Ford Transit -08-12

PAAKKANEN OLLIA 20.09.2012 23:11

Tere Minkäslaisia kokemuksia on kyseisestä autosta esim toimivuus, luetettavuus, kesto ym...

mistäs asioista tulee plussaa

mistäs asioista tulee miinusta

Kiitos etu käteen

HELLE RAUNO 20.09.2012 23:36

Minun Transittini täytti keväällä 3 vuotta. Kilometrejä on 64000. Ainoa ongelma on ollut heti alussa irronnut turbon kumiletkun liitos. Olen erittäin tyytyväinen autoon. Mitattu kulutus pitkillä reissuilla 9,2 L/100 km. Kori on ½ integroitu.

VIITAMÄKI-PULKKINEN KIRSI 21.09.2012 07:30

Noin 70 000 km mittarissa ja tyytyväisiä ollaan. Kulutus alta kympin, puolisellainen. Tehoa riittävästi normaaleille nopeuksille. Vallilan takomo lisäsi lehdet takajousitukseen ja ajettavuus parani paljon.

eki

YLINIEMI SEPPO 21.09.2012 07:44

Kulutus 10-11 välillä todellinen ,ohjaus pyörässä sais olla säätöjä .

Hinta laatu suhde melekolailla kohilla.

PITKÄAHO JUKKA 21.09.2012 08:40

Eipä minunkaan tarvitse vikalistaa luetella,kolmella erillisellä autolla ajettu yhteensä yli satatuhatta km eikä mitään korjattavia vikoja

SUOMINEN TAUNO 21.09.2012 10:09

Vm 08, ajettu noin 60 000. Egr -venttiili ja yksi pyöränlaakeri vaihdettu. Alavääntöä parannettu ohjelmallisesti. Ei muita ongelmia.

HYTÖNEN RAIMO 21.09.2012 10:39

Vuosimalli 09, mittarissa hieman alle 60 000 km.

Plussaa:

pieni kulutus hyvä ajettavuus ei vikoja hyvä hinta-laatusuhde

Miinusta:

ohjauspyörä saisi olla säädettävä (varsinkin pilotti-istuimilla varustetuissa malleissa)

Käyttäjän lisäys viestiin 21.9.2012 klo 10:45:02 Tuo ohjauspyörän säädettävyys koskee lähinnä aikamiehen kokoisia (pituus yli kuusi jalkaa = 183 cm) kuljettajia. Itsellä jää suuntavilkun merkkivalot ratin yläosan taakse, mutta kuuleehan sen releen naksutuksen...

AHOLA JARI 21.09.2012 10:44

Uudesta saakka ollut -07 2.4TDCi (140hp) takapotku, 56t km.

Viat:

kytkimen käyttösylinterin vaihdoin polkimen päässä - aikaa kului n. ½h (osan hinta ~80€) 2 ilmastointihuoltoa tehty, ja viimeksi (2011) oli kylmäainetta hävinnyt. Tuntuu pitävän, koska toimii vielä hyvin..

Kyse kait Mk7/2006> -mallista? Käytännössä m-autopuolella vuodesta 2007 alkaen ;) Sitten etuvetoisten ja takavetoisten kokemukset kannattaa pitää erillään, koska muiden kuin ohjaamon osalta palikat aika erit..

LAINE RISTO 21.09.2012 12:26

olisin Suomisen Taunolta kysynyt,mitä oireita ilmeni ennen ERG venttiilin vaihtoa? itselläni 2008 Transit 2.2tdci mootorilla ja aina sammuttaessa kuuluu hankaava ääni,kuin jokin alipaine kalvo yrittäisi vetää jotain läppää kiinni. Kiitos ps.et ole sallinut yksityis viestejä.

PITKÄAHO JUKKA 21.09.2012 14:11

turbohan siellä pyörii sammutuksen jälkeen vielä15 sekkaa siitä se ääni.

