LMC perävaunumassat

HILLIAHO ARTO 12.05.2012 16:22

Onko kokemuksia tai tietoa, mistä saa rekisteriotteeseen sallitut perävaunumassat aikanaan suoraa ulukomailta tuotuun autoon. Mulla on MB-LMC 312D 635 Liberty vm 2000. Katsastuskonttorilla sanoivat, että maahantuojan lausunnosta painot voijaan siirtää rekisteriotteelle. En oo löytäny, kuka näitä on maahantuonu. Vinkeistä etukäteen kiittäen aloitteleva asuntoautoilija Arto.

JANHONEN MATTI 13.05.2012 18:30

Autollesi on tehty maahantuonnin yhteydessä rekisteröintikatsastus. Siinä on täytynyt olla auton alkuperäinen saksalainen rekisteriote, josta ko. tieto löytyy kohdasta "Anhängelast kg bei Anhänger mit Bremse. Melko varmasti se on ko. alustalle 2000 kg

Ihmettelen ettei koukkupainoja jarruin ja jarruitta ole siirretty suoraan saksalaisesta rekisteriotteesta suomalaisen rekisteriotteeseen rekisteröintikatsastuksen yhteydessä. Niin se normaalisti tehdään ilman mitään muuta todistusta.

Missä alkuperäinen rekisteriote on nyt? Se voi olla otettu rekisteröintikatsastuksen yhteydessä Trafin arkistoon. Löytyy kyllä kun tietää mikä katsastuskonttori suorittanut rekisteröintikatsastuksen. Jos siitä on otettu vain koipio Trafille, alkuperäisen rekisteriotteen (Fahrzeugbrief) pitäisi olla auton papereissa mukana ja siirtyä aina myynnin yhteydessä viimeiselle omistajalle. Näin hyvä tapa "vaatii". Tarkista vielä auton paperit - jos se onkin sinulla?

Jos ei ole, niin painotiedon voi saada LMC:n viralliselta maahantuojalta. Näitä autoja on tuotu myös uutena Suomeen virallisen maahantuojan toimesta. Vaatimuksenmukaisuustodistuksen tietoihin koukkupainot ei kuulu mutta kannattaa kysyä Suomen TÜV:ltä voiko ne toimittaa ko. tiedon.

Sitten on vielä se mahdollisuus, että selvität Tarafista autojen aiemmat omistajat ja kysyt missä auto on rekisteröintikatsastettu ja onko heillä mahdollisesti tallessa alkuperäinen rekisteriote.

Vähän salapoliisin työtä mutta tieto löytyy kyllä.

SUOMI SEPPO 14.05.2012 10:35

Tarkista "Osa 1/Tekninen osa" kohta O.1 ja O.2 ovatko todella tyhjät ? @seppo

NIEMELÄ PASI 14.05.2012 15:00

Ovat aika kauan (ainankin 2003 vuodesta alkaen) ottaneet tuontiautoista ulkomaalaisen rekisteriotteen Trafin haltuun, taisi olla jopa rekisteröinnin edellytys.

Kun käytin toista autoa ensimmäisen kerran vuosikatsastuksessa Suomessa, katsastaja kävi kaikki painot tarkaan läpi ja huomasi painossa (omamassa?) eron autossa olevassa tarrassa ja rekisteriotteessa. Katsoivat koneelta Saksalaista rekisteriottetta sähköisessä ja totesivat että tullut näppihäiriö rekisteröinti katsastuksessa. Voi olla että katsastuskonttorikin voi auttaa asiassa, jos vain haluaa.

HILLIAHO ARTO 14.05.2012 20:53

Nöyrä kiitos vinkeistä. Otteessa O1 ja O2 on tyhjiä. Monenlaista paperia löyty "Hitlerin" murteella, mutta alkuperäistä otetta ei. Pitää koittaa onkia vielä näiltä meiän sponsorointikohteilta Trafilta ja katsastusasemalta tietoa.

HALMEENMÄKI JUHANI 14.05.2012 21:44

Juu, ottavat kyllä orkkispaperit, mutta ainakin täällä A1-konttorilla antavat samalla kopsut mukaan, ja oikein todisteleimalla varustettuna!

JANHONEN MATTI 14.05.2012 22:18

Tuon alkuperäisen saksalaisen rek.otteen ottamisesta rekisteröintikatsastuksen yhteydessä Trafin haltuun on annettu joku nootti kuten Pasi mainitsi mutta käytäntö on vaihdellut. Itse toin viimeksi 2/2009 m-auton ja sen alkuperäinen saksalainen rek.todistus on minulla auton papereissa.

HYTTILÄ ESKO 15.05.2012 14:29

Joskus olisiko 2005 tulleessa ote jäi minulle. Taas 2008 tulleessa ottivat talteen.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.