakiinnikkeistä kahdella pultilla kiinni. Hyväksytyt led-valot ja valopistoke auton pohjavaneriin kiinni, katsastusaseman siunaama.

Puhtaat pyörät on kiva ottaa käyttöön, desingissä ei ole kehumista, peukalo tuli tielle.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 9.10.2012 klo 17:48:13 Kuva on Rastilasta pari viikkoa sitten.

Käyttäjän lisäys viestiin 9.10.2012 klo 19:35:27 Seinät ovat kennolevyä, ei paljoa paina: http://tinyurl.com/8sam647

Eikä laatikko ole aivan noin iso kuin kuvasta näyttää.

LAURONEN TAPANI 09.10.2012 18:25

Siistihän tuo boksi on, joku tuontapainen pitäisi olla, minulla on kyllä takatalli, mutta jos sinne laittaa pyörän, sinne ei oikein mitään muuta enää mahdu.

VEIJOLA ESA 09.10.2012 19:58

Mitenkähän tuon painoasian kanssa ? (aiheesta paljon ollut keskustelua) Varsinkin pitkän peräylityksen omaavaan puoli-integroituun autoon kannattaa kyllä miettiä mitä sinne kyhäilee. saattaa jopa 80 nopaudella sopivassa heitossa nostattaa etupäätä niin paljon ylös että pahimmillaan alapalllot saattaa etuakselilta löysätä. Tällainen tapauskin on nähty. Myös mäennousukyky etuvetoisella saataa yllättäen huonontua ja kuokkiminen on tosiasia. Muuten siistin näköinen paketti ja parempi kuin rätti. Euroopassa vaaditaan vielä punaraita kyltti peräylityksestä.

HAAPANEN TIMO 09.10.2012 20:13

Lisäpainoa tuli 19 kg. Yhden painavan pyörän verran. Kuormana on vain kaksi pyörää. Paino oli kova haaste rakentamisessa. Runko on 2x25 mm:n alumiinikulmaa. Muistaakseni kuusi kiloa alua ja saman verran kennolevyä. Takavaneri ja pohjavaneri vie loput. Kannattimet saman verran kuin alkuperäisessä, nyt poistetussa telineessä oli painoa.

Eikös hyväksytyt valot riitä takana ilman punaraitaa? Siellä on kaikki, jarru, vilkut, parkit, sekä heijastimet. Kilpikin vielä, kilpivalo puuttuu.

@timppa

VEIJOLA ESA 09.10.2012 21:02

enpä osaa äkkiseltään tässä tapauksessa tuohon kylttiasiaan varmaa sanoa. Onkohan kellä viimeistä tietoa?

NISSINEN JUHA 02.11.2012 11:39

Mitä eroa on Matrix M 680SP ja Matrix axxus 680

TURUNEN HEIMO 02.11.2012 14:24

Meillä on takatalli ja pyöräteline. Pyöräteline on veivillä alaslaskettavaa mallia ja nousee varsin ylös kun pyörät veivaa ajoasentoon. Pyörämme ovat samat joita arkenakin käytetään, ne on helppo laitta telineeseen kun nostamista ei ole paljoa. Kiva seikka oli se että sateella ajettaessa arkikäytössä kuraantuneet pyörät tuppaavat puhdistumaan auton kyydissä. Ilmeisesti katon rajassa ei pölyä ja kuraa pyöri paljoakaan. Suojaksi hankittu pöyräsuoja on vielä siksi paketissaan.

VÄLIAHDE JUSSI 02.11.2012 18:00

Minua enen kaikea kiinostas kiinnitykset onneksi ei tarvii karmaanin ehyitä sieniä puhkoa kun. saa kounkiin pyärän kuljetustelineitäkin jossa meekän ruosteise fillarit kulkee hyvin.

Käyttäjän lisäys viestiin 2.11.2012 klo 19:07:10 Sorry kirjoitusvirheeni piti olla:Kun,saa kuokkuun kiinni pyörän kuljetustelineenkin jossa,jne.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.