Hyvää palvelua Fiat huollossa!

SEPPÄ-LASSILA TUURE 16.06.2012 13:39

Sattui tässä euroopan kiertueella pieni, mutta kiusallinen ongelma: auton keskuslukitus sanoi sopimuksen irti. Kuljettajan ovenhan saa avaimella lukkoon, mutta apukuskin oveen ei ole avainlukkoa laitettu, joten sen lukitus oli se varsinainen ongelma. Yksi yö nukuttiin vaijeri etuovien välissä. Seuraavana päivänä Wienissä saatiin Fiat Camper Assistancen kautta tieto, että lähin Fiat huolto olisi noin kilometrin päässä parkkipaikastamme: Motor Village Schönbrunn. Soitto sinne ja auto näytille: hetken päästä kaveri tuli testilaitteen kanssa katsomaan, missä vika on. Ei selvinnyt edes ajotietokoneen uudelleenkäynnistyksellä. Sitten auto halliin ja pari miesta lisää auton kimppuun ja hetken päästä kuului tuttu ääni. keskuslukitus toimi. Olivat vaihtaneet sulakkeen. Olivat yrittäneet löytää syytä sulakkeen palamiseen, mutta syy ei selvinnyt. Antoivat vielä mukaan ylimääräisen sulakkeen, jos vika toistuu. Koko hommaan ei mennyt kuin noin tunti eikä häirinnyt matkaohjelmaa mitenkään .

Eipä tässä vielä kaikki: sanoivat, että Fiat vaatii ko autoon tehtäväksi pari päivitystä. Näkivät kyllä, mitä päivityksiä oli jo siihen autoon tehty. No ne tehtiin seuraavana aamuna, eikä sitäkään kauaa tarvinnut odotella, alle tunnin: päivitykset ja koeajo tehty.

Keskuslukituksen ongelman selvityksen yhteydessä ilmeni, että kyllä sen apukuskin oven sittenkin saa lukkoon ilman keskuslukitusta: kun oven avaa, ovessa on noin sentin kokoinen reikä lukon kohdalla. Reiän kautta ruuvimesselillä tai auton virta-avaimella saa käännettyä mikrokytkintä, joka laittaa lukon siihen tilaan, että kun oven sulkee, se ei aukene ulkoa, mutta sisältä käsin kyllä.

Vastaavaa palvelunopeutta joskus kaipaisi Suomessakin, kun ongelma matkan päällä tulee: esimerkkinä edellisen auton laturin hajoaminen, johon Fialt huolto Rovaniemellä ei pystynyt sanomaan edes päivien tarkkuuudella, milloin korjaus olisi mahdollinen....

MARTTILA RAIMO 16.06.2012 15:28

Hieno juttu tällainen myönteinen kokemus ja varsinkin positiinen palaute. Toivottavasti jotain kautta saavat terveiset sinne huoltoon.

ENGLUND TOM 17.06.2012 20:05

Omalla kohdallani sattui viime kesänä että ilmastoinnin jäähdytin sanoi sopimuksensa irti saksassa ja menin Fiat huoltoon (Gangolf) kello 15.00 ilapäivällä ja sanoin että tarvitsen uusi jäähdytin ja kaveri tuli pihalle katsomaan ja sanoi että ei löydy varastosta mutta hän tilaa ja huomenna kello 08.15 vaihdetaan uusi jäähdytin.Hämmastyin ja sanoi että ok mutta miten Fiiatti suhtauu takuuseen ,auto on vasta 3,5 v vanha.Huoltoneuvoja soitti saksan Fiat ja ne sanoi että auto on heidän myymä ja jos huoltovihkosta löytyy leima niin takuuseen.No nyt oli näin että olen itse huoltanut auton ja leima ei löytynyt mutta saksan Fiat maksoi 50% korjauksesta ,suomessa vastaus oli ollut että takuu on 2 vuotta piste!Olin erittäin tyytyväinen kun näin vanhaan autoon sain 50% korjauksesta Fiatilta.

PÄIVINEN UNTO 18.06.2012 08:01

minulla on ollut kaksi fiattia ja olen deltan huoltoon erittäin tyytyväinen. Nykyinenkin auto on deltan huoltama ja ei ole valittamista ollut . Terv.UP.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.