SUOMINEN TAUNO 21.09.2012 14:14

Moottorin merkkivalo paloi keltaisena, mutta ei vilkkunut. Katsoin ohjekirjasta, että saa ajaa, mutta moottorin toiminta ei ole optimaalista.

Korjaamolla sitten tutkivat testerillä ja päätyivät EGR -venttiilin vaihtoon. Kallishan se oli, mutta ongelma ei ole toistunut.

VÄLIAHDE JUSSI 21.09.2012 15:59

Transit ,mutta takapotkuna ehottomasti,on hyvä.

HIETAVUORI JUHA 21.09.2012 16:25

07 - mallin Transit ajettu n. 88000 km. ERG venttiili vaihdettu kaksi kertaa , enään ei vaihdeta ,ei haittaa kulkua . Alavääntöä parannettu. Etujarrut herkistelty itse. Kulutus n. 11.5 ltr / 100 km. Takaveto = yliveto .

STRÖM KARI 21.09.2012 18:04

08-otettu käyttöön 09.ERG vaihdettiin 17000km jälkeen.63000km ajettu.tänä vuonna takajarru palat vaihdettu.Ei muuta vikoja.8,8-9,1 l satasella kulutus ajotavasta riippuen (reilu sata) ja vauhdista.Otin heti alkuun kääntöalustan pois kuljettajan istuimesta niin jo parani ajo-ominaisuudet.

ILTANEN MARKO 22.09.2012 20:02

Taitaa olla liki ainoa heikko lenkki tuo EGR-venttiili, joka etuvetomalleissa sijaitsee koneen etupuolella ja saa sellaisen kylvyn notta imasee vettä sisäänsä ja pikkuhiljaa jumiutuu, siinä kun ei ole kannessa tiivistettä lainkaan... Justiinsa viikko sitten avasi omasta ransusta tuon ja uitin rattaiston ruosteenirrotajalla ja taas toimii. Sillä hankaavalla äänellä ei ole mitään tekemistä turbon pyörimisen kanssa, Fordin koneissa on ns. egr-venttiilin puhdistustoiminto, joka sammutuksen jälkeen ajaa muutaman kerran venttiiliä edestakas... tämä koskee tietenkin vain sähkötoimista egr:ää. Useimminhan noilla on tapana jumiutua auki, jolloin alta 2000rpm ei tapahdu oikein mitään, paitsi putkesta tunkee mustaa kumisaapasta ja tyhjäkäynti hakee 500-1200rpm:n väliä.

PAAKKANEN OLLIA 22.09.2012 20:18

Transu kuulostaa siis luotettavalta peliltä. Oon katellu mersuja ja transuja että näistä sit jompi kumpi. Nyt on -98 312 mese mut tahtoo uudempaa pirssiä alle eli 2004-2012v, tää nykyinen on kyllä ikiliikkuja ;)

T: tuore Caravaanari

SAARI RISTO 22.09.2012 20:25

Transit Hobby-07, 2200cm3, etuveto, nyt ajettu 44000km. Ostettu uutena. Jo 22000km kohdalla 1. katsastuksessa tuli hylky etupallonivelen väljyyden vuoksi. Meni omaan piikkiin, kun Ford ei katsonut kuuluvan tuotevastuun piiriin ja takuuaika oli jo loppu. Muuten toiminut hyvin. Ongelmaksi tuli jo kerran varapyörän puute. Paikka kyllä on takaosan alla. Kytkimen käyttöä joutui opettelemaan: se ottaa nopeasti kiinni. Hyvää on varsin kohtuullinen kulutus eli 9,3. Kääntyvä istuin nostaa kuskin aika korkealle ja jää joskus ryhmittymismerkit näkemättä. Iskuimen ja ratin säätöjä saisi olla enemmän.

