Karjalaisen Alpoin alottaman keskustelun innoittamana aloin tutkimaan oman vm. 2005 Ducaton lämmitintä.
Kuvasin sen altapäin jos jollekin aiheesta olisi iloa, samalla kuvasin myös vastuksen, siinä toivossa, että saisin selville lämpösulakkeen arvon.
Lämpösulakkeen tekstit olivat häipyneet lukemattomaksi, mutta kuvasta selviää sen rakenne.
Tässä mallissa ei tarvitse irroitaa kuin yksi ruuvi ja johtoliitin etuvastuksen irroittamiseksi.
Vastuksen sijainti näkyy kuvassa.
Mittasin myös puhaltimen ottaman virran auton moottorin ollessa pysähdyksissä ja käynnissä.
Seuraavassa taulukossa on järjestys
Puhaltimen nopeus puhaltimen ottama virta ja jännite puhaltimen navoissa
Moottori seis
= 4,3A, 3,0V
= 7,6A, 4,8A
= 12,0A, 5,5V
= 23,2A, 10,6V
Moottori käynnissä
= 5,0A, 3,5V
= 9,3A, 5,6V
= 14,3A, 7,7V
= 30,0A, 12,7V
Kuten mittauksista voidaan todeta on lämmittimen puhallin melkoinen virtasyöppö
Käyttäjän lisäys viestiin 9.4.2012 klo 16:09:04
Tuli yksi kirjoitusvirhe, piti olla
Moottori seis
= 12,0A, 6,5V