Trumatic C 3402 / C 6002 poltin kerää vettä...

JUVONEN ERKKI 20.09.2012 19:32

Kävipä sillai, että ko. Truma ei käynnitynyt, ennenkuin imin vettä pakoputken kautta polttimesta. Pako- ja Imu kyljessä. Onko tämä yleinen vika, että vesi pääsee imupuolelta polttimeen. Miten olette ratkaisseet ongelman ja onko se ongelma ? Lippahattu ?

Käyttäjän lisäys viestiin 20.9.2012 klo 20:01:36 Niin, sateinen kesähän tuo on ollut, että josko siitä johtui ?

KOSKINEN OLLI 20.09.2012 20:50

Tuo lämmitin pitää sammuttaa omasta käyttökytkimestään aina reissun jälkeen. ennenkuin katkaiseen virran pääkytkimestä. Silloinhan palotilanpuhallin puhdistaa palotilan höyryistä hetkellisellä ryntäytyksellä. Jos sensijaan sammuttaa käytön jälkeen sähköt kaikkialta pelkästään pääkytkimestä katkaisten, niin silloinhan tuota tuuletusryntäytystä ei ollenkaan pääse tulemaan.

IPATTI VEIKKO 20.09.2012 20:55

Ethän vaan ole pessyt kalustoa painepesurilla. Jos pakoputki on lyhyt voi vettä päästä ulkona olevan pakokaasujen poistoaukon kautta.

NIEMI MARKKU 04.10.2012 17:46

Mistä päädyit ajatukseen, että pakoputkessa olisi vettä? Ongelmia myös käynnistyksen kanssa. Puhallinmoottori lähtee pyörimään, samoin sytytyksen napsutus kuuluu, mutta ilmeisesti mangneettiventtiili ei vedä, koska sen napsausta ei kuulu. En ole vielä asiaa enempää setvinyt, olisiko vika kenties mangneettiventtiilin puolassa, vaiko sen virransaannissa? Olisiko muita syitä vielä?

LAUKKANEN MAURI 04.10.2012 21:22

Harvinainen vika,onko pakoputkea purettu,se voi kasata väärin päin ,siinä pakotutkessa on merkki;viiva ja se tulee ylöspäin.

Asenus kuvia on netti täynnä.

Vika koodit on tuolla jäsenosion puolella,jos kiinostaa!.

Käyttäjän lisäys viestiin 4.10.2012 klo 21:26:33 Tuolta löytyy kuvia;http://www.sarkacaravan.fi/

IPATTI VEIKKO 05.10.2012 13:21

Vesi putkessa on mahdollista jos olet pessyt kalustoa painapesurilla. Ulkopuolella seinässä olevan pakoputken suojan kautta se vesi pääsee. Olen törmännyt muutamaan vikaan.

NIEMI MARKKU 05.10.2012 17:55

Itse en ole pessyt painepesurilla, mutta alustasuojauksen yhteydessä sen kyllä tekivät. Tuosta tosin on jo aikaa vuosi, ja toiminut tähän asti normaalisti.

Ensimmäisen kerran lähti huonosti käymään joskus pari kuukautta sitten, vaati useita yrityksiä.Silloin soittelin huoltoon, mutta väittivät kymmenenkin yrityksen olevan normaalia. Siinä se sitten puhelun aikana lähti ja toimi reissun ihan hyvin. Kahdeksan vuotta lähtenyt pullonvaihdonkin jälkeen vähintään toisella yrittämällä.

Korttia katselin, mutta ei ainakaan näin turistin silmään osunut mitään käryn jälkiä. Kylmäliitostahan ei välttämättä näe. Vikakoodilinkkiä etsiskelin mutta en löytänyt, tosin koodin ulossaantiin taitaa tarvita testerin?

Käyttäjän lisäys viestiin 5.10.2012 klo 18:36:18 Jäi mainitsematta, että pakoputkea en ole purkanut. Paloilmapuhallin on huollon toimesta neljä vuotta sitten vaihdettu, kun siitä kärähti kortista joku komponentti.

TERVO JARI 05.10.2012 20:49

Markku, olen kuullut että tuon pakoputken purkaminen/kokoaminen ei välttämäti ole "helpponakki" varsinkin jos sijaitsee hiemankin ahtaammassa paikassa.

Joten jos on kiire aikataulu eikä viimeinen pakko purkaa niin ei kantsi ottaa silloin "työn alle" voipi kiire mennä ohi, voip vierähtää pidempikin tovi sen kimpussa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.