lataus
KJELDSEN JOHN
09.04.2012 13:01
moi mistähän mahtaa löytyä 03 fiatin laturin sulake/latausrele,auton laturin merkkivalo palaa koko ajan,auto seissyt koko talven kylmässä ulkona auto siis 2,3 fiat ja vuosimalli 03 ps auto toimi syksyllä ihan normaalisti,vai onkohan joku muu vika.
KORHONEN PAULI
09.04.2012 13:15
Saattaa olla herättäjävirtajohto hapettunut talven aikana. PKK
KJELDSEN JOHN
09.04.2012 13:23
moi mistähän tämmöinen johto löytyy
LAUKKANEN MAURI
09.04.2012 13:35
Tuossa mallissa ei ole erilistä latausrelettä,se on siinä laturin sisässä se jänniteen säätäjä.
Asialle ei voi tehdä paljon,jos se latausvalon merkkilamppu palaa virtapäällä,eli silloin se "heräte"jännite menee laturille.
Kannataa tarkistaa mootorin maadoitus/akun ja kaikki plus johdot,ettei niissä ole vastusta.
Muuten vaikutaa laturin vialta.
HAAPANEN TIMO
09.04.2012 13:54
Moottorin ja korin välinen madoitusvika aiheuttaa monenlaisia oireita. En usko laturin hajonneen. Hapettuma jossain.
@timppa
KJELDSEN JOHN
09.04.2012 17:30
olen nyt tarkastanut kaikki maadoitukset ja plussa johdot ja ei vaan toimi mitäköhän seuraavaksi ps.paljonkohan tollainen fiatin laturi kestää kilometrejä
PALM PEKKA
09.04.2012 17:59
Vanha konsti. Pistä käyntiin ja kopauta laturia parikertaa puulla, riman pätkällä tms.
ITE
LAURONEN TAPANI
09.04.2012 18:36
Laturihan on melko simppeli laite sähköisesti, virtaa tulee jos diodit on kunnossa ja säädin työntää virtaa muutaman amppeerin ankkurikäämille, pitäisi vain päästä mittailemaan. Serkullani on huoltoasema kotikylällä ja siellä tuli autettua aina laturiongelmissa, kävin aina korjaamassa vaikeammat tapaukset. Korjailin transistorisäätimetkin.
KJELDSEN JOHN
09.04.2012 20:12
Moi ja kiitos vastauksista tähän asti mitenköhän olette päässeet lyömään laituriin parhaiten ylhäältä vai alhaalta ei oikein löydy sopivaa rakoa
MOISANDER JOUKO
16.04.2012 18:17
Hiilillä on joskus tapana jumittua kosteuden vaikutuksesta. Pahin on sellainen tapaus, jossa hiili on messinkihylsyn sisällä, vaatii jopa koko vehkeen purkamisen.
RIIHELÄ ESA
16.04.2012 18:51
"Hiilillä on joskus tapana jumittua kosteuden vaikutuksesta."
Siinä sitten hiiltyy kuskikin. Siitä puolestaan seuraa, että mitä kylmempi on laturin käämi, sitä kuumempi on kuskin käämi. Normaalissa käyttötilanteessa siis vain toisen käämin pitää lämmetä.
LAURONEN TAPANI
16.04.2012 21:31
Kun lanka lämpenee, vastus suurenee, kun nainen lämpenee, vastus pienenee. Näillä opeilla pärjää hyvin ;)
KJELDSEN JOHN
23.04.2012 20:24
Moi laturi testattu liikkeesä sökö on,aika ihme juttu heidänkin mielestään koska syksyllä toimi ihan hyvin,onko jollain ollut samallaista vikaa?