fiatin jakoremmi

MÄKELÄ JUKKA 13.03.2012 19:38

Onko kukaan täällä vaihtanut fiat ducaton jakoremmiä ite? En uskoisi sen niin vaikee homma olevan,etteikö siitä itse suoriudu sen sijaan että siitä maksaisi korjaamolle+500 euroo.. itse kun autonasentaja,vaikka niitä hommia en tehnytkään 15-vuoteen,muutakun harrastusmielessä. auto on 2,0 koneella oleva.

VÄLIAHDE JUSSI 13.03.2012 20:18

Yksi keino on hankkia korjausopas,se maksaa äkkiä itsensä takaisin.

TERVO JARI 13.03.2012 20:34

Esim.

http://www.fixus.fi/www/fixuswww.nsf/images/korjausoppaat.pdf/$file/korjausoppaat.pdf

http://www.alfamer.fi/?gclid=CPqL983B5K4CFetXmAodcSZqZQ

HALMEENMÄKI JUHANI 13.03.2012 21:17

JTD eli PSA'n HDi vai bensa? Minkä ikäinen? Voisi Autodatasta kurkkia prosessin vaativuutta...

KOISTINEN TOIVO 14.03.2012 07:27

Korjaus oppaista on iso hyöty, mutta tärkeintähän siinä on , että kattelee riitävän pitkään sitä työmaata ja kun alkaa purkamaan tekee sen tarpeeksi huolella, ja rauhassa. Siinähän pitää käsittääkseni uusia kaikki kiristys rattaat hihnat, ja vesipumppu. Ajoituksen merkit kannattaa huomioida ettei mene sekaisin kone. Tv: ssä näin kun joku asennus porukka entisöi vanhaa autoa, niin he kuvasivat kaikki vaiheet purkaissa, niin muistaa kasatessa järjestyksen. Nyky autoissa on kaikkein hankalinta tilan ahtaus. Tuo homma vaatii rasvamontun, tai nosturin, että pääsee alle ja päälle. Että näin tänään. Toivopoika

LEINONEN JUKKA 14.03.2012 07:39

Viimeisin vaihto maksoi 350€ osineen ja takuineen, kannattaako edes käsiään sotkea tuolla hinnalla?

HYTÖNEN RAIMO 14.03.2012 09:33

Periaatteessa simppeli, mutta käytännössä ei kovin helppo homma.

Tarvitaam sopivat työkalut ja työtila, itse en ainakaan talvikelissä alkaisi ulkona hihnaa vaihtamaan. Suurin ongelma on ahtaat paikat, mikä vaikeuttaa huomattavasti etenkin isokouraisen ja hommaa ennen tekemättömän huoltotyötä.

Jos olet autonasentaja ja sinulla on asialliset työkalut ja työtila, niin siitä vaan. Useimmiten kannattaa kiertää merkkikorjaamot kaukaa ja kääntyä jonkun pienen yksityiskorjaamon puoleen, jossa homma voi hoitua omia näppejä likaamatta jopa alle 300 euron.

Käyttäjän lisäys viestiin 14.3.2012 klo 09:41:20 Itse hihnan vaihtavan kannattaa huomioida myös takuuasiat. Jos kaikesta huolimatta joku menee pieleen, kustannat kaikki lisätyöt omasta pussistasi. Korjaamon työllä on takuu, joka korvaa mahdollisista lisäongelmista aiheutuvat kustannukset.

KOISTINEN TOIVO 14.03.2012 09:52

Totta poriset Hytönen, kyllä se vaatii oikean paikan, itse olen pariin autoon vaihtanut, toiseen ketjun, ja toiseen hihnan yhdeksänkymmentä luvulla. Mutta toissavuonna fiiattiin vaihdatin, maksoi vähän yli 300€. Kun aattelee, että tankkaus maksaa jo kohta satasen, niin...... Vaikka kohtahan tässä pitää koittaa säästää joka hommassa, että on vara kaupassa käydä. Sinnekin kun on yli kolomekymmentä kilomeetriä. Luojan kiitos eivät sentään noita eläkkeitä nosta. Että noin Toivopoika

HAAPANEN TIMO 14.03.2012 16:00

Miksei nyt joutilas autonasentaja tekisi työpalkkoja pois. Kolmisen tuntia on 150-200. Kolme ilmaista tankillista.
Korjausoppaat ovat pikkuisen menneisyyttä. Tuolta Jussinkin mainitsemasta Autodatasta saa aivan yksityiskohtaiset ohjeet, pitää vain tuntea joku korjaamo niin hyvin että tulostavat sen.

@timppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.