PITKÄAHO JUKKA 22.09.2012 20:30

uudemmissa on penkki jo alempana korjattu on vika

HEINONEN MARTTI 23.09.2012 09:36

Minullla ollut kaksi,ei moitittavaa,no tuo ratin säätö saisi olla,mut tottuuhan siihenkin,ohjaamo tosi lämmin,ilman webastoakin tarkeni,hyvä ajaa,pieni kulutus.Ei mitään vikaa ollut.Nyt tällähetkellä ajelen h-autolla.Mut jos vielä,niin Transit ehdottomasti.

HIETAVUORI JUHA 23.09.2012 09:57

Nythän tulee tämä uusi pienempi Transiitti. Siitä ei taida olla näihin matkailuhommiin ,mutta eiköhän ne samalla uudista tätä suurempaa veljeäkin .Mielenkiinnolla odottelen . Neljännen Transiitin mies.

NIEMELÄ MAUNO 23.09.2012 10:32

Älkää missään tapauksessa ajelko takaveto transulla pitkiä matkoja EGR venttiilin ollessa jumittuneena auki.Tuleepi paljon hankalaa puhdistustyötä imusarjassa.Kokemusta on 700km ajosta vian ilmenemisen jälkeen.Auto mallia -07.

Käyttäjän lisäys viestiin 23.9.2012 klo 10:38:56 EGR vaihdettu 61t km kohdilla.Venttiili avattu väkisin,oli aivan täynnä nokea.

JOKINEN ARI 23.09.2012 11:37

" Kytkimen käyttöä joutui opettelemaan: se ottaa nopeasti kiinni." Noihin -07 kieppeillä VALMISTETTUIHIN transitteihin kannattaa teettää ohjelmistopäivitys, niin voi lähteä tyhjäkäynnilläkin liikkeelle ilman sammuilua, alavääntöä tulee lisää paljon.Itse teetin päivityksen Veholla ja silloin se meni takuuna.. Se valmistusajankohta ja muutkin tiedot löytyy Fordin sivuilta runkonumerolla: http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=773ACA3F4098D33479B390BD04B9C583.eccvas508 Jos ei jaksa hakea rekisteriotetta niin runkonumeron saa Bilteman sivuilta kohdasta autotarvikkeet rekisterinumerolla. http://www.biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-varaosat-ja-tarvikkeet/

VIITAMÄKI-PULKKINEN KIRSI 23.09.2012 11:46

Olisiko jossain kuvaa 2,2 -09 transun egr-venttiilistä? Tietäisi mitä alkaa purkamaan.

Eki

HAAPANEN TIMO 23.09.2012 12:09

0,26 sek: https://www.google.fi/search?q=Ford+Transit+-09+EGR&hl=fi&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=e9FeUOqAJuao4gSX6oHYCw&sqi=2&ved=0CCEQsAQ&biw=1152&bih=667

@timppa

HYTÖNEN RAIMO 23.09.2012 23:49

Myös siitä isommasta "oikeasta" Transitista on tulossa uusi malli. Muistaakseni oli tietoa jossakinäskettäin tulleessa Tekniikan Maailmassa.

Eli ei hätiä mitiä, tulee kun kerkiää - ehkä jo ensi vuonna?

UUTTU JUHA 24.09.2012 00:30

Mukavan pehmeä ajettava kaupunki nopeuksissa, huojuu kuin 2cv citikka maantinopeudella. Tarvii himppu jäykempää jousitusta. Onneton alavääntö eli hankala lähtee liikenteeseen, kiihtyy kuin kummilankavetoinen moottori, eikä tarvitse hurjastella. (2.3l ford versus fiat 3.0l). Ford ei ole auto ja piika ei ole... eli siinä ei ole auton vikoja. Paits tuo helkutin egr. Itselläni on Fordeja ollut tusinan verran erilaisia, eikä niissä ole ollut ikinä mitään ihmeellistä vikaa, vain noita normaalista kulumisesta johtuvia. Edelleen ajelen Fordeilla, paitsi tuo matkailuauto on fiat, joka oli virhe hankinta.

