Tervaa "mottiin" ja hyvä tulee
LAURONEN TAPANI
14.06.2012 18:48
1,5 vuotta sitten katselin Ducaton moottorin muovikannen alle ja huomasin että kaikki polttoaine putket, ruuvit ja syvennyksen pohja oli hyvin ruosteinen, kun joskus oli päässyt vettä moottorin päälle ja seisonut siinä pidempään. Hain rautakaupasta purkin hautatervaa ja voitelin kaikki putket, ruuvinkannat ja syvennyksen pohjan pienen vesiväripensselin kanssa tervalla. Alussa pelkäsin että alkaakohan tulla savut konepellin alta kun moottori kuumenee, mutta ei mitään tullut. Nyt vilkaisin muovikannen alle ja näytti tosi hyvälta, joka paikassa oli tasainen terva kalvo ja ei näkynyt uutta ruostetta.
RAUTAVUORI JORMA
14.06.2012 20:19
Toivottavasti ruostuminen ei jatku siellä tervan alla.
AHOLA ESA
14.06.2012 22:26
"Toivottavasti ruostuminen ei jatku siellä tervan alla. "
MiTäh ?
KOISTINEN TOIVO
15.06.2012 06:59
Tetlesillä on oma terva painepullossa. ja sisu terva jota pannaan pultteihin
että ne ei liesty, mutta irtoaa vois olla hyvä tuohon tarkotukseen.
Hautaterva, niin no ennen käyttivät jotku ruoste suojana, mutta oli kuulemma ilmiötä että pelti ruostu alla. Terva kuulemma kylmässä ikään kuin halkeilee,
ja päästää puun henkittämään, mutta lämpimällä sulkeutuu, ja suojaa puun kosteudelta. Siksi kuulemma Norjalainen sauvakirkko on kestänyt yli vai alle tuhat vuotta. Niin no kuka tuon tietää, Mulla on vanha leylantti, se vuotaa öljyä ain sen verran ettei taatusti ruostu. Uskoo Toivopoika
RAUTAVUORI JORMA
18.06.2012 19:41
Aholalle: Sitä vaan, että minusta ei ole mukavaa jos ruostuminen jatkuu tervakerroksen alla. Lue tuo ylläolevakin.
HAAPANEN TIMO
18.06.2012 20:14
Ei kai sentään ruostu sieltä alta, en usko. Samaan hommaan ruiskaisen syksyllä spray-pullosta öljyllä kaikki syvennykset ja kannenpultin päät ym. märäksi.
@timppa
LAURONEN TAPANI
19.06.2012 07:28
Ei tuolla tervalla saa sellaista kerrosta, että halkeilisi, siitä tulee ohut läpinäkyvä joustava kerros, ei jatku ruostuminen alla, sen näkee heti.