abs- ja luistoeston merkkivalot

HAIKONEN ESA 02.04.2012 14:36

Otin kulkimen liikenteeseen ja ko. merkkivalot jäivät palamaan mittaristoon. Aikaisemmin sammuivat parin sekunnin kuluttua käynnistyksestä, kuten ohjekirjassa sanotaan. Onko kellään sattunut samaa ja mistä voisi vikaa alkaa hakea. Jarrunestettä on ainakin riittävästi. Auto on Fiat -04 2.8, ajettu 130tkm.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 02.04.2012 14:40

Ota ensi miinusjohto aksta irti minuutiksi, ellei vika korjaannu ihmettele sitten lisää. Tuossakin laitteessa kun kaikki tapahtuu tietokoneen ohjaamana, on syytä bootata (monottaa) kone silloin tällöin :).

Käyttäjän lisäys viestiin 2.4.2012 klo 15:53:20 aksta tarkoittaa akusta

HAIKONEN ESA 02.04.2012 18:36

Kokeilin -johtimen irroitusta akusta, ei auttanut. Kun starttailin moottoria useamman kerran, välillä taukoja pitäen, valot sammuivut kuten pitääkin. Pakki päälle ja peruutus ja merkkivalot palavat taas jatkuvasti. Vaikuttaisi joltain kontaktivialta sähköpuolella.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 02.04.2012 18:43

Kokeile sen ABS yksikön liittimen kontakin parannusta sopivalla spraylla. Se on kuulema arka paikka, varsinkin jos ei ole alustasuojaa. Se on se murikka etupalkin takana josta lähtee jarruputket.

Siellä tosin taitaa olla ulkona juuri sopiva keli, ettei selkä kuivu liikaa :)

HAIKONEN ESA 02.04.2012 18:59

Kyllä tässä kulkimessa pohjapanssari on. Täytyy yrittää päästä nosturille ennen pääsiäistä, näkisi hieman paremmin paikkoja. Kiitos vinkeistä.

VÄLIAHDE JUSSI 02.04.2012 20:37

Kuta enenmpi tekniikaa, sitä suuremmat murheet:Siperia opettaa,tässäkin asijassa.

HAIKONEN ESA 02.04.2012 21:02

Ei nämä auton vaivat elämää suuremmiksi kysymyksiksi kuitenkaan tule. Korkeintaan pääsiäiseksi suunniteltu reissu muuttuu mökkimatkaksi. Saattaa olla rahallisesti edullisempikin vaihtoehto. Hyvää pääsiäistä kaikille jo etukäteen.

LÄÄNINPÄÄ PASI 02.04.2012 23:08

Kirjoitukseni toki voi olla typerä, mutta olethan ajanut sillä autolla kuitenkin jo jonkinlaisen matkan eteenpäin? Siis tarkoitan tällä, että mikäli auton laittaa käyntiin ja ei käy sillä ajamassa / paina vähän jarrua yms, niin se vain siksikin saattaa pitää niitä lamppuja/merkkivaloja päällä! Eli aina akun kengän irroituksen jälkeen ajoa eteenpäin! :)

HAIKONEN ESA 03.04.2012 16:02

Vika selvisi aika helpolla. Testerin piuha kiinni kojelautaan, joka ilmoitti vian olevan vasemmalla takana. Vasemman takapyörän pyörintätunnistimen johto on hankautunut lähes poikki renkaan laitaa vasten. Ajattelin sen korjata katkaisemalla johto ja abikolla liitos, jonka päälle kutistemuovi kuumentamalla suojaksi. Uusi tunnistin on hinnoiteltu 73.00e varaosaliikkeessä. Säästän senkin rahan polttoaineeseen, saa Wärtsilästä lähes 100 litraa.

HAAPANEN TIMO 03.04.2012 16:43

Tuolta sivu 46: http://www.wurthelektronik.fi/site/media/pdf/we/kuvasto/WE-sahkotarvikkeet.pdf One Step liitin jossa tina mukana. Sen päälle kutisteholkki ja vielä holkin päihin tiivistemassaa.

@timppa

HÄMÄLÄINEN MARKKU 03.04.2012 18:46

Hyvä kun selvisi. Noita "abikoja" on myös vedenpitävänä, eli siinä on kutistuva muovi ja lisäksi liima sisäpinnalla. Sellaisella laitoin liitoksen kun uusin vessan moottorin ja liitos jäi veden alle. Toimi ainakin viisi vuotta.

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161041136

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.