PAAKKANEN OLLIA 24.09.2012 20:36

Mikä ihme siinä on että melkein kaikki matkailuautot on noita fikuleita joissa on enemmän vikaa kuin muissa yhteensä? Ainoot alustat jotka mulle käy on Ford ja MB. Mesuilla kattelin noita koppien pohja ratkasuja ja pisti ihmettelee miksi punkat pistetään melkein kattoon kiinni että niihin joutuu ryömii? Eipä noissa Foordiloisissa sit paljon vikoja ole ollut kun kattoo näitä vastauksia, ja tehoja saa lisää lastuttamalla ; ) ; )

TERVO JARI 24.09.2012 20:52

Mitä tulee noihin asuntoautojen alustojen kappalemääriin, on Viiu ylivoimaisesti ykkönen. Joten ymmärrettävää on tuo murhelistan suuruuskin ja onhan sekin asia tietty että ei Viiu ole niitä harmittomimpia autoja mitä maa päällänsä kantaa. . .

Mutta Voorti lienee samassa veneessä Viiun kaa ? Mutta kun sen myyntimäärät on pienet, niin on pienet valitus-sivutkin. Sama koskee Mesee. Mesehän on tunnetusti eniten huollettu auto, Meselle se on vain huoltoa kun motti laukee ja se vaihdetaan uuteen, lasku maksetaan ja ollaan hiljaa . . .

Noiden tehojen lisäys saattanee olla alustan vanhenuttua iso riesa viimemetrien käyttäjälle, kampe kun on rakennettu niille tehoille mitkä on ollut tehtaalta lähtiessä mutta kun alustaa on "revitetty" isommilla tehoilla/väännöillä lopputuleman voi arvatakkin . . .

Osta Mese niin pääset huoltokerhoon. Niin minäkin teen kun joskus rikastun, ei rempata, huolletaan vaan . . .

;-)))

PAAKKANEN OLLIA 24.09.2012 21:15

OHO taisin astua pahasti jonku varpaille Eipä se taida ihan noin olla mersun suhteen, olen omistanut useita mersuja eikä yhestäkään ole moottori mennyt rikki ; ) Tosi asia on että mesen koneella ajetaan yli voimasesti pisimmät kilsat. Tiedän useamman fikulin joista on paukkunut kone tai jotain muuta että omistaja on vaihtanut autoa ( nää oli sit pakuja / k-autoja ) mut jokainen suojaa omaa ; ) ; )

JANHONEN MATTI 24.09.2012 21:22

Ei se Jari noin mene. Mersulla ajavat vain ovat fiksumpia ja hoitavat ennakkohuollolla sen minkä Fiiu-miehet hoitaa korjaamon kautta. Ja kun hoitaa autoa ennakkohuollon huollon kautta niin voi valita itse huollon ajan ja paikan ja se on paljon halvempaa kun hinurin lavalla korjaamolle -tyyli.

TERVO JARI 24.09.2012 21:26

Minulla o lyhyet varphaat, niille on huono astua . . .

Tuo Mesen mottijuttu o vanaha taksitoloppa juttu . . .

Mut konehia menee ihkavarmasti jokaisesta merkistä, se on vaan eriasia kenen kohralle se sattuu . . .

Sattupa tässä et kaveri osti isomman automaatti mersualustaisen as-auton, saunassa sattu kohralle taksikuski joka kuuli kaverin ostoksesta, kerto että luovu hyvissäajoin ennen 350 tuhattakilometriä tuosta kyseisestä Mesestä sillä kone korkkaa noilla kilomereillä, muistaakseni kyseessä on Mesen V6 kone jos oikke muistan, automaattivexelloodalla oli kuiteski. Kyseinen taksikuski oli kokenut tuon moottorin "korkkaamisen" ja kuullut muistakin vastaavista tapauksista, joten lienee totta ?

