uusi karavaanari ilmoittautuu
SIMULA TEEMU
05.09.2012 22:21
Heippa kaikille!
Tuli ostettua toukokuussa 89vm pösön j5 Eura mobil. Ajettu sen 167tuhatta.
Laitos pelittänyt virheittä nyt syksyyn asti, mutta nyt olisi tulossa talvi eteen ja kysymyksiä pukkaa.
Ensinäkin, minulla on nyt talvipaikka tiedossa johdon nokassa, mutta onkos kokemuksia kuinka tuolla autolla pärjää talven? tarkoitus olisi "mökkeillä" autossa talvisin viikonloput. Autossa on truman 3002s + puhallin. onko tarpeellistä hommata sähköpatruuna?
Entä miten tuossa mahtaa wc-kasetti jäätyä? onko sitä edes lämmitetty mitenkään? entä jätevesisäiliö?
raikasvesisäiliöhän on penkin alla asuintilassa..
kannattaako pitää kellon kanssa jotain pientä ylläpitolämpötilaa autossa vai miten on? ja lähinnä kuinka paljon tuon ikäinen auto vuotaa :)
ja onko tuossa jonkimoista välipohjaa, joka siis tuon harmaan veden lämmittäisi, tai muuta.. en oikein netistäkään osannut tietoa katsoa...
ja mitkä ovat kyseisen auton heikotlenkit ?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
PÄIVINEN UNTO
06.09.2012 20:19
Tervetuloa meidän joukoon .Täällä ruoditaan hyvät ja pahat.Mutta asiastakin puhutaan.Ps. Larsen on ollut monen mieleen. Mutta autosi Eura Mobil kuuluu laatu laitteisiin, itse ajelin ympäri Suomea Euran conturalla 65000km, ja olin autoon tyytyväinen, käytin autoa kesät ja talvet.Terv. UP.
PALM PEKKA
07.09.2012 11:39
No ainakin autolta lähdettäessä aina kaikki vedet pois myös hanoista vaikka puhaltamalla. VC-pitää myös tyhjentää. Kehoittaisin ostamaan kanisterin jossa on hana ja tuomaan sillä käyttövesi aina kun vaunulla asutte. Kun syksyllä huolellisesti laskee vedet pois ja tyhjentää puhaltamalla hanat nin ei tarvi pelätä niiden jäätymistä. Kasettivessahan kuitenki toimii kun vaan lähteissä muistaa sen tyhjätä. Jos saa lämmityksen sähköllä ja se on ilmaista tai hyvin halpaa nin sillon pitäisin pientä lämpöö jatkuvasti päällä, onha selvää että kylmä vaunu on viikonloppukäynnillä kunnolla lämmin vasta kun on yhden vuorokauden ollut lämpö päällä. Jospa olis joku tuttu lähellä joka perjantaiaamuna laittas lämmön päälle niin se auttas paljon.
Tervetuloa joukkoon, mukavia ja yllätyksellisiä matkoja.
ITE
KOISTINEN TOIVO
07.09.2012 12:30
Perhana muistanu ostaa sitä larsseenia. Joo ei muutaku porukkaan. Toivopoika
KEMPPAINEN HENRY
07.09.2012 13:53
Teretuloa. Helpoimmalla pääset vesien kanssa, kun tuot hanallisella kanisterilla käyttöveden. Ja unhoitat käyttävesijärjestelmän talveksi, varsinkin jos ei ole kokoaikaa lämmöt päällä. Konvektoripatteri on nopein lisälämmittimeksi, mutta ole huolellinen ettei peity. Öljytäytepatterit ovat sitten niitä turvallisempia vaihtoehtoja - mutta hitaita. Ulkotiloissahan noita ei saa käyttää, mutta kaipa se matkailuauto on sisätilaa?
Hyttiin hyvä täyshuppu ulkopuolelle ja ohjaamon ja asuintilan väliin hyvä ja eristävä verho.
Vuodosta kysyit, kyllä kaikki matkailuvehkeet ovat sähkösyöppöjä - aivan iästä riippumatta. Ylläpitolämpö on tietysti hyväasia, mutta tulee kalliiksi nimim. kokemusta on. Itse lämmitin auton aina päivän pari aikaisemmin konvektorilla talvisin, tosin nestekeskuslämppärikin oli kaverina. - sitten vasta liikkelle kuivalla autolla.
Autossa on truman 3002s + puhallin. onko tarpeellistä hommata sähköpatruuna? Tuo on kustannuskysymys- taitaa maksaa aika paljon ja noi patterit ajavat saman asian.
Ei muuta, kun hyviä reisuja.