Webasto Thermo Top C
KINNUNEN AIMO
12.08.2012 18:54
Terve.
Kokeilin tuossa yhtenä päivänä webastoo ei lähtenyt tulille. Näinhän sen piti lähteä käyntiin, kun painoin liekin kuvaa viikokkellosta niin kuului piip ääni ja polttokammion puhallin hurahti pyörimään täysillä hetken päästä pyörintä nopeus putosi ja polttoaine pumppu nähti nakuttamaan ja niin edeelleen webasto käynnistyi normaalisti. Nyt käy niin että, kuuluu piip ääni ja polttokammion puhallin vain hurahtaa (1-2 sekuntia) ja kuuluu taas piip ja hurahdus ja näin jatkuu niin kauan kun sammutan liekinkuvasta. Olen lukenut näitä ohjeita sulakkeiden pois otoista ja takaisin laitoista ei ole ollut apua. Kysymys kuuluu mitähän olis tehtävissä vai pitäneekö viedä tohtorille toi auto niin tutkiivat mikä sitä webastoo vaivaa. Auto vm 07 silloin varmaankin laitettu toi webasto. Kiitos etukäteen neuvoista jos niistä olisi apua. Tv: Ami
KOISTINEN TOIVO
12.08.2012 19:37
HACKSPIK KARI
14.08.2012 10:19
Eber itsellä, ongelmia aiheuttaa lämmönsäätö= auton omasta lämmityslaitteesta lämpö täysille, vaikuttaa itselläni nesteen kiertoon. Ilman tätä toimenpidettä ei toimi.
PIITSALO TEUVO
16.08.2012 09:54
Webasto käynnistyy tuulettamalla alussa polttokammion ja laskee kierroksia kun alkaa käynnistymään. Nyt tuntuu käynnistys luuppaavan, vaikuttaa että jokin anturitieto puuttu tai on väärä, koska ei mene seuraaavaan vaiheeseen eli normaalisti pitäs käynnistää polttoaine pumppu ja säätää tuulettimen kierroksia. Vikakoodit pitäisi lukea, asiantunteva suht edullinen huolto joka osaa varmuudella korjata myös ohjainkortit komponetti tasolla joka on edullisempi kuin koko ohjain kortin uusiminen. löytyy ainakin http://www.sercap.fi/ . voi lähettää koko "pöntön" sinne tai vain ohjain kortin.
KOSKINEN JANI
16.08.2012 10:26
Vahvasti veikkaan että hehkutulppa on pimeänä, mutta eihän siitä mitään varmuutta ole näin etänä.
Melkeinpä vikakoodien luku niin pääsee parhaiten eteenpäin. Mullakin on siihen tarvittavat vehkeet käytössä...
KINNUNEN AIMO
16.08.2012 17:16
Terve vaan. Tämä wepasto homma on vielä vähän vaiheessa kun omalla paikkakunnalla on vain eberin koulutuksen saanut autosähkö asennusliike. Mullakin on oma ajatus siitä kun se ei jatka toimintaa että, joku anturi tai laite ei anna lupaa jatkaa toimintaa kun vain vähän hurahtaa. Yhtenä syynä pidän kyllä tätä fiiun keula/tuulilasi systeemiä kun sateen jälkeen konehuone on kuin olisi paloletkulla vettä laskettu konehuoneeseen. Joku liitin tai rele on varmaankin hapettunut olen yrittänyt heilutella johtoja että, lähtisikö sillä käyntiin ei ole ollut apua. Nyt olen kyllä tiivistänyt noi vuoto paikat eikä vettä tule enää koneen päälle. Olisko jollain neuvoa mihin kannattaa Kuopiossa viedä auto wepaston korjaukseen jos vielä löytyisi halpa ja hyvä korjaaja (onkohan sellaisia).
AIRIKKA ISMO
16.08.2012 19:30
yks vaihtoehto..Se webasto ei saa tarpeeks virtaa...
Kaikki kolme sulaketta varmasti ehjiä???
Webaston johtonipusta tuleva maa = heikko kontakti runkoon.
Lähteekö "tulille" jos auto käynnissä eli jännite nousee...
Se webasto menee sitten "lukkoon" jos 3-kertaa olet yrittänyt ja
"prosessi" mennyt "ketuille".....
Ps. Resetointi onnistuu kotikonstein jos ei ihan "lukossa" laite...
KINNUNEN AIMO
16.08.2012 21:09
Sulakkeet varmasti ehjiä, mitattu. Kokeilin käynnissä ollessa ei apua. Toi maa juttu vois olla. Pitänee huomenna mitata vaikka sulakeesta putooko jännite kun yrittää käynnistää wepastoo. Tota lukkoon menosta on paha sanoa kun oon koittanut ainakin 30 kertaa. Resetoin ohjeiden mukaan eli, otin niitä sulakkeita pois ja laitoin takaisin ei apua. Tv: Ami
PIITSALO TEUVO
16.08.2012 21:51
Resetointi sulakkeella toimi vanhemmassa webastossa, kun lämmön takia oli pakkosammunut. Siinä kun ei ollut yli lämölle muuta kuin automaattinen paniikki sammutus toiminto joka jumitti webaston. Hekutulppa vika on ollut itsellä c-mallissa, oireet oli useita minuutteja jatkuva tuuletus ja sitten stop. Ei käynnistänyt pumppua.