Senmottii . . .

PAAKKANEN OLLIA 24.09.2012 21:55

On se onni että mun mersuissa on kone sit kestänyt ; ) Kaverilla oli 312 TD -00 mese josta ei ollut konetta avattu ikinä vaikka mittarissa oli 650 tkm, ja siinä autossa oli huono huolto ja pirusti hanaa annettu ( kuljetusliikkeen vanha raato )

HAAPANEN TIMO 24.09.2012 22:00

Eipä ole tässä neljännesvuosisadan aikana yhdestäkään pakusta itse moottori hajonnut. Autoina Transit, Sprinter, Sprinter, Sprinter, Sprinter, Transporter. Transitista hajosi kaikki muu, muttei moottori. Sprinterit pikkuvikaisia, pääasiassa sähkövikoja. Transporter aivan ylivoimainen, vielä joutuu ajamaan -02 porterilla jossa mittarissa 726 000km. Uudesta mulla ollut, ei hajoa millään.

@timppa

UUTTU JUHA 24.09.2012 23:56

Eipä ole tarvinnut hinuria käyttää mutta fiiun ennakkohuoltoihin pitäisi kuulua kytkinremppa ja egr vaihto joka toinen vuosi. Hintaa "ennakkohuollolle" tulee n. 2000 euroo. Kyllä se mese mieskin huokaisee jos moisen joutuu maksamaan normaalien huoltojen lisäksi. Kone siitä tuskin hajoaa ihan pienillä kilometreillä kun on ivecon tekele jos vaan öljyt ja suodattimen vaihtaa. Ainoa auto mistä kone on paukahtanut on volkkari boxeri moottorilla. Siinä oli helpoin tulppien huolto ikinä, kun se moottori oli muutenki irti niin siihen sai vaihdettua tulpat aika helposti (kerran vuodessa), eikä ollut kupla. En siltikään valitsisi fordia matkailuauton alustaksi, se on turhan heppoinen moiseen rääkkiin. Seuraava menopeli on jokin oikean kuorma-auton alustalle rakennettu malli, Man tai muu vastaava.

HIETAVUORI JUHA 25.09.2012 08:28

Kaiman kanssa samaa mieltä , mutta kyllä ne haaveet on menneen talven lumia. Näin eläke vaarina on nöyrryttävä Transulla ajelemaan. Mutta onhan se mukava kun vielä eläke ukkoa tarvitaan noihin kaikenlaisiin tuuraus hommiin niin pääsee vielä turboa vinguttamaan isoillakin kamppeilla. Kulkutauti on paha vaiva siitä ei parannu ilmeisesti koskaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 25.9.2012 klo 08:34:05 Niin on se muuten kummallista kun n. 50 v kuorma autoa ajettuaan ei enään osaakaan tehdä mitään näiden EU viskaalien mielestä. No kaksi ammattiin perehdyttämis kurssia käyty kolme vielä lisää niin jo taas vaari kelpaa vaikka mihin .

JOKINIEMI PETRI 25.09.2012 12:07

Kyllä toi rellu masteri on vaan yliveto alusta matkailu kulkimeen

VÄLIAHDE JUSSI 25.09.2012 13:55

Jokiniemi Mulla on ennakko asenne tuotta rellua kohtaan,pienenmissä autoissa se pelaa ,mutta kun mennään pakettiautoihin ja sitä suurempiin niin, eipä ennään pelaakkaan.Minä ainakin viimesen päälle vältän moista pyydystä. Tämä on siis minun ennakkoasenteeni. Takavuosien renut kärsi kaikista vioista ja sitten,tuli ruoste vielä pahasti päälle.Joista on tämä kokemus.

SUOMINEN TAUNO 25.09.2012 15:35

Mitenkäs Transit -kollegat ovat tosiaan tuon ruosteen kanssa pärjäilleet? Ovatko autot pahasti ruosteessa vanhemmiten? Omaani teetin ruostesuojauksen heti uutena ja laitoin vielä moottorin pohjalevyn. Ei ole vielä ruostunut.

