lisää tehoja (optimoi)

LUUKKANEN RAIMO 03.05.2012 14:29

onko kokemuksia,tietoa,2,8 d fiat v.03 sekä 5 vaihteen käytöstä.

KOISTINEN TOIVO 03.05.2012 15:23

Ennen puhuivat, että vaihdelaatikkoon vaihdetaan öljyt. Fiiattiin ei tarvinnut, vaihtoi vaan laaatikon, Jossain vaiheessa ne muutti mallia, pakki tuli vasemmalle eteen , ei oikealle taakse. On kuulemma parempi. Mutta mitä minä ymmärrrän koskaan ei kannattaisi käyttää vitosta alle kaheksan kympin eikä raskaasti kuormitettuna. Öljyä kannattaisi pitää hieman liian paljon. No vaihteet kaikissa autoissa on sitä varten, että niitä käytetään, eli kierrokset optimaalit ja sopiva vaihde käytössä. Onhan noissa kuorma autoissa jo kai osassa yli seittemän sataa hummaniheitä, mutta kai niissäkin vaihteet on. Luulee Toivopoika

HIRVONEN JOUNI 03.05.2012 22:39

No sattuupi olemaan just sama vuosi ja alusta höystettynä kahdella Alkon taka-akselilla ja kokonaispaino 5t. Nyt mittarissa 125tkm eikä vaihteisto ole oikutellut, mitä nyt uutena ei ykkönen pysynyt päällä alamäessä. Kuka sitä nyt ykkösellä alamäessä... no sillon alussa pelotti. Ajettu on kaikilla vaihteilla ja vitosellakin kun vauhtia ja kierroksia on riittävästi. edellisillä renkailla, 205 75 16 kulki makeesti 2200 kierrosta ja noin 90, tällä nopeudella myös edullisin polttoaineen kulutus. Uusilla 225 75 16 renkailla suurempi ympärysmitta ja samalla muuttu kierrokset ja nopeudet. Mittari näyttää nyt satelliitin mukaan pari kilsaa liikaa ja makein nopeus kierroksiin 2200 on 95 noin ulkomuistista. Nopeuden jos pudottaa 80 niin kierroksetkin on noin 1800 joka on hiukka vähän vaikka onkin suurimman väännön kohta. Vaihteisto tuntuu olevan se jota tassa autossa on tarvinnu vähiten rassata.

Käyttäjän lisäys viestiin 3.5.2012 klo 22:41:26 Tota optimointiakin tuli joskus mietittyä mutta annoin olla kun tuntu että nykytehoillakin pärjää. Vaihtaa sit uuteen kun tarttee lisää tehoja.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.