täys synteetinen öljy

VÄLIAHDE JUSSI 23.03.2012 16:40

VW 502,00 505,00 ja 505, 01 sae 5-30 Onkohan liian liru näinkeväällä? Minusta vain alko tuntumaan siltä.

HALMEENMÄKI JUHANI 23.03.2012 17:39

Ei jos Volkkarisi vaatimus on jotain noista.

VÄLIAHDE JUSSI 23.03.2012 19:24

Kiitos Caravan Carbo Mulla on aikaisemmat öljyt ollut autossani käytössä sama luokka vatimus mutta, jäykenpänä SAE 5w-40 kympisenä.

STRÖM KARI 23.03.2012 19:50

Foordissa toiminut hyvin ,kesät/talvet 5w30.Eikä kulunut öljynvaihtovälinä pähemmin.Eiköhän se Jussi kulkueesi sillä mene.

VÄLIAHDE JUSSI 23.03.2012 20:18

Kari Tosiaan olen aina arastellut tuota 30 kymppistä liian juoksevana pitäny. Katotaan nyt mitä vokkeli kone tuosta pitää.

VALTONEN MARTTI 23.03.2012 20:22

Veturissa käyttänyt 8.5 vuotta 0W-40 Mobilia ympärivuotisena. Hassulta sekin ensin tuntui mutta suositus on semmoinen. Nää on aina merkki / mallikohtasia juttuja. Niin bensakone.

STRÖM KARI 23.03.2012 20:43

Jussi,se aika kun koneessa paksut öljyt ettei vaan kauheesti "pölläyttänyt" taitaa olla mennyttä.Kyllä autos moottori naaattii ohuesta tavarasta.

TERVO JARI 23.03.2012 21:27

Jussi, tuossa apuja . . .

http://www.youtube.com/watch?v=8GvCWnvOMhs

Eiköhän sheikiltä löydy wokkeloonkin "litkua" ?

;-)))

NYYSSÖNEN KAJ 24.03.2012 10:50

Jussi sinun Volkkarisi on tehty enne kuin syntettinen öljy tuli markkinoille. Vanha venttiilikoneisto ei tykkää siitä koska ne on valmistettu liikkumaan öljynkuona varren ympärillä - -->> alkavat kolistella kun liottavat koneen lian puhtaaksi.

Vuosimallin mukaista öljyn pitää olla. Vaihdelaatikkossa modernit öljyt ovat lian liukkaat joten vanhat messinki synkronointi renkaat voivat lopettaa toimimisensa.

HALMEENMÄKI JUHANI 24.03.2012 14:44

Ei nyt puhtaasti vuosimallinkaan mukaan. Paras ohje löytyy yllättäen auton ohje- tai huoltokirjasta: sinne on laitettu öljyn vaatimukset lähes aina. Ja ovat kovin moottorikohtaisia 2000-luvun autoissa. Moottoritekniikan kehitys on tuonut myös öljylle uusia vaatimuksia, joku perinteinen tätä jo 80-luvulla käytin on nykyisin jopa vaarallista.

VÄLIAHDE JUSSI 25.03.2012 12:41

Mun volkatissa ei oo juuri mikään alku peräistä. Tuo öljy näköjään käy hyvin. Kone on Audi 80 kymppisestä 1,9D vm90 hyvin käy ja kukkuu,ei tule kestämään oli Pörhön työjondon kommentti,koska ventiilit on öljytoimisia ja juuri se mua kiinostikin jos olis jakopää viellä kentingillä ei sinne tarviis kurkia kuin, laturin ja vesipumpun takia n 300000km välein Myönän öljyn suodatihan on sieltä kautta kätevästi käsillä ja p-pumppu. Jopa kun mennään T4 volkariin onpa ahasta, saimoin kuin myös kaikkissa muissa nyky M-autoissa. Kävin tuossa niitä katsomassa, monet sanovat että, hinnat on karannu käsistä ja pimeitä.Karmaniininkin satsasin 3€ oven pidin Jotain takavetosia oli Mersulta ja foordilta,mutta esim.Hymeristä ei mitään Kyllä noilla caravan kauppialla tarvikkeita on ei tarvii netistä tilata, lötyy vaikka mitä osaa näköjään ihan kohtuu hintasiakin.Tuosta moottorista olis kiva tietää vähän enempi vääntö mm öljyt,vääntö,jako hihnan vaihtoväli ja muuta T- tietoa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.