LAURONEN TAPANI
16.08.2012 22:44
Minulla oli samantapaisia oireita Air Top 5000 lämmittimessä, sitten meni sellaiseksi, että ainoastaan puhallin pyöri ja nopeussäätö toimi, mikään muu ei, ohjausyksikkö paskana. Nyky pintaliitos elektroniikka ei sovi tällaisiin laitteisiin, minullakin ohjausyksikkö on Webaston sisällä juuri kuuman ja kylmän osan välissä, lämpötila ero voi olla 100C, joten ei tule kestämään, minullakin kesti muutaman käyttökerran, mutta autolla oli ikää muutama vuosi niin ei sellaista saa takuuseen. Kaikki muut pumput ja hehkut hyvässä iskussa, niissä ei mitään vikaa.
HELLSTRÖM TESMA
17.08.2012 12:08
No meillä Eberi oireili juuri toissapäivänä, kun kokeilin toimivuutta, myös alkuperäisviestin tapaisiin toimintoihin.
Kaadoin diesel 100 :aa pikku putelin tankkauksen yhteydessä. Ajoin parisataa kilometriä sukulaisiin ja sitten kokeilin. Toimi.
Samaa temppua olen käyttänyt menestyksellä aiemminkin. Siis vettä on kondensoitunut polttoaineen sekaan ja Eberin putkisto on niin ohutta, että talvella tapahtuu jäätyminen ja syksyllä vesipisara estää dieselin pääsyn polttimoon.
KAAKKOLAHTI TOIVO
17.08.2012 18:12
Meitin Fiiussa meni Webasto uusiksi , kun oli päässyt vettä johtoa pitkin Webaston liittimeen , se oli vähän sähissyt ja kärventynyt oikosiin. Muuten vesi
valu suoraan Webaston johtoa pitkin Webaston liittämeen . Aika homma ,et sai
vedet kulkeen johonkin muuhun suuntaan..
KINNUNEN AIMO
23.09.2012 19:41
Terve vaan. Kirjoittelin tuosta webastosta kuukausi sitten nyt taas toimii. Laitan tuohon noita valokuvia mitä tuli tehtyä. Irroitin konepellin, tuulilasipyyhkimet ja sen muovi kotelon joka on ikkuna vasten. Puhdistin hyvin kotelon, tein reijät sinne kulmiin mistä vesi ei pääse kuin konehuoneeseen. Laitoin sinne kulmiin pienet muovi tötsät johon sai sitten letkun kiinni kotelon ala puolelle. Letkun päät niin pitkälle että vesi menee varmasti alas asti. Keskellä oleva isompi reikä jossa putki joka pitäisi johtaa vedet auton alle mutta sekin on niin lyhyt että, pudotttaa vedet vetonivelien päälle. Laitoin siihenkin jatko pätkän että, menee vedet auton alle. Ostin liima massaa jolla tiivistin ikkunan ja muovi kotelon sauman piti vetää vielä ylimääräisillä ruuveilla sitä kiinni kun aurinko oli vääntänyt sitä mutkalle. Jos tulee joskus tuulilasin vaihto voi tulla ongelmia saako sitä irti tosta tuulilasista no se on sen ajan murhe. Kaikista niistä tulpista / kiinnitys reijistä vesi tippui konehuoneeseen tiivistin ne myös ja keskellä oleva sauman kans. Jätin tuon keskellä konehuoneessa olevan patentin vielä paikoilleen ( akkuvesipullo). Tarkailtuani taas vesisateen jälkeen konehuonetta ei aivan kuiva ollut mutta huomattavasti parempi. Niin siitä webastosta käytin autoa korjaamolla tulos oli korjaus 600 € uusi 1000 € laitoin uuden. Yksi kuva webastosta joka kertoo mitä vesi tekee kun valuu johtoja pitkin sinne liittimeen. Asentaja sanoi että, on kyllä asennusvirhekkin kun eivät ole laittaneet johtoja niin että, johdot tekee ennen webastoa lenkin webaston ala puolella eli tuli vesi kummasta suunnasta tahansa niin valuvat pois päin liittimiltä. Kannattaisi varmaan tarkistaa muittekkin omasta autosta miten ne johdot on, näkee tosi huonosti sinne. Lopullin ratkaisu veden pääsyn estämiseksi on ainakin minun kohdalla on toi yksi kuva. Pakkasia odotellessa. Tv: Ami
AIRIKKA ISMO
23.09.2012 20:35
Jäikö se "risa" webasto joutilaaksi?? voisin ostaa sen vaikka varaosiksi....???
KINNUNEN AIMO
23.09.2012 20:50
Kyllä. Paljonko olisit valmis maksamaan ?
Käyttäjän lisäys viestiin 23.9.2012 klo 20:54:06
Laitoin tuon yksityisviesti linkin toimimaan.