Polttoaine vuoto
LIPSANEN TAPANI
04.05.2012 08:24
Ongelma asuntoauton kanssa (ducato jtd 2.8, vm.2005). Vuoto ilmenee kovemmilla nopeuksilla ajettaessa jolloin polttoainetta tihkuu jostain röhnäten koko alustan.Vuotoa ei saa selville paikallaan ollessa vaikka autoa käytää kovilla kierroksilla. Vuoto on paluupuolen putkissa koska kone käy tasaisesti ajettaessa.
Kysymys kuuluukin: kannattaako vaihdattaa paluuputkisto kokonaan vai antaa liikkeen etsiä vuotopaikka. Kumpiko tulee halvemmaksi. Onko kokemuksia ko. ongelmasta kellään. Kuka tietää hyviä diesel korjaajia mikkeli, jyväskylä, savonlinna,kuopio linjalla.
Nyt meni oikeaan kategoriaan.
KOSKINEN JANI
04.05.2012 08:50
Epäilen vahvasti tuota paluulinjavikaa, koska paluulinjassa on suurin virtaus kun käy tyhjäkäyntiä.
Ennemmin epäilisin että alkaa vuotamaan jostakin korkeapainelinjasta vedättäessä, tuon tyyppisessä kun korkeapainelinjan painetta nostetaan kuormituksen mukaan. Ja vaikka se sieltä vuotaisikin niin kaikille suuttimille tulee kuitenkin tasainen paine ja kone käy ihan normaalisti. Kaikki polttoainevehkeethän tuossa on moottorin etupuolella ja jos noin paljon vuotaa niin se vuotokohdan ympäristö on kyllä putsaantunut aika hyvin. Ahtopaineputket irti välijäähyltä ja muovisuoja moottorin päältä niin kaikki on jo näkyvissä.
Jos vuotopaikkaa ei löydy niin tehonmittausrullillahan tuota voisi kuormittaa paikallaan ja sitten katella että mistä vuotaa.
Käyttäjän lisäys viestiin 4.5.2012 klo 14:25:49
Lisätään vielä että epäilen vahvasti ettei ole paluulinjavika. Hiukan ehkä epäselvä tuo alkuperäinen kirjoitus.
HYVÖNEN MATTI
04.05.2012 12:40
Meidän fiiussa -09 mallia, oli samantapainen vuoto. Syyksi paljastui polttoainelinjan
paineanturi, joka falskasi p-ainetta. Aika hintava oli se anturi; n.450 euroa. Onneksi oli vielä takuuaikaa jäljellä, niin meni takuun piikkiin.
Se vuoto ei mitenkään vaikuttanut auton käyntiin, eikä ajossa huomannut mitään
poikkeavaa. Huoltomiehen mukaan, kun vuoto lisääntyy enempi, niin siinä vaiheessa olis matkan teko sitten pysähtyny.
Suosittelisin tarkempaa tutkimista ennen kuin alkaa mitään putkistoja uusimaan.
ps. tämä on sitten uutena jäsenenä minun eka viesti tällä saitilla.:-)
RAINA EERO
11.05.2012 11:50
Mulla oli 04 ducatos parivuotta sitten samanlainen vika, tiputti vielä naftat äänenvaimentajan päälle ja siitä siisti savu kaiken sotkun lisäksi. Kyseessä oli paluuletkun murtuminenn tankki liitännästä, kun auto on paikallaan ei vuotoa juuri näy, mutta aina hidastettaessa antaa aina läikäytyksen tankin päältä. Se on ainakin aika nätti tarkistaa, kuskin jaloissa on luukku muutamalla ruuvilla kiinni ja siitä näkee suoraan onko vika siinä.
LEHTINIEMI HANNELE
11.05.2012 16:11
Meidän Ducatossa 2004 2.8 JTD on kaksi kertaa vuoto korjaantunut polttoainesuodatimen kiristämisellä. Jos sitä ei ole laittettu riittävän kireälle niin löystyy tärinässä. Sanoivat Järvenpäässä huollossa että on yleinen vika. Pitää kuulemma lenkillä kiristää. Pullakahvilla selvitty molemmilla kerroilla.
HYVÖNEN MATTI
24.05.2012 06:34
No, mitenkä kävi sen p-ainevuodon kanssa, löytyikö vuotopaikka?
Vai, onko ongelma vieläkin olemassa.
LIPSANEN TAPANI
29.05.2012 22:31
Vuotoa tutkittu, täysin selvää vuotokohtaa ei löytynyt. Kone pesty, ajettu, tutkittu, ammattilaisen toimesta. Viimeinen epäily - tankkiin kertyvä paine. Eikun reisuun.
Kaikki aiemmin tulleet vinkit tutkittu myös - ei löydy niistä.
Kerrotaan lisää jos aihetta.
MALINEN CHRISTER
30.05.2012 08:51
Itselläni oli samantapainen salaperäinen polttoainevuoto jota pyrittiin selvittämään
kolmessa eri korjaamossa tuloksetta. Sain paluuputkistosta räjäytyskuvan ja löysin
vuodon paluuputkiston s mallisesta n. 20 cm pikästä kupariputkesta.Kiristin
mutterit ja vuoto loppui siihen. Putkeen pääsi käsiksi löysäämällä ohjaustehostimen säiliön kiinnikkeet ja siirtämällä
sivuun kumiletkun päässä oleva ohkaustehostimen nestesäiliö.Onneksi on kumiletku. Putki löytyy moottorin kyljestä (edestä)
Esim. peiliä käyttämällä sen näkee. Autoni on 2,8 jtd Ducato vm 2002