HIETAVUORI JUHA 26.09.2012 06:51

Taunolle Samoin teetin suojauksen uutena, ei ole ruostetta ainakaan vielä näkynyt missään. Kyllä se näinkin kalliisiin kamppeisiin kannattaa ilman muuta teettää.

Jussille Kyllä nuo sinun Rellu tietosi on jo vanhentuneet kaikkien vehkeiden kohdalta.

Kolmella Magnumilla pari miljoonaa kilometriä takana.

Käyttäjän lisäys viestiin 26.9.2012 klo 06:53:02 Oletkos koskaan Rellu kuorma autolla ajanut ?

HAAPANEN TIMO 26.09.2012 17:23

Kolmen vuodenajan vaanarin ei kannata autoaan massauttaa, ei ne ruostu. Asfalttiteillä ajellaan ja useimmiten kauniilla ilmalla. Niille ketkä eivät tähän usko annan ilmaisen liikeidean: perustakaa ruostesuojaamo tuonne välimeren maihin, siellä ei vielä ole yhtään.

@timppa

HIETAVUORI JUHA 27.09.2012 07:47

Timpalle.

Kyllähän se kolmen vuoden ajan autokin ruostuu ulkona seistessään,jos ei ole lämmintä säilytys paikkaa. Eikä tuo suojaus nyt niin mahdottomia maksa , tulee varmaan takaisin vaihto hyvityksenä kalustoa uusittaessa.

HAAPANEN TIMO 27.09.2012 17:05

No tuossa seisoo katoksessa yksitoista vuotias ruostumaton kuitenkin. Varmaan sellaisia on muillakin.

Pahimmillaan/parhaimmillaan on autokauppias katsonut ikkunasta tarjoamaani vaihdokkia ja sen jälkeen kertonut hyvityshinnan. Silloin ei ollut kysymys matkavehkeestä.

Vuosi sitten hinnoittelin nykyistä autoani, ympärikävely ja sisälle kurkkaus, ei ensimmäistäkään kysymystä varusteista tai huolloista. Siitä olisi mennyt, oli massattu, vai liekkö kostea, hihnat vaihdettu tai ei.

@timppa

HIETAVUORI JUHA 28.09.2012 06:02

No jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Minä olen ajatellut että tämä nykyinen kulkuneuvo saa olla viimeinen matkailuajoneuvoni. Sen tähden koetan sen maallista vaellusta pitkittää mahdollisimman kauan . Jos vaikka kestäisi sen mitä kuskikin .

RIIHELÄ ESA 28.09.2012 21:55

"Sen tähden koetan sen maallista vaellusta pitkittää mahdollisimman kauan ."

Auton maallinen vaellus päättyy yleensä siihen, että se jättää tielle tai ei mene katsastuksesta läpi, ja korjaus maksaa suhteettomasti auton käypään hintaan verrattuna. Nykyautoilla ruostuminen ei aiheuta tuota, vaikkei olisi suojattukaan, jos autoa ei käytetä talvella suolatuilla teillä. Eikä juuri muutenkaan.

Mutta ei oikein tehdystä suojauksesta yleensä ole mitään haittaakaan autolle, joten kyllä ylimääräisiä rahojaan voi turvallisesti käyttää siihenkin.

VALTONEN MARTTI 28.09.2012 22:48

Esan kommenttiin haluan lisätä merkittävänä lisähyötynä kunnon suojauksesta auton meluisuuden vähenemisen. Kokemukset h-autoista ja nykyisestä 'näköismaasturista' erityisesti.

HIETAVUORI JUHA 29.09.2012 08:16

Esalle

" Jos autoa ei käytetä talvella suolatuilla teillä ". Mistäs niitä suolaamattomia teitä täältä etelä suomesta löytää ? Ja lisäksi minä ainakin olen auton ( autot ) ostanut ajettavaksi ympäri vuoden . Se on muuten kulkuneuvollekin terveellisempää kun seisottaminen paikallaan pitkiä aikoja.Eihän siinä paikallaan ollessa muuta kun paikat jumittuu niin kuskilta kun autoltakin.

Käyttäjän lisäys viestiin 29.9.2012 klo 08:18:26 Niin eikä tässä eläke ukolla mittään ylimääräisiä rahoja ole .

HAAPANEN TIMO 29.09.2012 09:38

Asia muuttuu ympärivuotisessa käytössä, silloin tietty massataan.

@timppa

SILVOLA PAULI 29.09.2012 15:04

Taunolta kysyisin, mistä olet hankkinut Transitin pohjalevyn? Lienee kyseessä etuvetomalli? Onko pohjalevy muovia vai teräspeltiä?

SUOMINEN TAUNO 29.09.2012 17:57

Hommasin etuvetomalliin muovisen pohjalevyn tuolta:

http://www.hoverfin.com/Pohjapanssarit/

RIIHELÄ ESA 29.09.2012 18:24

"Mistäs niitä suolaamattomia teitä täältä etelä suomesta löytää ?"

Kesäisin löytää kaikkialta, kyllä ne talven suolat ovat jo huuhtoutuneet kevään ensi sateissa. Moni matkailuauto seisoo talven käyttämättömänä, koska talvisiin keleihin löytyy sopivampiakin kulkuvälineitä.

Ja vaikka eteläinen Suomi onkin eräänlainen de facto maailman napa, maapallo itse asiassa jatkuu siitä vielä paljon etelämmäs. Siellä ei suolata talvellakaan, kuten moni suomalainenkin matkailuautoilija on omakohtaisesti todennut.

Oikein säilytettyinä eivät autot kärsi sen enempää, kuin käytössäkään. Veneitä on seisotettu talvet kautta aikojen eivätkä nekään nyt ihan käsiin murene kesän tullessa. Ei sillä autolla nyt auton itsensä vuoksi tarvitse talvella ajaa, jos ei muuten sitä tarvitse.

HIETAVUORI JUHA 29.09.2012 18:41

Riihelän Esalle

Löytyihän se näsäviisas tähänkin asiaan. Kyllähän minäkin yli 50 vuotta autolla ajaneena olen huomannut että kesällä suolataan vähemmän kun talvella. Suolaa kyllä käytetään kesälläkin pölyn torjunnassa hiekkateillä. Enkä myöskään ajele talvella huvikseni antaakseni autolle liikuntaa. Olen ollut aika paljon matkatöissä ja asustellut viikot autossa eri puolella Suomea. Enkä viitsi käyttää "sopivampia kulkuvälineitä " ,tarkoititko ehkä suksia työmatkoihin . Myös vuosikymmenet rekalla Eurooppaa kiertäneenä ( sekä kesällä että talvella ) on antaneet kyllä ehkä paremman näkemyksen keski ja etelä euroopan talvi kunnossapidosta kuin sinulla on.

Käyttäjän lisäys viestiin 29.9.2012 klo 18:46:33 Kirjoitit " siellä ei suolata talvellakaan " et ole tainnut käydä Hankoa etelämpänä talvella .

Käyttäjän lisäys viestiin 29.9.2012 klo 19:03:58 Meinasi veneet unohtua kun niitäkin on ollut. Kyllähän ne ulkonakin säilyvät , mutta tuossa aikaisemmin kun olin enemmän yrittäjä kuin nykyään,niin oli se mukava katsella lämpimässä hallissa kesää odottelevaa alustaan. Ei tarvinnut pelätä että nämä syrjäytyneet nuoret purkavat tunteitaan ja itseään veneessä. Vakuutus yhtiökin oli varmaan mielissään.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.